تعداد بازدید: 3121

توصیه به دیگران 1

شنبه 30 مهر 1384-0:0

نماينده آمل : فغان تظلم‌‏خواهي ملت ايران در تاريخ ثبت خواهد شد

نايب رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس هفتم، گفت: اقدام دولت در جلوگيري از طرح شكايت‌‏ ملت ايران از صدام بسيار ظالمانه بود.



عزت‌‏الله يوسفيان خبر از آموزش قضات دادگاه رسيدگي كننده به جرائم ديكتاتور سابق عراق در انگليس داد و گفت: كشورهاي غربي با ترسيم سير پرونده صدام براي قضات رسيدگي كننده به اين پرونده سعي كرده‌‏اند تا آن را در مسير جرائم حزب بعث هدايت كنند و اجازه ندهند روند دادگاه و يا كيفر خواست كشورهاي منطقه به سمت حضور آنها در دادگاه رهنمون شود.
وي افزود: حضور نمايندگان از كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد و يا كشورهاي اسلامي به عنوان ناظران بي‌‏طرف يكي از ضروريات اين دادگاه است.
دبير مجمع نمايندگان استان متذكر شد: حتي دولت فعلي عراق نيز به جهت ذي‌‏نفع بودن نمي‌‏تواند برگزار كننده جلسات اين دادگاه باشدچرا كه در صورت اثبات شكوائيه ايران آنها بايد اقدام به پرداخت غرامت كنند.
وي با انتقاد از مسولان نظام در جلوگيري از طرح شكايت شخصي ملت ايران از صدام، گفت: جمهوري اسلامي ايران با ايجاد انحصار در دادخواهي حق ملت ايران را تضييع كرده است.
نماينده آمل در مجلس هفتم تصريح كرد: حتي در صورت عدم نتيجه بخش بودن اين شكايت، فغان تظلم‌‏خواهي ملت ايران در تاريخ ثبت خواهد شد و اندكي از آلام خانواده‌‏هايي كه عزيزان خود را در اين جنگ از دست داده‌‏اند، كاسته مي‌‏شود.(ilna)


    ©2013 APG.ir