تعداد بازدید: 2334

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 10 مهر 1384-0:0

‌١٢ ميليون مسافردرسه ماه

سرپرست استانداري استان : از اصلي‌ترين قابليت‌هاي توسعه مازندران،پيشينه‌ي ديرين، سنت‌هاي فرهنگي وآثار تاريخي با قابيلت ثبت در فهرست ميراث جهاني است.


 صالحي- - با ارايه گزارشي از سند توسعه‌ي استان در برنامه‌ي چهارم توسعه افزود: در دو بند ( الف‌) طرح سند توسعه مازندران آمده است كه از اصلي‌ترين قابليت‌هاي توسعه استان، پيشينه‌ي ديرين، سنت‌هاي فرهنگي وآثار تاريخي با قابيلت ثبت در فهرست ميراث جهاني است.

وي در ادامه گفت: صنعت توريسم طي دهه‌هاي اخير رشد قابل توجهي داشته و درآمدي بالغ بر ‌٤٠ ميليارد دلار در سال به خود اختصاص داده، اما سهم ايران از اين درآمد ناچيز بوده است .

سرپرست استانداري استان مازندران افزود: چنانچه جاذبه‌هاي گردشگري را به معدن طلا تشبيه كنيم استان مازندران ، بيشترين معدن طلا را به خود اختصاص داده است.

صالحي در ادامه خاطر نشان كرد: از مهم ترين برنامه‌هاي ما در برنامه چهارم توسعه پرداختن به اقتصاد منهاي نفت است و بعد كاهش نرخ بيكاري از ‌٨/١٠ درصد به ‌٨/٨ درصد است و همچنين درآمدمان را در بخش صادرات غيرنفتي از ‌١٥٢ ميليارد ريال در سطح استان به ‌٥٦٩ ميليارد ريال برسانيم كه اين موارد محقق نخواهد شد مگر اين كه در همه‌ي بخش كه به ويژه گردشگري نقش فعالي را ايفا كنيم.

سرپرست استانداري استان مازندران گفت: استقرار در كنار درياي خزر و برخورداري از ورودي و خروجي كالا و مسافر با كشورهاي آسياي ميانه و اروپا و قرار گيري در كريدور حمل ونقل شمال و جنوب از جمله مواردرهايي از اقتصاد تك محصولي است .

وي به مشكلات اين استان اشاره كرد وگفت: ساخت و سازهاي بي رويه ، تجاوز به حريم مجاري ورودي آب و از بين رفتن منابع طبيعي از مشكلات اساسي است كه بايد به آن‌ها پرداخته شود.

صالحي در ادامه خاطر نشان كرد: روند رو به رشد آلودگي منابع آبي در استان و درياي خزر ازمواردي است كه پرداختن به آن مي‌تواند باعث جذب گردشگر بيشتر شود.

سرپرست استانداري استان مازندران ادامه داد: ما تصور مي‌كنيم كه يك گردشگر به هنگام ورود به كشور بايد با فرهنگ خودشان از آن ها پذيرايي شود و اين در حالي است كه گردشگري فقط براي آداب و رسوم و فرهنگ ما آمده است و گردشگر خواستار فرهنگ و آداب و رسوم كشور ما است.

وي ادامه داد: براي توان مندي سازي صنعت گردشگري بايد به راهبردهاي بلند مدت بپردازيم نه اين كه به مسائل كوتاه مدت توجه كنيم .

صالحي در پايان خاطر نشان كرد: در طول تابستان حدود ‌١٢ ميليون مسافر داشته‌ايم كه همه از دريا استفاده كرده اند و در خود استان هم ‌٣ ميليون از دريا استفاده كرده‌اند، يعني در مجموع چيزي حدود ‌١٥ ميليون نفر از درياي خزر استفاده كرده‌اند، لذا بايد طرح هاي ما علمي و جامع باشد تا بتوانيم در جذب گردشگر بيشتر موفق شويم.(isna)



    ©2013 APG.ir