تعداد بازدید: 3867

توصیه به دیگران 4

جمعه 29 اسفند 1393-0:34

6 پرسش از 22 مسئول

نوروزانه ی مدیران

بسته ویژه نوروز-11/  6 پرسش کوتاه از 22 مسئول استانی؛ یونسی+شادمان+آجدانی+ نبیان+ احمدی+ احمدی دونچالی+ ولی پور+ قربانی+ عنایتی+ ربیعی+ شریعت نژاد+ نیازآذری+ آزموده+ منصوریان+ محمدی+ قادری+ بزرگ نیا+ رجبی+ بابایی+ آرام+ تقوی فرد+ یوسفی نژاد


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینامحسن پور: به بهانه سال نو 6 پرسش کوتاه را از 21 مسئول استانی پرسیدیم. ابتدا سئوال ها را خواهید خواند و در ادامه پاسخ مسئولان پشت سرهم آمده است.

1. بهترین کتابی که در سال 93 خوانده اید؟
2. بهترین فیلمی که در سال 93 تماشا کرده اید؟
3. بزرگترین موفقیت شما در سال 93 ؟
4. بزرگترین ناکامی و شکست شما در سال 93 ؟
5. بهترین خاطره سال 93 ؟
6.از یک تا 100 چه نمره ای به عملکرد خودتان در سال 93 می دهید؟

*علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی- امنیتی استاندار مازندران: بهبودی این جوان برای من بسیار لذت بخش بود
1. بیشتر قرآن می خوانم.
2. فیلم شیار 143 .
3. خودم نباید ازموفقیت هایم بگویم، بلکه دیگران باید بگویند؛ اما در سال 93 سعی کردم خارج از وسوسه های شیطانی برای خدا و مصلحت مردم و در چارچوب قانون کار کنم. در حوزه کاری هم در دستور کار داشتیم که 30 محله آلوده را پاکسازی کنیم و به سمت بهسازی برویم و تقریبا به کمک سازمان های دیگر این کار عملیاتی شد. در مورد طرح دریا هم آمار غرق شده ها را 52 درصد کاهش دادیم. کاهش شاخص جرم داشتیم. فضای جامعه را به سوی شادی سوق دادیم. همین طور گسترش فعالیت های ورزشی، فرهنگی و هنری، به اضافه برگزاری مسابقات کشتی آزاد در جویبار، برگزاری جشنواره یاس، جشنواره فیلم وارش، جشنواره شعر علوی، نامه ای به امام رضا، نمایشگاه کتاب،نمایشگاه مطبوعات و ...
4. هرجا وسوسه های نفسانی برآدم حاکم شود و خدا از دل و جان انسان دورتر شود، هر لحظه ی آن بزرگترین آسیب و شکست است، ولی به لحاظ شکلی و محتوایی آنچه که ما در برنامه داشتیم همه را سعی کرده ایم انجام بدهیم.
5. یکی از جوانان خوب استان که ادعای علمی هم داشت شنیدم که وضعیت جسمانی نامناسبی دارد و ما با دوستان به عیادتش رفتیم و دل و جان من از دیدن چهره رنجور پدر و مادر آن جوان آسیب دید. من آنجا شماره ام را به پدر آن جوان دادم تا هر وقت کاری دارند در حد توان انجام وظیفه کنم و چند بار پیش آمد که با من تماس گرفتند تا اینکه هفته گذشته که با من تماس گرفتند متوجه شدم که خیلی از وضع جسمی فرزندش راضی است و بهبودی این جوان و تلاش این پدر و مادر برای من بسیار لذت بخش بود.
6. به لحاظ مسائل خانوادگی که باید خانواده به من نمره بدهد ولی از نظر خودم تا آنجایی که به ذهنم می رسید و توانایی داشتم سعی کرده ام که در حد بضاعتم پاک و درست و صادق رفتار کنم. هم در برخورد با خانواده حق آن ها را ادا کنم و هم در رابطه با کار سعی کرده ام درست کار کنم. اما نمره را مردم و مسوولان باید قضاوت کنند.

