تعداد بازدید: 2636

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 24 مهر 1384-0:0

200 هزار تن مرکبات روي دست کشاورز مانده است - راهب

نماينده تنکابن و رامسر در مجلس شوراي اسلامي از وزارت بازرگاني خواست براي جلوگيري از گراني کاذب 200 هزار تن از محصول مرکبات کشور را خريداري کند.


 جعفرقلي راهب  افزود: براي محصولات عمده مثل مرکبات و سيب، اگر تنظيم بازار صورت گيرد و ذخيره‌سازي مطلوب انجام شود هيچ نيازي به واردات نداريم، چون کشور ما توليدکننده عمده جهاني است.
وي در ادامه با اشاره به ميزان توليد مرکبات در کشور يادآور شد:
در سال 83 علي رغم سرمازدگي و مشکلات گوناگون توليد در کشور، ميزان توليد انواع ميوه‌جات در کشور حدود 5/13 ميليون تن که عمدتا مرکبات، سيب و انگور بوده است.( در سال 1382 اين توليد بيش از 14 و  در سال 1360 ميزان توليد 3/3 ميليون تن بوده است.)

 نماينده تنکابن و رامسر با اشاره به ميزان مصرف سرانه کشور گفت: مصرف سرانه کشور در ميوه‌جات مختلف است اما حداکثر ميزان مصرف کشور تمامي ميوه‌جات معادل 10-9 ميليون تن مي‌باشد.
راهب افزود: محصول مرکبات سال جاري از بيش از 250 هزار هکتار باغات مرکبات کشور حدود 4 ميليون تن مي‌باشد که علاوه بر مصرف و تامين نياز داخلي، مازاد توليد بايد صادر شود.
نماينده تنکابن و رامسر در مجلس شوراي اسلامي در پايان گفت:
به وزارت بازرگاني پيشنهاد مي‌شود به عنوان متولي تنظيم بازار و حفظ حقوق توليدکننده و مصرف‌کننده و جلوگيري از گراني‌هاي کاذب از هم اکنون حداقل 200 هزار تن از محصول مرکبات کشور را توسط اتحاديه‌ها و شرکت‌هاي تعاوني روستايي و تشکل‌هاي غير‌دولتي خريداري، ذخيره‌سازي و به موقع به بازار عرضه کنند.(khorasannews)



    ©2013 APG.ir