تعداد بازدید: 3304

توصیه به دیگران 0

شنبه 2 اسفند 1393-17:28

رییس اداره فرهنگ و ارشاد قائم شهر:

موسیقی پاپ گوش می دهم/ارشاد متولی ساخت سینما نیست

صادق زارعی: ارشاد متولی ساخت سینما نیست/قبول داریم خبرنگاران مشکلات بیمه ای دارند/اگر کسی برای برگزاری کنسرت به من مراجعه کند آمادگی خودم را اعلام می کنم


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضاشریعتی: از ساعت 12:30 دقیقه روز شنبه، چهارمین جلسه کارگروه رسانه ای شهرستان قائمشهر با حضور صادق زارعی -رییس فرهنگ وارشاد شهرستان قائمشهر- برگزار شد.

در حالی در این جلسه با حضور خبرنگاران درباره ی چند مسئله و چالش فرهنگی شهرستان بحث و گفت وگو شد که ساعاتی پیش از آن، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تودیع شده بود.

  زارعی در این جلسه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص وضعیت ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی در شهرستان گفت: در زمانی که آقای صادقلو شهردار شهرستان قائمشهر بودند برای ساماندهی وضعیت کیوسک ها مراحلی طی شد، اما پس از رفتن ایشان این کار مسکوت ماند.

رییس اداره فرهنگ وارشاد شهرستان قائمشهر با اشاره به آنکه در زمان آقای صالح زاده شهردار بعدی هم به ضرورت برقرای کیوسک های مطبوعاتی در هر نقطه از شهر اشاره شد تصریح کرد: در حال حاضر نصب کیوسک ها را ایجاد سد معبر می دانند، به همین جهت نشست مشترکی را با شهردار، فرماندار و مسئولان مربوط برگزار خواهیم کرد تا در برخی مناطق کیوسک های مطبوعاتی دایر شود.

وی خاطر نشان کرد: با این نشست مواردی که سد معبر است بر طرف خواهد شد و افراد مجوزدار که تمایل به کارهای فرهنگی دارند، می توانند به فعالیت بپردازند.

*مبلغ بسیار ناچیزی به گروه های نمایشی کمک می کنیم

زارعی در خصوص وضعیت هنرمندان حوزه تئاتر وانجمن های فرهنگی فعال در شهرستان قائمشهر اظهار داشت: متاسفانه در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد وفرهنگ نامگذاری شد اعتبارات فرهنگی ما در شهرستان از سال های گذشته بدتر بود.

وی افزود: با این وجود وعلی رغم بدهی هایی که وجود دارد، ما برنامه های فرهنگی را در شهرستان قائمشهر برگزار کردیم.

رییس اداره ارشاد شهرستان قائمشهر گفت: در این شهرستان 7 گروه تئاتر فعالیت می کند که تنها یک مورد آن، گروه سایه آقای فلاح در فرهنگ وارشاد ثبت شده است.

زارعی با تاکید بر آنکه اعتبارات فرهنگی شهرستان ها به شدت تنزل یافته است، خاطر نشان کرد: ما جز تئاتر انجمن های دیگری نظیر انجمن خوشنویسی،شعر وادب و... داریم که باید این اعتبارات را برای آن ها هم در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه زمانی که به ما گفته شد ساختمان اداری خود را به مجتمع فرهنگی وهنری حر واقع در کوچکسرای شهرستان قائمشهر ببرید، بنده با آن مخالفت کردم وگفتم ساختمان دیگری برای ما بگیرید، ادامه داد: این ساختمان برای بهره برداری بهتر هنرمندان فقط مختص آنان ساخته شد. ما برای برگزاری تئاتر با وجود بدهی های جاری به اداره برق، آب و... از آنان پولی نمی گیریم وبنرهای برگزاری نمایش را یا خودمان در چاپخانه های مان می زنیم یا با نامه زدن به شهرداری در نصب وچاپ بنر از آنان یاری می گیریم.

رییس اداره ارشاد شهرستان قائمشهر با تاکید برآنکه ما شورای ارزیابی نمایشنامه تئاتر در شهرستان داریم، گفت: با تشخیص شورای نظارت نمایش نامه اجرا شده، سالن حر در اختیار تیم نمایش نامه قرار می گیرد.

زارعی افزود: اگرچه ما مبلغ بسیار ناچیزی به گروه های نمایشی کمک می کنیم، گروه های نمایشی نامه باید به دنبال جذب اسپانسر و فروش بلیت، هرچند با قیمت بسیار ناچیز باشند.