* علی نبیان، معاون عمرانی استاندار مازندران: نمره مردم ملاک عمل است
1.  به علت مشغله زیاد فرصت کتاب خواندن نداریم ولی چون دانشجو بودم کتاب های پیرامون درسم را خوانده ام مانند مدیریت استراتژیک، مدیریت آی تی، منابع انسانی و..
2. فیلم خاصی در ذهنم نیست.
3. تمام تلاش ما این بود که بتوانیم محور سوادکوه، کمربندی های بابل، ساری، چالوس و نور را به اتمام برسانیم که جزو دغدغه های ما بود و همچنین آزاد راه هفت تن به ساری نیز که صورت پذیرفت و پروژه آن به پیمانکار واگذار شد . در بحث زباله و پسماند هم موفقیت هایی داشته ایم. داریم تلاش می کنیم که چند پروژه را اجرایی کنیم که نقطه مثبتی در آینده نزدیک برای مازندران باشد و بعد از اتمام مسئولیتم، دست کم گام هایی برای احقاق حقوق مردم مازندران برداشته باشم.
4. در بعضی نقاط صد در صد ضعف وجود دارد و این محقق نشدن برخی از خواسته های مان می تواند ناکامی ما به حساب بیاید.
5. همین که توانستیم یک گام به سمت جلو برای مازندران برداریم، بحث اتمام پروژه های نیمه تمام که از اولویت های کاری ما بود از موارد شعف برانگیز برای من بود که بتوانم در برابر تعهدی که به مردم داده بودم سربلند شوم.
6. من این مورد را به مردم عزیز مازندران که ولی نعمتان ما هستند واگذار می کنم و آن ها باید به عملکرد ما در حوزه های مختلف نمره بدهند و نمره مردم ملاک عمل است.


* لطف الله آجدانی، مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری: عادت ندارم شکست بخورم
1.از بهترین کتاب هایی که در سال 93 خوانده ام یکی کتاب منتشر شده هدایت - بوف کور- بود و نیز "ناسیونالیسم" نوشته دکتر ماشاالله آجودانی.
2. بهترین فیلمی که در سال 93 تماشا کردم، فیلم سینمایی "دربند" به کارگردانی پرویز شهبازی، با بازی پگاه آهنگرانی و نازنین بیاتی بود.
3. بزرگترین موفقیت من در سال 93، تدوین نخستین طرح جامع پژوهشی مازندران با همکاری همکارانم در اداره کل آموزش و پژوهش استانداری مازندران بود.
4. شکست نداشتم، چون اصلا بلد نیستم و عادت ندارم شکست بخورم.
5. یکی از بهترین خاطرات من در سال 93 برگزاری تالارهای تخصصی گفت و گو در مازندران، با هدف ترویج دانایی و آزاداندیشی و فرهنگ نقد وضع موجود و نگاه توسعه گرا در مازندران و نیز برگزاری جشنواره مازندران پژوهی با هدف تجلیل از جمعی از ستارگان پرفروغ علم و فرهنگ مازندران با همکاری همکارانم در اداره کل آموزش و پژوهش استاندرای مازندران و با حمایت دکتر ربیع فلاح، استاندار دولت تدبیر و امید در مازندران بود.   
6. به خودم نمره 85 می دهم.


* علی شادمان، مدیر کل امور اجتماعی استانداری مازندران: به خودم 90 می دهم
1.کتاب "جامعه شناسی شناخت" به نظر من کتاب ارزشمندی بود که خواندم.
2. با وجود مشغله کاری، فیلم دیده ام، اما اسم فیلم خاصی در حال حاضر در ذهنم نیست.
3. بزرگترین موفقیت ما در چند حوزه بود، از جمله کاهش آسیب در بحث دریا و افزایش صدور پروانه در بحث سازمان های مردم   
4. بدترین اتفاق غرق شدن هموطنان مان در دریای مازندران بود که حتی غرق شدن یک نفر هم برای ما درد آور است.
5. بهترین خاطره کاری من،کاهش 52 درصدی غرق شدگان  دریا بود واینکه این تعداد خانواده از سراسر کشور با رنج و تالم این استان را ترک نکردند، حس بسیار خوبی به من داد.
6. اگر اغراق نباشد به خودم 90 می دهم، زیرا برای هر نمره اش دلیل دارم.

* جعفراحمدی، مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مازندران: عروسی دخترم و دامادی پسرم بزرگترین موفقیت من بود
 1.سریال "همه چیز آنجاست" و "گذر از رنج ها" را دیده ام.
2. کتاب خاطرات "مسترهمف"، جاسوس انگلیس
3. عروسی دخترم و دامادی پسرم در سال 93 بهترین موفقیت من بود.
4. شکست که نمی شود گفت، آرزوی من این است که سیستم جامع بانک اطلاعاتی ثبتی ایجاد کنیم و نظام جامع آماری را در استان اجرا کنیم که نیازمند اعتبار زیادی است اما به دنبال آن هستیم و همچنین سیستم جی آی اس که باعث جلوگیری از موازی کاری می شود.
5. سرشماری کشاورزی در سطح استان که باعث ارتباط ما با روستاییان محترم شد، خاطرات خوبی را برایم رقم زد.
6. چون امسال تازه مدیر کل شدم سعی کردم کارها را به خوبی و درست انجام دهم و کارهای نوینی نیز در استان انجام دهیم و یکسری تسهیلات جدید هم به استان بیاوریم. فکر می کنم بالای 90 نمره خوبی باشد البته فکر می کنم خودستایی است که به خودم نمره بدهم.


