تعداد بازدید: 2293

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 7 مهر 1384-0:0

جواد هاشمي نژاد: گله داريم!

فرزند شهيد هاشمي نژاد از اين كه نسبت به نشر آثار پدرش هيچ تلاشي نمي شود انتقاد كرد.


سيدجواد هاشمي نژاد با بيان خاطراتي از دوران مبارزاتي شهيد هاشمي نژاد گفت: ايشان مبارزات شجاعانه و حساب شده اي داشت به طوري كه يكي از رهبران اصلي مبارزات انقلابي در مشهد ايشان بود.
وي در ادامه گفت: در ايام ممنوع المنبر بودن، ايشان فرصت مطالعات و تحقيقات به دست آورد و بسياري از تأليف ايشان محصول همين ايام است. ايشان در بين شهداي بعد از انقلاب بيشترين آثار قلمي را بعد از شهيد مطهري داراست كه كمتر به آن پرداخته شده است.
سيدجواد هاشمي نژاد تصريح كرد: نوشتن كتاب مناظره دكتر و پير را مي توان مبدأ ورود ايشان به مبارزات انقلاب دانست. اين كتاب اولين بار در سال 38 به چاپ رسيد و بعد از آن تا زمان انقلاب ممنوع الچاپ شد.
وي در ادامه گفت: ما در زمينه شناخت شهيد و انديشه هاي ايشان در سطح جامعه از مسئولان و رسانه ها گلايه داريم. زيرا براي شناساندن انديشه هاي شهيد هاشمي نژاد هيچ كاري انجام نشده است. ما فعاليت زيادي را در اين زمينه انجام داده ايم و حقيقتاً در توان خانواده شهيد نيست كه افكار و آثار شهيد را در سطح مطلوبي در جامعه منتشر كند.
فرزند شهيد هاشمي نژاد خاطرنشان كرد: در پي تلاش هاي مكرر خانواده ايشان، در بازار كتاب به طور جسته و گريخته با آثار ايشان رو به رو مي شويم، ولي بيش از اين نتوانستيم از ارگان هاي ذي ربط كمك بگيريم، گرچه هميشه درخواست آن را داشته ايم.
سيدجواد اظهار داشت: ما حتي پيشنهاد برگزاري كنگره بزرگداشت ايشان به عنوان يكي از شهداي انقلاب كه داراي آثار فراواني است را داديم. حتي 2 تا 3 بار نيز اين مسئله به مرحله جلسه مباحثه و اظهارنظر رسيد ولي در همين مرحله متوقف شد.گفتني است شهيد هاشمي نژاد متولد بهشهر و از شاگردان آيت الله کوهستاني بود.(isna)


    ©2013 APG.ir