تعداد بازدید: 3284

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 30 بهمن 1393-14:47

در یادواره شهدای ساری بیان شد:

چرا عده‌ای تصور می‌کنند رفاه را باید بر عزت ترجیح دهیم؟

حجت الاسلام انصاریان در يادواره 13 هزار شهيد شهرستان ساري: اگر جهاد در راه خداوند نبود چراغ دين خدا خاموش شده بود/خداي ما خداي اسلحه، كشتن و غضب نيست.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: يادواره 13 هزار شهيد شهرستان ساري پيش از ظهر امروز در مصلاي مركز استان مازندران برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد قاسمی در اين مراسم با اشاره به اینکه ما میراث‌دار شهدا هستیم و نباید میراث‌خوار شهدا باشیم، ادامه داد: شهدا می‌سوزند تا به جامعه و دیگران گرما و نور هدیه کنند.

خطیب موقت جمعه شهرستان ساری با بیان اینکه باید به زنده بودن شهدا یقین داشته باشیم، تصریح کرد: شهدا الگوهای رفتاری ما هستند و باید مشخص شود چه اندازه زندگی ما به شهدا نزدیک است.

قاسمی با اشاره به اینکه چرا عده‌ای تصور می‌کنند رفاه را باید بر عزت ترجیح دهیم، افزود: ماندگاری ما در شهادتی است که جاودانگی می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه باید با یادواره شهدا انس داشته باشیم، گفت: این یادواره‌ها همان سنگرهای جبهه و اتاق مخصوص ملاقات با خدا محسوب می‌شود.

قاسمی با اشاره به اینکه سوال من این است که رابطه ما با امام حسین (ع) رابطه زیارتی است یا شهادتی، ادامه داد: اگر در محفل شهدا حضور می‌یابیم باید مانند شهدا ولایتمدار باشیم.

امام جمعه موقت شهرستان ساری افزود: مبادا روزی فرا رسد که در کنار عکس شهدا بایستیم اما برعکس شهدا رفتار کنیم.

*انسان ديندار غصه بيجا و ترس بي خود ندارد

حجت‌الاسلام حسین انصاریان نيز با بيان اينكه هیچ‌کسی نسبت به انسان مهربان‌تر از وجود مقدس پروردگار عالم نیست، گفت: در طول تاریخ هزاران مکتب ساخته شده ولی یک بانوی مقدس تحویل جامعه بشری نداد، چرا كه نه قدرت این کار را دارند و نه از قوانین آن برخوردار هستند.

وي افزود: مکتب پروردگار است که انسان‌های تربیت شده را به شجره طیبه تبدیل کرده است.

این روحانی از طاعات عبادي انسان ها به عنوان معادن معنوي ياد كرد و گفت:انسان بايد در اين معادن معنوي را به روي خود باز كند.

حجت الاسلام انصاريان با بيان اينكه خداوند ضمانت پرهيز از ترس و غصه را به انسان داده است افزود: انسان ديندار غصه بيجا و ترس بيخود ندارد.

وي با اشاره به ادينكه اگر دين خداوند مخالفي نداشت جهادي هم به وجود نمي آمد، گفت:جهاد دري از درهاي بهشت است كه خداوند به روي بندگان خود گشوده است.

حجت الاسلام انصاريان ابراز داشت: خداي ما خداي اسلحه، كشتن و غضب نيست كه او شروع كننده جنگ باشد، بلكه خداوند به ما اجازه داده است كه براي حفظ دين و نسل و فرهنگ كشور اسلحه در برابر اسلحه بلند كنيم.

وي جهاد را ضامن حفظ دين خدا در كره زمين دانست و گفت: اگر جهاد در راه خداوند نبود چراغ دين خدا خاموش شده بود اما هر روزگاري يك نوع جهاد، چهره نشان داده است و گاهي اسلحه كارساز نبود.

حجت الاسلام انصاريان به جهاد با زبان توسط آمران به معروف و ناهيان از منكر اشاره كرد و گفت: خطبا و علما با زبان و قلم خود را راه خداوند و اسلام جهاد كردند.

وي با بيان اينكه اگر منبرها نبود دين خدا از دست رفته بود گفت: هزاران سال است كه منبر حافظ دين خداست و به شبهات جامعه پاسخ مي دهد و مردم نيز در برابر شبهات محافظت مي شوند.


  • جمعه 1 اسفند 1393-21:11

    استان مازندران 10 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده ..... 1300 شهید ساری صحیح می باشد. باتشکر

    • شنبه 2 اسفند 1393-14:29

      شمادرست گفتید.عزت برای ماهاکه مردم باشند.ولی رفاه برای عده ای خاص؟


    ©2013 APG.ir