* ایرج ولی پور، مدیرکل برنامه ریزی و بودجه استانداری مازندران: هر روز را  سه شنبه می دانم
1.کتاب "اینک حسین (ع) آیینه زندگی" و کتاب "اهلیت و رشد آدمی" که بینشی به طرف مقابل می دهد از نظر روان شناسی برای شناخت افراد که در کار مدیریتی ما هم به کار می آید.
2. فیلم های "شیار 143" و "چ"
3. افزایش میزان سهم بری اعتبار در کشور که در آخرین دقایق بستن بودجه صورت گرفت و2/4 درصد سهم بری ملی است و این یک موفقیت بزرگ است.
4. شکستی نداشتم. بر اساس سوره والعصر همه ما دچار خسران هستیم اما باید از همه موقعیت های مان برای خدمت به مردم استفاده کنیم. از نظر خانوادگی فرزندانم موفقیت هایی داشته اند و از نظر کاری نیز مجموعه ما نقش موثری در اشتغال همشهریان مان و هم استانی های عزیز داشته ایم و مشکلات اشتغال کسانی که در نوبت بودند، حل کردیم.
5. قبولی همسرم در مقطع دکترا بهترین خاطره من است.
6. از نظر کاری نمره 95 به خود و مجموعه ام می دهم، زیرا من هر روز را روز سه شنبه می دانم و هر شهروندی که به دفترم مراجعه کند پاسخگو هستم ولی از نظر خانوادگی نمره 80 می دهم.

* محمود احمدی دونچالی، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران: بهترین خاطره سفر به قرقیزستان بود
1.کتاب "اسلام، دانش و مسایل بین المللی" و کتاب "سرگذشت شکل گیری قزاقستان" را مطالعه کرده ام.
2. موفق به تماشای فیلم نشدم اما سریال "گذر از رنج ها" را دیدم.
3. احیای سازمان مدیریت برنامه ریزی در سال 93، برای مجموعه ما یک موفقیت بود.
4. برخی بنگاه های اقتصادی و تولیدی مشکلات قسط های معوق داشتند و ما با وجود تلاش های زیادی که داشتیم به علت وجود یک سری ضوابط و آیین نامه های سختگیرانه، نتوانستیم بعضی از آن ها را احیا کنیم.
5. بهترین خاطره سفر به قرقیزستان بود که هم از نظر کاری مفید بود و هم در آنجا به ما خوش گذشت.
6. از این منظر که تمام توان خود را به کار گرفته ام در تلاش به خودم نمره 90 می دهم ولی در نتیجه، می تواند نمره من کمتر از 70 باشد.


* ابوذر قربانی، مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری مازندران: پایم می لنگد
1.کتاب "مهندسی نرم افزار" که در حیطه کاری خودم است.
2. فیلم خاصی در ذهنم نیست و فیلم ها را گاهی از نیمه و یا ناتمام دیده ام، زیرا مشغله کاری، بیش از این به من اجازه نمی دهد.
3. چندین جلسه خوب با راهبری و هدایت استاندار محترم، با مجموعه وزارت ارتباطات و شخص وزیر محترم داشتیم که از این مجرا مصوبات خوبی شامل حال استان ما شد و در واقع اعتبارات و پروژه های خوبی به استان اختصاص یافت. در بعد حوزه پیشخوان دولت نیز با توجه به رویکرد آن، هم توسعه خدمات داشتیم و هم توانستیم 84 فرصت شغلی در روستاهای استان ایجاد کنیم که موفقیت بزرگی محسوب می شود.
4. کندی و میزان تخصیص اعتبارات به دلیل یک سری مشکلاتی که وجود دارد از ناکامی های ما است و ما را با سختی در انجام امور روبرو می کند، اما این سختی باعث می شود بیشتر تلاش کنیم.
5. بهترین خاطره سال 93 این است که در این هفته آخر سال به علت سفر وزیر و مصوبات آن سفر و امضای چند تفاهم نامه و هم به دلیل فشار کار منزل، تعمیرات و کمک به خانه تکانی، سرم بسیار شلوغ بود و 24 ساعته کار می کردم که باعث گرفتگی عضلاتم شده و پایم می لنگد (با خنده).
6. این پرسش خیلی سخت است و نمی شود پاسخ داد. البته اگر بخواهیم برآوردی از کارهای انجام شده در سال را داشته باشیم نمره ما خوب است اما نسبت به پیشرفت و توسعه در عرصه آی تی در کل کشور باید تلاش بیشتری صورت گیرد، فکر می کنم در مجموع، 85 عدد خوبی باشد.

