تعداد بازدید: 3532

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 29 بهمن 1393-21:16

روزهای خوب والیبالی/جای مازندران در لیگ خالی است

داورزنی: اميدواريم سال آينده با حل مشكلات موجود شاهد حضور نماينده استان مازندران در ليگ برتر باشيم/در صدد هستيم شرايط مناسبي را براي واليباليست هاي زن كشور نيز فراهم كنيم/ دامادی: همه دستگاه هاي اداري بايد به ورزش كمك كنند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: آيين تجليل از پيش كسوتان هيات هاي واليبال استان مازندران با حضور رئيس فدراسيون واليبال برگزار شد.

در اين مراسم كه عصر امروز با حضور دامادي –نماينده مردم ساري و مياندورود-و حسين زادگان-مديركل ورزش و جوانان استان مازندران- در سالن هلال احمر ساري برگزار شد، محمدرضا داورزني –رئيس فدراسيون واليبال كشور- با بيان اينكه بيش از 12 درصد تيم واليبال را بچه هاي مازندران تشكيل مي دهند، افزود: در نسل گذشته واليبال نيز بسياري از افراد مازندراني بودند.

وي با بيان اينكه مازندران يكي از مراكز بسيار خوب كشور در بخش مديريتي و نيروهاي مستعد است گفت: مازندران داراي علماي ديني بسياري بوده است كه تاريخ ساز بودند و همچنين جوانان زيادي دارد كه نقش زيادي در افتخار آفريني هاي ملي دارند.

رئيس فدراسيون واليبال كشور ابراز داشت: دستاورد واليبال در چند سال اخير بسيار مشهود بوده است، به طوري كه واليبال كشور توانسته است در زمره بهترين هاي واليبال جهان قرار گيرد.

وي با بيان اينكه چهار نفر از هفت نفر برتر تيم جهاني از تيم ملي واليبال ايران بودند، گفت: سعيد معروف بهترين پاسور، موسوي بهترين دفاع وسط، فرهاد قائمي بهترين دريافت كننده و فرهاد ظريف هم جرو بهترين ليبروهاي جهان بوده اند.

اين مسئول به پيشرفت هاي كشور و جوانان اين مرز و بوم با وجود همه تحريم ها اشاره كرد و ابراز داشت: آنها باور نمي كردند كه كشور به توان هسته اي برسد و يا در عرصه ورزشي اين قدر مستعد و توانمند باشد.

وي با بيان اينكه سال 94 و 95 سال خوبي براي واليبال كشور خواهد بود، افزود: جوانان و نوجوانان با قدرت قهرمان آسيا شدند و قطعا اين موفقيت بدون تلاش پيش كسوتان قابل دستيابي نبود.

داورزني گفت: اميدواريم سال آينده با حل مشكلات موجود شاهد حضور نماينده استان مازندران در ليگ برتر باشيم.

وي ادامه داد: در صدد هستيم شرايط مناسبي را براي واليباليست هاي زن كشور نيز فراهم كنيم.

رئيس فدراسيون واليبال كشور از آماده سازي كمپ تخصصي تمرين بانوان كشور خبر داد و گفت: تا چند ماه آينده اين كمپ آماده افتتاح خواهد شد تا در اين زمينه نيز شاهد افتخار آفريني زنان و دختران ايراني باشيم.

*همه دستگاه هاي اداري بايد به ورزش كمك كنند

محمد دامادي-نماينده مردم ساري و مياندورود-در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم با بيان اينكه زبان بنده همواره نقد بوده است، افزود: نمي توان از عملكرد فدراسيون واليبال كشور دفاع نكرد چرا كه بچه هاي واليبال شادي را به مردم كشور تقديم كردند.

وي به پتانسل هاي بالاي مازندران اشاره كرد و گفت: مديريت بيمار است كه مبدا پيدايش عقب ماندگي، بيكاري و نااميدي هاست.

عضو مجمع نمايندگان مازندران از آمادگي استان براي پذيرايي از كمپ هاي ورزشي ديگر كشورها و ورزشكاران خبر داد و گفت: مازندران نگين گردشگري كشور است.

وي با بيان اينكه خودم خجالت مي كشم كه جايمان در ليگ برتر خالي است، افزود: صنعت خاص در استان نداريم و اين هم به دليل نگاه غلط و اشتباه مديران بوده است.

دامادي نوگرايي و اعتماد به نسل جوانان را يكي از عوامل موفقيت رئيس فدراسيون واليبال كشور دانست و گفت: در مازندران نيز رياست هيات واليبال استان به يك جوان واگذار شده است كه اميدواريم با تكيه بر تجربه ديگران و شور جواني بتواند در اين امر موفق باشد.

نماينده مردم ساري و مياندورود در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه همه دستگاه هاي اداري بايد به ورزش كمك كنند، گفت: اگر جامعه با نشاط نباشد نمي توانيم به آينده اميدوار باشيم.

*استعدادها در حوزه واليبال شناسايي شده است

حبيب حسين زادگان-مديركل ورزش و جوانان استان مازندران-نيز با بيان اينكه استعدادها در حوزه واليبال شناسايي شده است، افزود: امروز شاهديم كه ورزش مازندران در همه رشته ها آقايي دارد.

وي با قدردانی از دامادي گفت:اميدواريم حمايت ايشان از ورزش مازندران ادامه يابد، چرا كه تاوم اين پيروزي ها موجب ارتقاي ورزش مازندران خواهد شد.

