تعداد بازدید: 5620

توصیه به دیگران 3

سه شنبه 5 مهر 1384-0:0

تمبر و سکه هاي قديمي را در بابل ببينيد

سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران از برگزاري نخستين نمايشگاه بين‌المللي تمبر، سكه و اشياي تاريخي در موزه شهرستان بابل خبر داد.


 اولين نمايشگاه اشياي تاريخي ، شامل سكه ، اسكناس ، تمبر ، كارت تلفن و ... از تاريخ 9 مهر ماه به مدت 5 روز در موزه بابل به معرض نمايش در خواهد آمد .

در اين مجموعه اشياي تاريخي از اولين شكل به كار رفته در ايران و جهان تا دوران معاصر، شامل اسكناس‌ها، تمبر‌ها‌ي تاريخي از دوران هخامنشي به بعد ، لوازم التحرير از قلم پر از لوازم التحرير دارا وسارا ، عكس‌هاي تاريخي از دوران ناصرالدين شاه قاجار ، كارت پستال هاي منتشر شده از سال 1369 ميلادي ، كبريت‌هاي تاريخي اهدايي امپراطور‌ها ، پادشاهان و روساي كشور‌هاي مختلف به ناصر الدين شاه و اولين كبريت ساخته شده در ايران با طراحي دولت اتريش ، هم چنين اولين سيگار مخصوص ناصرالدين شاه به همراه كتب ، مجلات ، بروشورها ، و اسناد ملي كه از تاريخ 1238 هجري شمسي به جا مانده است، يافت مي‌شود.

گفتني است اين مجموعه با ارزش كه به همت دكتر غفاري كلكسيونر بين المللي ايراني جمع آوري شده است ؛ صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 15 تا 18 پذيراي علاقه مندان خواهد بود.(isna)



    ©2013 APG.ir