تعداد بازدید: 3410

توصیه به دیگران 2

شنبه 1 فروردين 1394-19:46

دلاور بزرگ نیا:

فرهنگ ايراني فرهنگ سفر است

خبرهای روز شنبه و یکشنبه ستاد تسهیلات سفر استان/پرواز ساري-آستارخان تا قبل از ارديبهشت ماه/انتظار داريم 10 تا 15 درصد نسبت به سال گذشته تعداد مسافران افزایش یابد.


 مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، محمداسماعیل بخشی سورکی: ربیع فلاح جلودار-استاندار مازندران- در پاسخ به سوال خبرنگار مازندنومه در خصوص شعارامسال كه توسط مقام معظم رهبري بيان شد، اظهار داشت: همانطوري كه شما در جريان هستيد بنده هميشه بحث همدلي و همبستگي بين دولت و ملت را به عنوان يكي از مهم ترين كارهاي دولت در استان مورد تاكيد قرار داده ام.

وي با بيان اينكه در سايه امنيت و آرامش است كه توسعه پايدار در استان شكل خواهد گرفت، افزود: خوشبختانه امسال رهبري، كل سال را با اين عنوان نامگذاري كردند كه اين رويكرد حتما سرلوحه كار ما در استان خواهد بود.

فلاح جلودار گفت: از همه مردم و گروه هاي سياسي و مردم نهاد استان دعوت به حمايت، همدلي و پشتيباني مي كنم چرا كه استان براي پيشرفت و توسعه نيازمند وحدت و همدلي است.

نماينده عالي دولت تدبير و اميد با تاكيد بر اين مطلب كه نماينده ولي فقيه، علما و مجموعه مديران استان وفاق خوبي در اين زمينه در سال 93 داشته اند، گفت: اميدواريم كه اين نوع تفكر در جامعه ما نهادينه شود تا جايي كه دولت خود را خدمتگزار مردم بداند و مردم نيز پشتيبان دولت باشند تا بتوانيم از مشكلاتي كه در حوزه هاي مختلف در استان داريم خارج شويم.

لازم به ذكر است استاندار مازندران صبح امروز به همراه مديركل روابط عمومي استانداري، مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي و مديركل بهزيستي از مركز نگهداري كودكان بي سرپرست و بدسرپرست شكوفه ساري ديدن و بعد از آن با حضور در بيمارستان حكمت از بيماران عيادت كرد.

* انتظار داريم 10 تا 15 درصد تعداد مسافران افزایش یابند

 استاندار مازندران همچنين صبح شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر با بیان اینکه وظیفه دارم در اولین ساعات حلول سال نو در ستاد اجرايي خدمات سفر حضور يابيم، افزود: مسئولیت سنگین حفظ، امنیت و نیازهای عمومی مسافران با مسئولان اجرايي ستاد خدمات سفر است.

فلاح جلودارگفت: ستاد اجرايي خدمات سفر هر سال تشکیل می شود و امسال هم با تجارب سال های قبل باید تلاش کنیم با نظم و انضباط، امنیت و آرامش برای همه مردم استان فراهم کنیم.

نماينده عالي دولت در استان مازندران با بیان اینکه همدلی ها می تواند بسیاری از مشکلات وکمبودهای ما در استان را حل کند، افزود: رهبر انقلاب همیشه اعتماد کاملی به دولت دارند و بر اساس همین اعتماد است كه دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست های داخلی و خارجی توفيقات متعددي را كسب كرده است.

استاندار گفت: همکاری، انسجام و همدلی ها مي تواند ما را به عنوان یک استان موثر در سطح کشور مطرح كند.

وی ابراز داشت: انتظار داريم 10 تا 15 درصد نسبت به سال گذشته تعداد مسافران افزایش یابد.

*فرهنگ ايراني فرهنگ سفر است

دلاور بزرگ نيا-مديركل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان مازندران- نيز پيش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمارها تا به امروز اختلاف ده هزار تايي نسبت به سال گذشته را نشان مي دهد كه گرچه تعداد مسافران كمتر شده است اما ميزان اقامت در مازندران افزايش يافته است.

