تعداد بازدید: 2105

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 12 مهر 1384-0:0

اظهار نظرهاي جديدي در خصوص قانون كار به گوش مي رسد - دريابيگي

دبير اجرايي خانه كارگر مازندران ، گفت : اگر چه قانون كار نقايصي دارد ، بايد اهداف هجوم آورندگان به اين قانون را شناسايي كرد و سپس به فكر ايجاد تغيير در آن بود .


 "نصرا... دريابيگي" ، از هجمه‌‏اي كه به قانون كار در جلسه معارفه وزير كار صورت گرفت به شدت انتقاد كرد و گفت ‌‏: امروزه اظهار نظرهاي جديدي در خصوص قانون كار به گوش مي رسد كه با كنكاش و هوشياري مي توان فهميد كه اين اظهار نظرها از تفكرات كساني نشات گرفته كه همواره قانون كار را مورد هجمه قرار داده اند .
وي ، افزود : آقاياني كه دايه عزيزتر از مادر شده اند ، بايد بدانند كه كارگران با وجود همه تنگدستي ها و فشارهاي اقتصادي ناشي از عدم امنيت شغلي و قراردادهاي موقت كار هم چنان هشيار و بيدارند .
اين مقام كارگري با اشاره به اين كه هم قانون اساسي و هم قانون كار نقايصي دارند , گفت : اگر چه اين كاستي‌‏ها در قوانين وجود دارد ، اما بايد ديد منظور اعتراض كنندگان چيست ، آيا آن ها مي خواهند اين قوانين را به نفع جناح خود تغيير دهند يا به نفع مردم و كارگران .
دريابيگي افزود : در شرايط كنوني ، حمايت از دولت،حمايت از ولايت و اسلام است و خوشحاليم كه شعارهاي امروز رئيس جمهور ، شعار حمايت از فقرا و ضعفاست .
وي گفت : با نگاهي به گذشته در مي يابيم كه اين شعارهاي امروز ، فريادهاي گذشته كارگران و مستمندان است . جامعه كارگري همواره از عدالت اجتماعي و تقسيم عادلانه ثروت صحبت نموده‌‏است ، اما طي چند سال اخير با وارد شدن بحث خصوصي سازي ، امنيت شغلي كارگران در قالب قراردادهاي موقت و پايين بودن مزد ، زندگي آبرومندانه كارگران و قشر مستضعف به خطر افتاده است.(ilna)



    ©2013 APG.ir