تعداد بازدید: 2532

توصیه به دیگران 1

شنبه 2 مهر 1384-0:0

زباله هم چنان باقيست!

به دنبال ممانعت روستاييان سمسكنده ساري از انتقال زباله‌هاي اين شهر به اين منطقه مشكل ديرينه دفن زباله مجددا در اين منطقه مشكل ساز شده است.


 

اوايل تابستان روستاييان اين منطقه در اعتراض به مشكلاتي كه دفن زباله براي آنها بوجود آورده، از ورود كاميون‌هاي زباله به سمسكنده ممانعت كردند و اين موضوع سبب شدتا چند روز زباله‌هاي ساري جمع آوري نشود.

با پادرمياني مسوولان ارشد استان و وعده‌هايي كه براي استقرار دستگاه زباله سوز و تعيين محلي جديد براي دفن زباله به روستاييان داده شد، موافقت شد تا به صورت موقت زباله‌ها در اين منطقه تخليه شود.

با پايان مهلت تعيين شده و مشخص نشدن محل جديد و عدم استقرار دستگاه زباله سوز روستاييان سمسكنده مجددا اواخر هفته گذشته از ورود خودروهاي حامل زباله به منطقه جلوگيري كردند.

اين درحالي است كه همه مسوولان ذيربط بر اين عقيده اتفاق نظر دارند كه ظرفيت دفن زباله در منطقه سمسكنده پر شده و بايد محل جديدي را تعيين كرد.

روستاييان منطقه معتقدند شيرابه زباله‌ها، منابع آب زيرزميني و چاه‌هاي آب منطقه را آلوده كرده و موجب ابتلاي مردم به ويژه كودكان به انواع بيماريهاي انگلي و عفوني شده است.

وسعت محل دفن زباله كه در مسير جنگل زرين‌آباد ساري قرار دارد ‪ ۱۰‬هكتار است.

"شعبان وفايي‌نژاد " مشاور مطبوعاتي شهرداري ساري گفت: طي چند روز اخير ‪ ۱۵۰‬كاميون زباله از شهر جمع آوري و به خارج از منطقه انتقال داده شد.

وي افزود: براي حل موقتي زباله ساري مسوولان استان مازندران در حال رايزني با مسوولان يكي از استانهاي هم جوار هستند تا محلي را براي تخليه زباله اين شهر تعيين كنند.

وي اضافه كرد: باوجود اين كه هنوز محلي براي دفن زباله شهر ساري تعيين نشده اما شهرداري نسبت به جمع آوري زباله و انتقال آن به مكاني دور از شهر اقدام كرده است.

وفايي نژاد در مورد استقرار دستگاه زباله سوز گفت: يكي از نمايندگان مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي با معاون پارلماني وزير كشور در اين مورد گفت و گو كرده و نسبت به استقرار سريع اين دستگاه تاكيد شده است.

وي خاطرنشان كرد: دستگاه زباله سوز به زودي در ساري نصب خواهد شد اما تا استقرار اين دستگاه، زباله‌هاي شهر ساري جمع آوري و به مكاني خارج از منطقه منتقل و تخليه خواهد شد.

ساري ‪ ۴۵۰‬هزار نفر جمعيت دارد و روزانه بيش از ‪ ۳۰۰‬تن زباله در اين شهرستان جمع آوري مي‌شود.(irna)



    ©2013 APG.ir