*رضاعنایتی، مدیر کل امور امنیتی و انتظامی استانداری مازندران
فیلم زیاد دیده ام
1.کتاب "آمدیم خانه نبودید"خیلی خوب بود.
2. فیلم زیاد دیده ام اما اسم هیچ کدام یادم نیست.
3. بهترین موفقیت از صفر تا صد نمی تواند شخصی باشد، کاهش جرایم امنیتی در استان و مهار تورم که در دولت اتفاق افتاد به نظر موفقیت های بزرگی بود.
4. استمرار مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور.
5. اجرای طرح تحول سلامت و کاهش هزینه های درمانی که به نظرم برای مردم و هم برای من خاطره خوبی بود.
6. با توجه به بضاعت خودم فکر می کنم نمره قبولی را بگیرم، شما 70 را بدهید.

*مظفرربیعی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل: بهترین خاطرات ما خاطرات درمانی است
1.در زمینه های مختلف کتاب های زیادی خوانده ام و به تازگی کتاب "تفسیر پرتویی از قرآن" آیت الله طالقانی را مطالعه کرده ام که به نظرم بهترین کتاب است.
2. متاسفانه فرصت فیلم دیدن اصلا نداشتم و هیچ فیلمی تماشا نکردم.
3. احداث اولین مرکز سلامت کده طب سنتی، مرکز دندان پزشکی تحت بیهوشی برای فرزندان عزیز شهر واستان مان در بهزیستی ها و بیماران ذهنی-حرکتی و همچنین افتتاح بخش جراحی فک و صورت به عنوان تنها بخش جراحی شمال کشور، از موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی بابل است.
4. قصد داشتیم که در دانشگاه ستاد مرکزی، احیا و احداث کنیم که تا به حال موفق به این کار نشده ایم.
5. بهترین خاطرات ما خاطرات درمانی است. انجام طرح تحول سلامت که متضمن امر مبارکی برای مردم ایران است و برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل به عنوان یکی از مجریان این طرح، خاطره بسیار خوبی است.
6. نمره دادن گرچه در کار معلمی و دانشجویی کار ما است ولی نمره دادن به خود، کار راحتی نیست. البته در بحث سلامت، آموزش و پژوهش، من به دانشگاه علوم پزشکی بابل به همت همه همکارانم نمره بالای 90 می دهم.

*شمس الله شریعت نژاد، نماینده مردم تنکابن عباس آباد و رامسر در مجلس شورای اسلامی: خاطره خوب من عروسی دخترم بود
1.کتاب "داعش" به نظر من کتاب خوبی بود که هدیه گرفتم و مطالعه کردم.
2. آنقدر گرفتار کار هستم که صادقانه بگویم اصلا فیلم سینمایی ندیده ام.
3. بزرگترین موفقیت من این است که خداوند به من نعمت سلامتی داد تا بتوانم رضایت مردمم را در حد نسبی تامین کنم.
4. بزرگترین شکست من هم این است که نتوانستم برای جوانان جویای کار که به من مراجعه کردند، کاری انجام دهم و شرمنده شدم.
5. خاطره خوب من عروسی دخترم بود (با خنده) که فقط توانستم در مراسمش شرکت کنم.
6. دو شکل می توان بررسی کرد. اگر خودخواهانه نباشد، ما مکلف به سعی و تلاشیم. من واقعا همه سعی و تلاشم را در جایگاه نمایندگی کرده ام و از این نظر به خودم نمره 100 می دهم. حالا اینکه چقدر موفق بوده ام، مردم باید نظر بدهند.

* حسین نیازآذری، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی: اصلا فرصت ندارم که فیلم ببینم
1.با توجه به اینکه جامعه نیازمند اخلاق است، مسوولان هم نیازمند اخلاق نیکو هستند تا در پاسخگویی به مردم درست رفتار کنند و من کتاب "مفاتیح الحیات" را در این راستا مطالعه کردم و آن را بسیار مفید ارزیابی می کنم.
2. اصلا فرصت ندارم که فیلم ببینم، زیرا دائم مشغول کار هستم.
3. به عنوان یک نیروی اجرایی، هم در مجلس و هم در پیگیری مطالبات مردم با سپاس از پروردگار، توانسته ام گام های موثری بردارم، به ویژه با پیگیری های زیاد پروژه هایی که در بابل دور از دسترس بود.
4. شکست زیاد مفهومی ندارد و هرجا به مردم گزندی برسد برای من شکست به حساب می آید.
5. تمام لحظه های کار ما، با مردم خاطره است و روزهایی که کار کسی را راه می اندازم و یا وقتی مطالبات عمومی و جمعی مردم را محقق کرده ام، واقعا برایم خاطره ساز می شود که می توانم به مردمم کمک کنم و مفید باشم.
6. نمره را باید مردم با توجه به کارهایی که انجام داده ام و خستگی ناپذیر بودنم به من بدهند.