وي با اشاره به اتفاقات خوب در عرصه فرهنگ و همچنين مديريت جهادي در طول يكسال اخير اظهار داشت: در بحث گردشگري نيز ما با دو حوزه داخلي و خارجي روبرو هستيم.

این مسئول با بيان اينكه تمدن و فرهنگ ايراني قدمتي چندين هزار ساله دارد كه در آن سفرنامه ها بسياري نيز به چشم مي خورد، افزود: بعد از گسترش اسلام در ايران نيز امر سفر و آشنايي با سرنوشت گذشتگان همواره مورد تاكيد واقع شده است.

مديركل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان مازندران از پنج ميليون نفر جابجايي تا به امروز در داخل استان مازندران خبر داد و گفت: در بحث گردشگري داخلي نكراني هايي وجود دارد اما بازار هدف شماره يك ما استان بزرگي مانند تهران است كه به راحتي مي توان به آن دسترسي داشت.

وي با بيان اينكه در حوزه فرهنگ گردشگري نياز است كه به صورت جدي تر و بيشتر كار شود افزود: مي توان با كمك دفاتر خدمات مسافرتي و آژانس ها سفرها را به تور تبديل كنيم كه در اين صورت هم برنامه ريزي دقيق تر و هم سفرها هدفمند خواهد شد و در عين حال بار ترافيكي نيز كاهش خواهد يافت.

دبير ستاد خدمات اجرايي استان مازندران با بيان اينكه بايد نسبت فايده و ضرر را در بحث گردشگري در نظر گرفت ابراز داشت: بعضي از شهرها نگران موضوع ترافيك هستند اما گردشگري لازمه اش افزايش تردد و ترافيك است و بايد دقت كرد كه در طرح هاي كاهش ترافيك طوري برنامه ريزي شود كه شهر نيز ديده شود.

وي گفت: براي مثال كمربندي كه در شهري مثل تنكابن زده شده است باعث مي شود كه اين شهر ديده نشود به همين دليل نقش مديريت شهري در موضوع گردشگري نبايد ناديده گرفته شود.

بزرگ نيا با تقدير از عملكرد شهرداري كلاردشت اظهار داشت: اين شهرداري با طرح هايي كه ايجاد كرده است بسياري از آموزش ها را در دل طبيعت و مفاهيم ساختاري به شهروندان و مسافران آموزش مي دهد بنابر اين نياز امروز ما اين است كه به سمتي برويم كه شهرداري ها با اقدام جاذب گردشگري و فرهنگي به همراه فرهنگ سازي براي انس با طبيعت بتوانند جذب مسافر و گردشگر كنند.

وي با تاكيد بر اينكه فرهنگ ايراني فرهنگ سفر است نگراني از بابت اين موضوع را نادرست عنوان كرد و گفت: بايد آموزش هاي لازم براي سفر و انس با طبيعت توسط رسانه ها، مديران و صدا و سيما به مردم داده شود كه محصول آن گردشگري داخلي و وفاق ملي است.

اين مسئول محصول گردشگري خارجي را صلح جهاني و آشتي بين المللي دانست و ابراز داشت: نكته اي كه در طليعه سال رهبري به آن اشاره كرد موضوع عمق بخشي به روابط منطقه اي و جامعه جهاني و بين المللي است چرا كه با انجام اينكار بده و بستان هاي فرهنگي زيادي خواهيم داشت.

بزرگ نيا زمينه انجام اينكار را حضور گردشگر در كشور عنوان كرد و گفت: با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد سياست خارجي مسير تنش زدايي را طي مي كند و همين لبخند ساده در اين امر يا در بحث مذاكره بر سر حل موضوع هسته اي كشور، موج قابل توجهي از اقبال گردشگران جامعه جهاني براي آمدن به ايران را در پي داشته است.

