تعداد بازدید: 2582

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 3 مهر 1384-0:0

ساري ؛ زباله با اعمال شاقه!

ساروي ها يک روز ديگر را در کنار زباله گذراندند.


irna آورده:به دنبال ممانعت روستاييان سمسكنده ساري از ورود زباله شهر ساري به محل دفن زباله دراين منطقه، جمع‌آوري نشدن زباله‌ها در برخي نقاط شهر سلامت شهروندان را به خطر انداخته است.

با توجه به شيوع بيماري وبا در نقاطي از كشور و نيز احتمال آلودگي و انتشار بيمارهاي انگلي و روده‌اي به واسطه جمع‌آوري نشدن زباله، سلامت مردم ساري به مخاطره افتاده است.

صبح امروز مقابل بعضي از آپارتمان‌ها انبوه زباله انباشت شده بود و در برخي نقاط توسط حيوانات كيسه‌هاي زباله به اين سو و آن سو پخش شده بود.

برخي از زباله‌هاي سطح شهر نيز كه جمع آوري شده درحاشيه جاده كمربندي ساري به نكا (ابتداي ميدان خزر) دپو شده و صبح امروز كارگران مشغول آهك پاشي روي انبوه زباله‌ها بودند.

از خيابان قارن خبر رسيده که ديروز مغازه داران زباله ها را در وسط خيابان پخش کردند که با عبور خودروها ،منظره نامطلوبي ايجاد شد.شهرداري زباله ها را در محل هايي از شهر انبار مي کند و روي آن آهک مي پاشد.

به علت گرم و شرجي بودن هوا چنان چه زباله‌ها جمع آوري نشود فساد زباله و جاري شدن شيرابه آن سلامت مردم را به خطر مي‌اندازد.

اوايل تابستان امسال روستاييان سمسكنده دراعتراض به مشكلاتي كه دفن زباله براي آن ها بوجود آورد، از ورود كاميون‌هاي زباله به سمسكنده ممانعت كردند . اين موضوع سبب شدتا چند روز زباله‌هاي ساري جمع آوري نشود.

با پادرمياني مسوولان ارشد استان و وعده‌هايي كه براي استقرار دستگاه زباله‌سوز و تعيين محلي جديد براي دفن زباله به روستاييان داده شد، موافقت شد تا به صورت موقت زباله‌ها در اين منطقه تخليه شود.

با پايان مهلت تعيين شده و مشخص نشدن محل جديد و عدم استقرار دستگاه زباله سوز روستاييان سمسكنده مجددا اواخر هفته گذشته از ورود خودروهاي حامل زباله به منطقه جلوگيري كردند.

اين درحالي است كه همه مسوولان بر اين عقيده اتفاق نظر دارند كه ظرفيت دفن زباله در منطقه سمسكنده پر شده و بايد محل جديدي را تعيين كرد.

روستاييان منطقه معتقدند شيرابه زباله‌ها، منابع آب زيرزميني و چاه‌هاي آب منطقه را آلوده كرده و موجب ابتلاي مردم به ويژه كودكان به انواع بيماريهاي انگلي و عفوني شده است.

وسعت محل دفن زباله كه در مسير جنگل زرين‌آباد ساري قرار دارد ‪ ۱۰‬هكتار است.

"شعبان وفايي‌نژاد " مشاور مطبوعاتي شهردار ساري گفت: از شب گذشته كار جمع آوري و انتقال زباله‌هاي ساري به يكي از استانهاي هم جوار آغاز شده ، ديشب ‪ ۵۰‬كاميون زباله جمع آوري و به اين منطقه انتقال داده شد.

وي افزود: علت انباشت زباله در برخي مناطق شهر ساري انتقال زباله‌هاي روستاهاي اطراف است.

وي ادامه داد: از سوي ديگر زباله‌هاي ساري براي مدت يك ماه با قراردادي كه با يك كارخانه بازيافت منعقد شده به اين كارخانه حمل مي‌شود.

وي يادآور شد: براي مدت يك ماه ‪ ۲۲۰‬ميليون ريال به اين كارخانه پرداخت مي شود به علاوه هزينه حمل روزانه زباله به اين منطقه كه ‪ ۱۹۰‬كيلومتر با ساري فاصله دارد حدود ‪ ۱۰۰‬ميليون ريال است.

ساري ‪ ۴۵۰‬هزار نفر جمعيت دارد و روزانه بيش از ‪ ۳۰۰‬تن زباله در اين شهرستان توليد مي‌شود.



    ©2013 APG.ir