*حمید آزموده، شهردار بهشهر: نمره 65 را به خودم می دهم
1.کتاب "بر کدامین مصیبت باید گریست" که در ایام محرم امسال مطالعه کردم، واقعا تاثیرگذار بود.
2. فیلم "شیار143" و یک فیلم مستند بومی-محلی که اسمش در خاطرم نیست.
3. بزرگترین موفقیت ما در زمینه درختکاری بود که با کاشت 6500 اصله درخت، جزء شهرداریهای برتر، در این زمینه شدیم و در بحث زیست محیطی این مورد برای ما موفقیت محسوب می شود.
4. شکست نمی شود گفت ولی بزرگترین مصیبتی که در سال 93 داشتیم، سیلاب 14 خرداد بود که مسیر برنامه های کاری ما را تغییر داد و کارهای عمرانی ما را به سمت بازسازی کشاند.
5. به همراه اعضای محترم شورای شهر، برای بازدید از طرح عمرانی کارخانه کمپوست، سفری به قشم داشتیم که خاطرات خوبی از آن سفر برایم مانده است.
6. نمره 65 را به خودم می دهم باتوجه به وضعیت و امکانات ما و اتفاقاتی که افتاد این نمره ای است که می توانم به خودم بدهم.

*مهدی محمدي، فرماندار قائم شهر: تمام تلاش خود را براي خدمت به مردم انجام داده ام
1.قرآن بيشتر مطالعه كرده ام.
 2. زياد اهل ديدن فيلم نيستم فرصتش پيش نيامده است.
 3.پرداخت مطالبات و معوقات كارگران نساجي بعد از 13 سال و سامان دهي بازار قائمشهر از مهم ترين اقدامات ما در سال 93 بوده است.
 4. به حمدالله شكستي نداشتيم.
 5. زماني كه مطالبه كارگران نساجي پرداخت شد اين عزيزان با گل و شيريني روبروي فرمانداري تجمع كرده و به دفتر كار بنده آمدند و از ما تشكر كردند كه اين خاطره خوبي براي ما به يادگار مانده است.
 6. بنده تمام تلاش خود را براي خدمت به مردم انجام داده ام اما در هر حال نمره به عملكرد را بايد مردم و رسانه ها بدهند.

*ارسطو قادري، فرماندار میاندورود: شکستی نداشتم
 1- براي چندمين بار كتاب مقتضيات زمان شهيد مطهري رو خواندم
 2- فرصت تماشاي فيلم نداشتم اما سريال ستايش را دنبال مي كردم.
 3- موفقيت و ايستادگي در اجراي سياست هاي دولت تدبير و اميد را بزرگترين موفقيت خود در امور سياسي زندگي مي دانم.
 4- به لطف خداوند شكستي نداشتم اما در بعضي از حوزه ها انتظار داشتيم توفيق بيشتري حاصل بشه كه به دليل مشكلات اعتباري اينگونه نشده است.
 5- آبگرفتگي معابر و سيل شهرستان و حضور دكتر نوبخت معاون محترم رئيس جمهور در شهرستان نه به عنوان بهترين خاطره بلكه به عنوان يك رويداد در ذهن ما از سال 93 مانده است.
 6- هر كاري كه انجام شده است در راستاي خدمت به مردم بوده است و اين مردم هستند كه بايد عملكرد خادمان خود را ارزيابي كنند.

*محمدرضا منصوریان، فرماندار سوادکوه شمالی: به خودم نمره 20 می دهم
1.بیشتر کتاب های قانون اداری و مربوط به رشته ام را می خوانم.
2. فیلم "رسوایی"
3. بزرگترین موفقیت ما این بود که نظمی به امور شهر دادیم و توانستیم سند توسعه شهرستان را تهیه کنیم.
4. قرار بود بیمارستانی را در شهر شیرگاه احداث کنیم و تمام کارهای مربوط به اسناد آن را هم انجام دادیم، اما هنوز نتوانسته ایم سازمان تامین اجتماعی را قانع کنیم که ساخت بیمارستان را شروع کند.
5. خاطره خاصی در ذهنم نیست.
6. از1 تا 100 به خودم نمره 20 می دهم.

