تعداد بازدید: 4683

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 5 اسفند 1393-8:44

نخستین همایش تاریخ محلی مازندران؛

چاپ 34 مقاله برتر/14 مقاله درباره زبان تبری

شمارش معکوس تا 7 اسفند 93، زمان برگزاری نخستین همایش بین المللی تاریخ محلی مازندران/نمودارها و جداول آماری نخستین همایش بین المللی تاریخ محلی مازندران


 مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری، دکتر علی رمضانی پاچی، دبیر علمی همایش: نخستین همایش بین‏ المللی تاریخ محلی مازندران، پنجمین نشست تاریخ محلی ایران و گامی است به سوی رویکرد نوین تاریخ‏ نگاری محلی معاصر.

در مهر ماه 1393 فراخوان همایش به سراسر کشور ارسال که 173 چکیده مقاله و در نهایت 125 اصل مقاله از 13 استان داخلی و کشورهای آمریکا، آلمان، روسیه و گرجستان به دبیرخانه ارسال شد.

پس از اشاره به مازندران در سفرنامه‌های تاریخی جهانگردان و چهره‌های برجسته غیر ایرانی، این نخستین بار است که افرادی غیر ایرانی متون پژوهشی را درباره این استان تهیه می‌کنند.

همچنین بیش از 50 درصد مقالات دریافت شده توسط غیر مازندرانی‌ها نوشته شده است که یک اتفاق خوشایند در حوزه فرهنگ و تاریخ محلی مازندران است. همچنین در این همایش 14 مقاله درباره زبان تبری نوشته شده است که می‌تواند حساسیت‌ها بر پیشگییری از تهدید این زبان را افزایش دهد.

 پس از ارزیابی مقالات، 34 مقاله برای چاپ در مجموعه مقالات جلد اول به چاپ رسید. بقیۀ مقالات که هر کدام از آن‌ها در جای خود کتاب باارزشی هستند، پس از ارزیابی نهایی در جلد دوم به چاپ خواهد رسید.

این همایش ساعت 9 صبح روز پنج شنبه در مجموع پردیس نیروی انتظامی در جاده دریای ساری با سخنرانی استاندار محترم آغاز می شود که پذیرای علاقه مندان و پژوهشگران و اهالی رسانه ها هستیم.

مقاله های ارسالی را همکارم خانم دکتر خورشیدی -مسئول دبیرخانه همایش- به شکل نمودارهایی تنظیم کرده است که از نظرتان می گذرد:

*مطالب مرتبط

تاریخ محلی؛ ویترینی برای حضور همه اقشار در تاریخ

تاريخ محلي تاريخی جزء‌نگر است

برای هیچ کجا به اندازه مازندران تاریخ ننوشته اند

مقاله های برتر همایش بین المللی تاریخ محلی مازندران معرفی شد

همایش‌ تاریخ محلی بازنمايي هویت‌ فرهنگی ماست

بیشتر مقاله ها را غیرمازندرانی ها نوشتند

پیش همایش سوم در بابل/رونمایی از تمبر یادبود

بیشترین اقدام سندپژوهی مجلس درباره مازندران است

پیش همایش تاریخ محلی در بابل

در تاریخ محلی از همسایگان خود عقب‌تر هستیم

همایش تاریخ محلی قدم خوبی برای مازندران است

نخستین نشست بین المللی تاریخ محلی مازندران برگزار می شود

بررسی تاریخ محلی مازندران در یک نشست بین المللی

اصغری آقمشهدی: آماده همکاری هستیم

مازندران میزبان پنجمین نشست تاریخ محلی

 



    ©2013 APG.ir