*سالي پرافتخار براي هيات واليبال استان داشتیم

سيدميلاد تقوي –رئيس هيات واليبال مازندران- نيز در اين همايش با بيان اينكه سال 93 سالي پرافتخار براي هيات واليبال استان بوده است، افزود: در همه رده هاي سني از آقايان و بانوان بازيكن ملي داشتيم.

وي گفت: برگزاری کلاس‌های ارتقای درجه داوری و مربی‌گری بانوان و آقایان، برگزاری اردوی استعدادیابی نونهالان، نوجوانان و جوانان در سه منطقه از استان به صورت هر شش ماه یک بار، گرد‌همایی پیشکسوتان، مربیان، داوران و اعضای هیئت‌های شهرستان و استان در هر سال، درخواست میزبانی قهرمانی آسیا در مقاطع نوجوانان دختر و پسر از اهداف هیئت والیبال مازندران در چهار سال آینده است.

تقوي با بیان اینکه درخواست میزبانی قهرمانی کشور در تمامی رده‌های سنی دختران و پسران در بازی‌های والیبال سالنی و ساحلی از اهداف ماست، ادامه داد: توافق‌نامه با هیئت ورزش‌های روستایی استان برای برگزاری بازی‌های والیبال سالنی و ساحلی در طول سال، از دیگر اهداف این هیئت است.

ريیس هيات واليبال مازندران با بيان اينكه ساختار سازي منظم در پرتو مديريت توانمند مشكلات مالي را حل خواهد كرد، افزود: دغدغه هاي مالي داريم اما درگيري مالي نداريم و مشكلات مالي نبايد به ما اجازه دهد كه از موانع قانوني خود عقب باشيم.

در پايان اين مراسم پيشكستوتان واليبال مازندران با اهدای جوايزي قدردانی شدند.

*جای مازندران در لیگ والیبال خالی است

محمدرضا داورزنی در حاشيه مراسم امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش می‌کنیم میزبانی دور نهایی لیگ جهانی والیبال را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه ایران و استرالیا از تیم‌هایی هستند که در جام جهانی والیبال حضور دارند، گفت: تیم نوجوانان ما در مسابقات آرژانتین و جوانان هم در قهرمانی آسیا حضور می‌یابد.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه جای مازندران در لیگ والیبال خالی است، افزود: مازندران استانی است که سابقه خوبی در والیبال دارد و مردم هم انتظار دارند.

وی تصریح کرد: مسئولان محلی، وزارت ورزش، فدراسیون و دیگر نهادها تلاش کنند که مازندران دوباره در لیگ والیبال حضور یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه قرار گرفتن ایران در گروه آمریکا، روسیه و لهستان، تصریح کرد: ایران و لهستان متقاضی میزبانی دور نهایی لیگ جهانی والیبال هستند.

وی با بیان اینکه تلاش داریم ضمن گرفتن این میزبانی بتوانیم در مرحله نهایی هم حضور یابیم، ادامه داد: بلافاصله بعد از این بازی‌ها، میزبان جام ملت‌های آسیا هستیم.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه تیم زیر23 سال ما در بازی‌های آسیا حضور می‌یابد، تصریح کرد: بعد از آن یک بازی چهار جانبه میان ایران، هندوستان، قزاقستان و پاکستان داریم که مازندران برای این بازی‌ها درخواست میزبانی کرده که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تیم زیر 22 سال و همچنین بزرگسالان بانوان هم در جام ملت‌های آسیا حضور می‌یابند، گفت: درباره میزبانی بازی‌ها الزامی درباره حضور خانواده‌ها وجود دارد که دختران و زنان باید حضور یابند.

داورزنی با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد کمی از خانواده‌ها در این مسابقات حضور داشتند اما امسال سعی می‌کنیم تعداد تماشاگران و بانوانی که تمایل به تماشای این بازی‌ها دارند افزایش یابد، ادامه داد: تیم‌های مهمان در این زمینه مشکل ندارند و علاقه‌مندان به والیبال می‌توانند به تماشای بازی‌ها بپردازند.

وی با بیان اینکه این میزبانی‌ها بیانگر امنیت ایران است، خاطرنشان کرد: در میان معضلات منطقه، ایران از امنیت بالایی برخوردار است و کشورها به این موضوع آگاه هستند.

داورزنی درباره اردوهای تدارکاتی با اشاره به اینکه تیم ملی اردوی 36 روزه خواهد داشت، گفت: قبل از سفر به آمریکا، چهار بازی تدارکاتی در فنلاند و جمهوری چک داریم که به درخواست و دعوت این کشورها برگزار می‌شود و البته کشورهای دیگری هم دعوت کرده بودند اما نظر کادرفنی بر حضور در فنلاند و جمهوری چک بود.

وی با بیان اینکه سپس تیم ملی به لس آنجلس سفر کرده و در لیگ جهانی حضور می‌یابد، ادامه داد: دو بازی در آمریکا، دو بازی در ورشو و دو بازی در روسیه خواهیم داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه پس از این بازی‌ها، سه هفته در تهران میزبان لیگ جهانی در مرحله مقدماتی خواهیم بود، تصریح کرد: در سال‌های 2011 و 2013 قهرمان آسیا شدیم و تلاش داریم با قهرمانی در سال 2015 هت‌تریک انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بودجه هیئت والیبال مازندران تا چهار برابر افزایش می‌یابد، گفت: مازندران همواره از قطب‌های والیبال کشور بوده است.



    ©2013 APG.ir