*دلاوربزرگ نیا، مدیر کل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران: هر نمره ای که بدهی ممکن است مورد سو استفاده قرار گیرد
1.بهترین، براساس ذائقه، نوع نگاه و علاقه فرد تعریف می شود. واقعا یکی از بهترین کتاب هایی که در سال 93 خواندم، "اندیشه های سهروردی" بود که علاقه زیادی به آن دارم.
2. من خیلی فیلم نگاه می کنم و نمی توانم بگویم کدام بهترین است. فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" و یک فیلم مستند به نام "ما همه سربازیم"کار هنرمند مازندرانی، مهدی قربان پور بیشتر در خاطرم هست.
3. بزرگترین موفقیت این است که توانستیم در استان با کمک همه اجزای اداری و سیاسی و همه علاقه مندان دانشگاهی به حوزه گردشگری، گفتمان گردشگری را به گفتمان مسلط همه اجزای استان تبدیل کنیم.
4. تنها چیزی که هنوز نتوانستم آن را به نتیجه برسانم و سخت علاقه مندم که به نتیجه درستی برسد، سازماندهی نیروهای میراث فرهنگی است که از این نیروهای چند پاره پروژه ای و طرحی و قرارداد معیین فارغ شویم و همه را به یک عنوان و یک ساختار سازمانی درست دلگرم کنیم.
5. یکی از بهترین خاطراتم این است که در سال 93 توفیق پیدا کردم برای یکی از فرزندانم جشن عروسی برپا کنم.
6. هنوز این ساختار در کشور ما وجود ندارد که کسی به جرات به خودش نمره دهد و هر نمره ای که بدهی ممکن است مورد سو استفاده قرار گیرد و این نمره را به عهده مردم و مسوولان بالا دست می گذارم.

*علی رجبی وندچالی، مدیرکل ثبت احوال استان مازندران: سعی کردم در کارم درستکار باشم
1.کتاب "نهج البلاغه" از نظر من کتاب جامع و مفیدی است که من چیزهای زیادی از آن آموختم.
2. فیلم سینمایی "شکارذهن" ، "دسیسه" و "خورشید و ماه" هم خیلی خوب بود.
3. بزرگترین توفیقم رفتن به زیارت خانه خدا در شهریور ماه بود.
4. سعی کردم در کارم درستکار باشم و با صداقت به انجام امور مردم بپردازم و عده ای ضمن تشکر نکردن حتی از ما انتقاد هم کردند که کمی ناراحت شدیم اما چیز خاص دیگری به ذهنم نمی آید.
5. روزی که از فرمانداری تودیع شدم، به خانه خدا رفتم و مردم نکا در جلسه تودیع و معارفه من برایم چاووشی کردند که کمتر جایی دیده شده است. در برگشت من از این سفر خاطره انگیز مردم نکا و هزار جریب زحمت کشیده و نان و حلواهای مختلف محلی تهیه کرده بودند که برسر سفره ولیمه من گذاشتند و مرا بسیار تحت تاثیر قرار داد.
6. بالاترین محکمه وجدان آدمی است ولی من این نمره را به عهده شما و مردم عزیز می گذارم.

علی بابایی کارنامی، مدیرکل کار رفاه و امور اجتماعی: شکست نداشته ایم
1.کتاب "اقتصاد مقاومتی".
2. فیلم زیاد تماشا نمی کنم و علاقه ندارم اما فیلم "شیار 143" را تا نیمه دیده ام.
3. ما موفقیت های زیادی داشته ایم. در بحث مشاغل خرد و خود اشتغالی، میانگین کشوری 50 درصد است ولی در مازندران 90 درصد تحقق یافته است. همچنین در برگزاری تشکل های کارگری و کارفرمایی با رشد چشمگیری که مازندران داشته است، جزء استان های رتبه اول کشورهستیم. توزیع 340هزار سبد کالا بین اقشار آسیب پذیر جامعه، به دور از هیچ حاشیه ای و با حفظ رعایت شان افراد و برگزاری المپیاد ورزش کارگری هم آخرین موفقیت بزرگ ما در سال 93 بود.  
4. شکست نداشته ایم ولی در بحث بیکاری، مخصوصا جوانان فارغ التحصیل دانشگاه ها، باید بهتر عمل می شد -البته همه تقصیر ها را به پای ما ننویسید- و همه دستگاه های دولتی باید بهتر عمل می کردند. بدترین لحظات زندگی من لحظاتی است که یک جوان بیکار درس خوانده را می بینم که به دفترم مراجعه می کند و حتی وجود یک بیکار هم در جامعه ما ناکامی محسوب می شود. همچنین با وجود تلاش های فراوان برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی ها در سال 93، این امر محقق نشد و من شرمنده تعاونی ها شدم، البته وضعیت اقتصادی کشور باعث این اتفاق بود.
5. خاطره خوب زیاد داشته ام از جمله برگزاری خوب المپیاد ورزش کارگری. آن روز بهترین روز زندگیم است که در زمان مدیریتم بتوانم حداقل ها را برای کارگران عزیز و شریف کشور و استان فراهم کنم.  با وجود اینکه از بودجه دولتی استفاده نکردیم و امکانات کمی داشتیم، ولی المپیاد را خوب برگزار کردیم. خاطره دیگرم این است که در بازدید سرزده ای که از شهر کلاردشت در کنار کاخ های سر به فلک کشیده داشتم، با یک پدر و مادر حدودا 80 ساله که پنج فرزند معلول دارند و از آن ها مراقبت می کنند، دیدار داشتم و هنگام صحبت با آن ها متوجه شدم که این خانواده پر از مشکل، تنها خدا را شکر کردند و آرزوی سلامتی برای رهبر و رییس جمهوری داشتند که برای من درس بزرگی بود.
6. من نمی توانم به خودم نمره بدهم و این بحث را به مردم و شرکای اجتماعی در حوزه کاری خودم واگذار می کنم.

