تعداد بازدید: 2169

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 13 مهر 1384-0:0

ناطق رفت - لاريجاني آمد

نشست شوراي مركزي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي در حالي برگزار شد كه به جاي ناطق نوري رييس مستعفي اين شورا،يک مازندراني ديگر يعني علي لاريجاني رياست آن را بر عهده داشت.



 
حميدرضا ترقي عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي که در این جلسه شرکت کرده بود، گفت: مهندس محمدرضا باهنر پيش از اين معاون اجرايي ناطق نوري بود و در اين جلسه نيز به عنوان معاون اجرايي شوراي هماهنگي حضور داشت.

وي خاطرنشان كرد: در اين نشست در خصوص فعاليت آينده شورا و كيفيت كار در آينده و چگونگي همكاري شورا در استان ها با بدنه شوراي هماهنگي بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

ترقي تغييرات در اساسنامه شوراي هماهنگي را يكي ديگر از موضوعات مورد بحث در اين نشست عنوان كرد و اظهار داشت:‌ پيش از اين كميته اي براي اصلاح اساسنامه به رياست علي لاريجاني تشكيل شده بود كه اين اصلاحات بر روي اساسنامه اعمال شده است.


رييس مركز سياسي حزب موتلفه اسلامي تصريح كرد: علي لاريجاني تا برگزاري اين انتخابات رياست شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي را بر عهده خواهد داشت.

وي در خصوص علت حضور نيافتن ناطق نوري در اين نشست گفت: رياست ناطق نوري بر شوراي هماهنگي تا مرحله انتخابات دوره نهم رياست جمهوري بود و در اين مرحله ناطق محل كاري در شورا نخواهد داشت.
گفتني است در اين جلسه باهنر و لاريجاني در رابطه با برنامه ها نحوه فعاليت و چگونگي تعامل با دولت سخنراني كرده اند.

هم چنین یک سایت خبری نزدیک به احمد توکلی خبر داد: رهبران ارشد اصولگرا در نشست عصر دوشنبه خود در تهران خبر از تبدیل شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی به حزبی فراگیر در سراسر کشور دادند.

دكترعلی لاریجانی و محمد رضا باهنر از رهبران ارشد جناح محافظه کار در نشست مسئولان شورای هماهنگی اعلام کردند بزودی برای تاسیس حزبی فراگیر و مبتنی بر ساز و کارهای دموکراتیک، شورای هماهنگی نیروهای انقلاب را با ساختاری جدید و اساسنامه ای مشخص ثبت قانونی خواهند کرد.

در این نشست که با حضور مسئولان شورا ازسراسر کشور برگزار شد، در غیاب علی اکبر ناطق نوری که از حضور در این تشکل کناره گیری کرده، باهنر و لاریجانی سخنرانی کرده و ضمن تشریح وضعیت موجود سیاسی و اجتماعی کشور، جدیدترین مواضع خود را اعلام کردند. 

عصر روز دوشنبه، شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب، اولين جلسه رسمي خود را با حضور شخصيت‌هايي مانند لاريجاني و باهنر و در غياب افرادي مانند عسگراولادي و ناطق‌نوري برگزار كرد.

برخي افراد شركت‌كننده در اين جلسه اظهار داشتند كه آقايان باهنر و لاريجاني در اين جلسه به تشريح وضعيت كشور بعد از انتخابات پرداخته و باهنر به بعضي از انتقاداتي كه نسبت به وي مي‌شود پاسخ گفته است.(entekhab)


    ©2013 APG.ir