وي گفت: ايران جزو هفت تمدن بي بديل دنيا است كه عمده گردشگران خارجي كشورهايي مانند چين، هند و ايران را در اولويت سفرهاي خود قرار مي دهند.

بزرگ نيا با اشاره به سخنان رهبري در خصوص نگراني آن دسته از افرادي كه در داخل فكر مي كنند اين مراودات بين المللي و منطقه اي مي تواند تهديد آميز باشد گفت: اين دلواپسان بايد با اين قضيه صد در صد كنار بيايند.

وي با بيان اينكه امسال سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بار سنگين مسئوليت اين بخش از فرمايش های رهبري را به دوش خواهد كشيد افزود: اين كلام در حوزه مديريت ما عملي تر است، بنابر اين بايد با جديت در نمايشگاه هاي منطقه اي و هفته هاي فرهنگي با مشاركت و فعاليت بخش خصوصي حضوري پررنگ داشته باشيم.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مازندران با اشاره به فرابخشي بودن صنعت گردشگري اظهار داشت: با اين نگاه سال بسيار پررونقي در حوزه گردشگري خارجي در نظر خواهيم داشت.

وي با بيان اينكه بر اساس آخرين مصاحبه رئيس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي كشور تراز سفرها به نقطه تعادل رسيده است گفت: تراز ورودي و خروجي مسافران كشور منفي بود كه با عملي شدن منويات رهبري از اين نقطه تعادل خارج خواهيم شد و گردشگران خارجي به كشور خواهند آمد.

بزرگ نيا ادامه داد: با شعار مازندران سرزمين فرهنگ، تاريخ و طبيعت سحرانگيز در نمايشگاه هاي منطقه اي حضور مي يابيم و در راستاي جلب گردشگران تلاش خواهيم كرد.

وي با بيان اينكه در راستاي ترويج و بهره برداري از گردشگري بايد اقامتگاه ها متناسب با استاندارهاي جهاني سازمان دهي شود افزود: خدمات فرودگاهي و گمركي نيز بايد استاندارد باشد.

مديركل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان مازندران با اشاره به اينكه تورهاي تجاري بخشي از گردشگري است ابراز داشت: بيشتر گردشگران ترجيح مي دهند كه از اقامتگاه هاي معمولي استفاده كنند بنابر اين هتل هاي درجه دو، سه و چهارستاره ممتاز، كارايي اش از هتل هاي درجه پنج بيشتر خواهد بود چرا كه هتل هاي درجه پنج و شش مختص تجار است.

وي از افتتاح و راه اندازي پرواز ساري-آستارخان تا قبل از ارديبهشت ماه خبر داد و گفت: خوبي اين پرواز آن است كه دو طرف قرارداد متعهد به پركردن صندلي ها شده اند.

بزرگ نيا با بيان اينكه به واسطه اين پرواز هزينه سفر هم براي گردشگراني كه قصد مسافرت به مسكو دارند كمتر خواهد شد و هم براي گردشگران حوزه درياي مازندران كه قصد مسافرت به دبي و كشورهاي حوزه خليج دارند كمتر خواهد شد.

وي يكي ديگر از دستاوردهاي سفر اخير خود به همراه استاندار به آستاراخان را گشايش تردد دريايي به وسيله شناورهاي دريايي عنوان كرد و گفت: كشتي كروزي كه به سرمايه گذاري اين بخش در طول يكسال تحويل خواهد شد 147 سوئيت دارد كه در مازندران هيچ هتلي به اين اندازه اتاق ندارد.

دبير ستادخدمات اجرايي سفر همچنين به برگزاري نمايشگاه ها و هفته هاي فرهنگي در دو استان مازندران و آستاراخان هم به عنوان ديگر دستاورد اين سفر اشاره كرد و گفت: تاريخ رويدادهاي فرهنگي مازندران به طرف روسي تحويل داده شده و آن ها نيز طي دو هفته آينده رويدادهاي فرهنگي خود را ارائه خواهند كرد تا زمان حضور در دو استان مشخص شود.