*سعید آرام ، مدیرکل سازمان بهزیستی مازندران: بی بی شهربانو بهترین خاطره من بود
1. بهترین کتابی که من امسال خواندم، کتاب "روان پزشکی در سالمندان" است که بسیار جالب بود.
2. من زیاد فیلم تماشا نمی کنم ولی فیلم "شیار 143" من را تحت تاثیر قرار داد.
3. مهمترین اتفاقی که در سال 93 برای من افتاد، انتخابم به عنوان مدیر کل بهزیستی بود که بعد از طی کردن پست های مدیریتی مختلف اتفاق خوبی بود، زیرا فکر می کردم که می توانم بر اساس برنامه هایی که داشتم کارهای زیادی انجام دهم اما این پست، دردسرها و استرس های خاص خود را به دنبال داشته است.
4. نتوانستیم به صورت کامل به اهداف برنامه ریزی شده در ابتدای سال دست یابیم و قسمتی از برنامه های مان به دلیل مشکلات موجود، به نتیجه نرسید.
5. زیباترین خاطره من در سال 93 برمی گردد به بی بی شهربانو. این زن به عل مشکلاتی که داشت، مجبور شده بود خانه اش را بفروشد و در گوشه خیابان بساط دستفرشی به پا کند و همان جا هم زندگی کند که در زمستان توانستیم برایش منزل و وسایل منزل تهیه کنیم و زیباتر هم این بود که پسر این خانم هم همزمان از زندان آزاد شد و دیدن اشک شوق در چشمان این مادر قشنگ ترین خاطره من شد.
6. من نمی توانم به خودم نمره بدهم و باید از گروه هدف پرسید، زیرا کار ما تیمی است و محصول کار یک هزار نفر پرسنل بهزیستی است. به نظر من با توجه به نگاه خوب دولت تدبیر و امید به مسائل اجتماعی، سال خوبی را سپری کردیم. امسال ما توانستیم همه زنان سرپرست خانواری که پشت نوبت مستمری بودند را تحت پوشش قرار دهیم، تقریبا همه معلولان ضایعه نخاعی توانستند از حق پرستاری برخوردار شوند در حالی که در سال گذشته 30 تا 40 درصد محقق شده بود. همچنین معلولان پشت نوبت مستمری هم امسال به کمتر از 15درصد رسیده است. حتی اورژانس های اجتماعی را به خوبی توانستیم ساماندهی کنیم. فکر می کنم نمره سازمان در سال 93 بیش از 80 است.

* محمدعلی تقوی فرد، رییس کل دادگستری استان مازندران: در زندگیم شکست ندارم
1."غررالحکم و دررالکلم" یک کتاب عربی است و کتاب "لقمان حکیم".
2. من فیلم سینمایی نگاه نمی کنم و بیشتر مستند می بینم.
3. همکاری بسیار خوبی بین دستگاه های قضایی داشتیم، همکاری تفاهم، ارتباط و برنامه های خوبی با دستگاه های اجرایی داشتیم و در خانه نیز توفیقات خوبی داریم.
4. من در زندگیم شکست ندارم.
5. تمام آنچه که گذشت خاطره است.
6. 100 می دهم.

*ابوالقاسم یوسفی نژاد، مدیرکل گمرک های استان مازندران: 40 درصد افزایش در آمد داشتیم
1.کتابی که توانستم بخوانم مربوط به کارم بود به نام "قانون امور گمرکی جدید" که توسط مجلس به ما ابلاغ شد.
2. فیلم "چ مثل چمران" فیلم خوبی بود که دیدم.
3. در سال 93  ما اجرای سیستم جامع امور گمرکی را داشتیم که با همکاری دانشگاه تهران انجام شد و موفقیت بزرگی محسوب می شود.
4. من ناکامی نداشته ام اما هجوم داعش جزء اخبار بسیار بدی است که در سال 93 از آن مطلع شدم.
5. خاطره عروسی دخترم در شهریور 93 تا همیشه در ذهنم خواهد ماند.
6. ما در همه شاخصه های مربوط به موفقیت و شکست یک سازمان در سال 93 رشد و 40 درصد افزایش در آمد داشتیم که در آمد  استانی را دوبرابر کرد. در بحث نمره من به خودم نمره خوبی نمی دهم، اما از این نظر که همکاران هم در کار ما دخیل هستند و ما سازمانی عمل می کنیم،نمره 75 باید خوب باشد.

