تعداد بازدید: 3316

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 27 اسفند 1393-12:10

مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان مازندران وعده داد:

افزایش پهنای باند مازندران در سال94

یدالله طهماسبی: شش ميلیون و 600 هزار سيم كارت در استان داریم/ احتمال به وجود آمدن اختلال در پوشش شبكه وجود دارد/ پهناي باند استان كه در سال 93 نسبت به سال 92 بيش از 126 درصد افزايش داشت در سال 94 بيشتر می شود.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: یدالله طهماسبی-مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان مازندران-عصر امروز در نشست خبري خود با خبرنگاران اظهار داشت: بيش از 120 درصد سيم كارت در اختيار مردم است كه تعداد آن شش ميلیون و 600 هزار سيم كارت مي باشد.

وي با بيان اينكه از اين تعداد سه ميلون و 800 هزار سيم كارت فعال داريم، گفت:با توجه به جمعيت سه ميلون و 800 هزار نفري مازندران و جمعيت مسافر وارده به استان احتمال به وجود آمدن اختلال در پوشش شبكه وجود دارد.

اين مسئول ابراز داشت: جهت رفع اين مشكل BTSهاي سيار در نقاط پيش بيني شده نصب و راه اندازي شده است كه ترافيك را كاهش دهد و در خصوص اينترنت نيز در پوشش موبايلي 93 درصد و 90 درصد جاده هاي اصلي،فرعي و ريلي را پوشش مي دهد.

وي گفت:اميدواريم اين رقم در سال آينده به 95 تا 96 درصد برسد كه اغلب روستاهاي استان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

طهماسبي با بيان اينكه در خصوص اينترنت استان محدوده ي پهناي باند ورودي استان 38 گيگ مي باشد افزود:از اين مقدار 14 گيگ زير بار رفته است و شركت هاي مخابرات و BTSها از آن استفاده مي كنند و مابقي آن نيز آماده براي زير بار رفتن است كه مي تواند در اختيار شركت هاي تابعه قرار گيرد.

وي ابراز داشت: در سال آينده پوشش خط اينترنت به روستاهاي استان مازندران تسري خواهد يافت به گونه اي كه 1372 روستا در سال آينده به اينترنت پرسرعت وصل مي شوند كه كل روستاهاي بالاي 20خانوار را در بر خواهد گرفت.

مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان مازندران همچنين از افتتاح مركز داده استان در سه ماهه اول سال 94 در استان خبر داد و گفت: در نظر داريم پهناي باند استان را كه در سال 93 نسبت به سال 92 بيش از 126 درصد افزايش داشته است در سال 94 بيشتر كنيم.

وي راه اندازي و افتتاح اينترنت نسل سه و چهار همراه را ارمغاني به مردم مازندران عنوان كرد و گفت: اميدواريم در ايام نوروز ميهمانان و مسافراني كه از اينترنت استفاده مي كنند خدمات خوبي دريافت كنند.

طهماسبی به تشكيل كارگروه هاي متعدد با حضور شركت هاي زيرمجموعه ارتباطات اشاره كرد و گفت:تلاش كرديم تا حداكثر اقدامات پشتيباني و انساني در ايام نوروز را آماده و به مردم خدمت رساني كنيم.

مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار مازندنومه در خصوص زمان افتتاح و تجهيز اينترنت نسل چهارم همراه اول در مازندران اظهارداشت: سيستم هاي مربوط به اين موضوع نصب شده اما به شكل كامل راه اندازي صورت نگرفته است.

وي گفت: در حال حاضر 19 شهر استان مازندران تحت پوشش اينترنت نسل چهارم قرار دارند اما اميدواريم بهبود كيفيت خدمات و تجهيز كل استان در سال آينده صورت پذيرد.



    ©2013 APG.ir