وی با بیان اینکه قول هایی از سوی کمال علی پور -نماینده مجلس- جهت بسته حمایتی فرهنگی داده شده است، اظهار داشت: ما تنها مرکز نمایش کودک یونیما را در سطح شهرستان قائمشهر داریم وهمچنین امسال نمایش های خیابانی را در چند نقطه از شهر برگزار کردیم.

رییس اداره ارشاد شهرستان قائمشهر افزود: چند نمایش نامه ما به جشنواره های بزرگتر نظیر جشنواره نمایش های خیابانی مریوان و همچنین جشنواره فجر راه یافت.

*ارشاد متولی ساخت سینما نیست

زارعی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص نبود سینما در شهرستان قائمشهر گفت: ارشاد متولی ساخت سینما نیست و تنها می تواند مجوز لازم را جهت ساخت سینما بدهد.

وی با اشاره به تفاوت سینما و پردیس سینمایی اظهار داشت: پردیس سینمایی با گنجایش جمعیت کم تر در پاساژها وساختمان های تجاری ساخته می شود که از همین رو در پروژه تجاری نگین شمال  پیش بینی دیده شده است.

رییس اداره ارشاد شهرستان قائمشهر افزود: هنوز مالک مجتمع تجاری هیراد سنتر برای دریافت مجوز سینما به ما مراجعه نکرده است.

*قبول داریم خبرنگاران مشکلات بیمه ای دارند

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بیمه خبرنگاران گفت: در گردهمایی روز خبرنگار در بابلسر قرار شد تا بیمه خبرنگاران توسط مدیرمسئولان نشریات پیگیری شود.

رییس اداره ارشاد قائمشهر خاطر نشان کرد: صندوق حمایت از هنرمندان وجود داشت که خبرنگاران هم جزیی از آن بودند، اما این صندوق دچار مشکلاتی شد.

زارعی با تاکید بر آنکه ما هم قبول داریم خبرنگاران مشکلات بیمه ای دارند، اظهار داشت: برای ساماندهی، تمام خبرنگاران فعال در سطح شهرستان باید برای تشکیل پرونده به ارشاد مراجعه کنند.

*موسیقی پاپ گوش می دهم

رییس اداره ارشاد قائم شهر در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برگزاری کنسرت های موسیقی گفت: کنسرت های محلی بسیاری در سطح شهرستان برگزار کردیم و از اینجا اعلام می کنم من مخالف برگزاری موسیقی پاپ نیستم، خودم موسیقی پاپ گوش می دهم و اگر کسی برای برگزاری کنسرت به من مراجعه کند آمادگی خودم را اعلام می کنم.

* آموزش های خبرنگاران منطقه ای است

رییس اداره ارشاد قائم شهر در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص امکان برگزاری کلاس های آموزش خبرنگاری در شهرستان و بروز شدن خبرنگاران در سطح شهرستان گفت: بیشتر آموزش های خبرنگاران منطقه ای بوده است، ما آیین نامه و اساس نامه را می بینیم و بر اساس آن چنانچه بتوانیم، این کار را حتما انجام خواهیم داد.

زارعی در پایان گفت: ما در سطح شهرستان قائمشهر 35 آموزشگاه آزاد هنری، دو آموزشگاه سینمایی، یک آموزشگاه تئاتر، 35 چاپخانه و 18 انتشارات داریم.

رییس اداره کل ارشاد افزود: 60 موسسه فرهنگی وهنری، 29 کانون آگهی و تبلیغات، 72 ویدئو کلوپ، سرپرستی نشریات تفاهم، نگاه مردم، پگاه، کار وکارگر و دفتر چند پایگاه خبری در این شهرستان قرار دارد.


  • دوشنبه 4 اسفند 1393-13:40

    درود یر شما.ای کاش جناب زارعی و دیگر روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی جرات بیان علاقه به موسیقی پاپ را قبل از عزل مدیرکل
    داشتن تا معلوم میشد مقصر اصلی در ناکامی مجریان و موسسات برگزارکننده کنسرت های موسیقی در بیشتر شهرستان های مازندران چه کسیست؟!

    • يکشنبه 3 اسفند 1393-12:42

      جناب زارعی ای کاش از آقای علیپور نماینده محترم قائمشهر به خاطر حمایت مالی به اداره ارشاد قائمشهر ودیگر ادارات ارشاد حوزه آنتخابه هم تشکر می کردید .


      ©2013 APG.ir