 


  • فیس بوک مازندنومهپاسخ به این دیدگاه
    يکشنبه 9 فروردين 1394-1:24

    ماشالله تقریبا همشون هم بهترین خاطرشون عروسی دخترشون بوده /// خدا قسمت کنه !!

    • فیس بوک مازندنومهپاسخ به این دیدگاه
      يکشنبه 9 فروردين 1394-1:24

      جناب آقای صادقی عزیز سلام ؛ مگر میشود مسئولینی چنین پای بلند منطقه ای به بزر گی مازنداران ماهی یک جلد کتاب نخوانند ؟ . یعنی روزی بین نیم ساعت تا یکساعت. واقعاا از عجایب 7+1 گانه جهان نیست؟

      • فیس بوک مازندنومهپاسخ به این دیدگاه
        شنبه 8 فروردين 1394-15:34

        نپرسید. فرصت ندارن :))

        • جمعه 7 فروردين 1394-1:9

          آخه آقای آزموده شهردار بهشهر اولا سال نوی شما مبارک ... دوما شخص شما و شورای محترمتون برای بهشهر چیکار کردین ؟ در 50 سال اخیر تغییر آنچنانی نداشته ( غیر از بلوار کردن خیابان یک طرفه -خ امام خمینی ) و اگر هم اندک تغییرات جزیی منظورتان است ک باید بگویم آن هم خود ب خود به مرور زمان و افزایش جمعیت حاصل میشده ...ایشاا... تو این سال ما کارهای عمرانیتونو به عینه بتونیم در سطح شهر ببینیم ... حیفه این همه امکانات طبیعی داره تلف میشه ...
          طرف بیابونو سرسبز کرده همه جور امکانات فراهم کرده داره گردشگر جذب میکنه و بازار شهرش میچرخه ... بابا ی خورده به فکر آینده باشین ... لااقل بذارین نام خوبی ازتون به جا بمونه

          • سه شنبه 4 فروردين 1394-15:54

            اقای ارسطو چنان میگه شکستی نداشتم که انگار مرکز استان رو داره مدیریت میکنه؟؟؟؟؟؟/اقا یه روستا رو که اینقده کلاس گذاشتن نداره......

            • دوشنبه 3 فروردين 1394-13:33

              اقا ارسطو کارهای زیادی انجام دادی یادت نیست. بنده یاداور میشوم امیدوارم اقای صادقی رسالت خویش رو انجام بده و سانسور نکنه...1 در گهرباران سیلی آمد مردو به جای اینکه علیه دولت باشن له دولت شدند2 عزت رو به پلیس راه میاندرود اوردم نامش را به پلیس راه ساری میاندرود نکا تغییر دادم...خخخخخخخ

              • علی نعمتیپاسخ به این دیدگاه 1 6
                جمعه 29 اسفند 1393-13:25

                پیشاپیش عیدتان مبارک. اما....علی اقای عزیز! انتظار داشتم پرسشهایتان قوی و اینقدر سطحی و زرد نباشد.

                • جمعه 7 فروردين 1394-11:11

                  آقای نعمتی سئوال زرد دیگر چه صیغه ایست؟ بسته ویژه نوروز است نه مصاحبه چالشی با مسئولان؟! فرق ویژه های نوروزی و عید و مناسبتی با سایر ایام در همین است. تازه بسیار سئوالهای جالبی پرسیده شد و ما فهمیدیم خیلی از مدیران کتاب نمی خوانند یا فیلم تماشا نمی کنند. کار مازندنومه مثل بسیاری از کارهایش ابتکاری و زیباو جالب بود که در دیگر رسانه های مجازی چنین چیزی وجود نداشت.

                • رضا از جمنان پاسخ به این دیدگاه 5 2
                  جمعه 29 اسفند 1393-11:42

                  با شناختی که از فرماندار قائمشهر دارم میدانم با صداقت حرف میزند...وتلاشش در همین راستا بود.

                  • جمعه 7 فروردين 1394-19:54

                    اصلا این طور نبود
                    فرماندار ساروی که هیچوقت در شهر نیست
                    اونهم یک بازنشسته!


                  ©2013 APG.ir