*مشکل خاصی در محورهای مواصلاتی مازندران نداریم

علی نیان –معاون عمرانی استانداری مازندران و قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر- صبح یکشنبه گفت: با توجه به جمعیت 45 درصدی روستاهای استان مازندران، 170هزار نفر در مناطق روستایی ساکن شدند.

معاون عمرانی استانداری مازندران با اشاره به کاهش تصادفات در این مدت نسبت به سال گذشته اظهار داشت: امیدواریم در روزهای آینده نیز این روند تداوم داشته باشد.

وی از آمادگی لازم فرمانداران و مجموعه کمیته های ستاداجرایی خدمات سفر در شهرستان ها خبر داد و گفت: تجهیزات راهداری در اکثر نقطه های جاده هراز و سوادکوه مستقر است و موضوعات مختلف را رصد می کنند.

نبیان ادامه داد: دیروز بر اثر ریزش باران شاهد گرفتگی مسیر بودیم که سریعا محور بازگشایی شده است و اکنون مشکل خاصی در محورهای مواصلاتی مازندران نداریم.

وی از روان بودن ترافیک محور سوادکوه هم خبر داد و ابراز داشت: دولت تدبیر و امید با تمام توان جهت امن کردن این محور تلاش کرده است.

قائم مقام ستاد خدمات اجرایی سفر با بيان اینکه دولت با تامین منابع مالی برای برون رفت از مشکلات ترافیکی محورهای ورودی به مازندران تلاش کرده است، افزود: در سال 93 در حدود 70 میلیارد تومان و برای سال آینده نیز اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان برای امنیت و بهبود شرایط این محورها در نظر گرفته شده است.

* باید از نقادی های ناصواب علیه دولت پرهیز شود

مهدی محمدی-فرماندار قائمشهر- نیز صبح یک شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت اظهار داشت: سخنان رهبری همه ابعاد مختلف اجرایی و گفتمانی جامعه در طی سال جاری را مشخص کرده است. وی با بیان اینکه اگر قرار است نقدی صورت بگیرد باید آگاهانه و سازنده باشد، افزود:خدمتی هم که به مردم ارائه می شود باید بر اساس وظیفه دستگاه های دولتی به شیوه درستی انجام شود تا دولت و ملت با هم در راستای توسعه کشور گام بردارند.

نماینده دولت تدبیر و امید در قايمشهر اظهار داشت: باید از نقادی های ناصواب علیه دولت پرهیز شود و اگر قرار است نسبت به عملکرد دولت نقدی صورت پذیرد باید به سمت و سویی بروند که نگاه شان کمک به ارائه خدمت بهتر و بیشتر به مردم باشد.

وی تا کید کرد: در استان نیز اگر قرار است نقدی صورت پذیرد باید آگاهانه و دلسوزانه باشد و تلاش شود تا بیشتر کاستی ها را به مجریان اجرایی سیاست های دولت منتقل کنند.

محمدی به زیبنده بودن شعار امسال با توجه به مذاکرات حساس هسته ای اشاره کرد و گفت: همه رسانه ها و دلسوزانی که دل شان برای توسعه و آبادانی کشور می سوزد باید دست به دست هم دهند تا برای رفع مشکلات کشور گام بردارند.

وی در خصوص آخرین وضعیت شهرستان قائمشهر نیز اظهار داشت: در 9 مدرسه و 155 کلاس درس برای اسکان مسافران تمهیدات لازم انجام شده است.

فرماندار قائمشهر با بیان اینکه 76 کلاس از این تعداد با امکانات درجه یک تجهیز شده اند گفت: بر اساس هماهنگی ها با آموزش و پرورش خدمات اسکان به کلیه مسافران اعم از فرهنگی وغیرفرهنگی داده می شود.

وی گفت: تا دیروز بیش از 11 هزار و 956 نفر مسافر در این شهرستان اقامت داشتند.


  • جمعه 7 فروردين 1394-11:16

    آقای نبیان بی خبری هم حدی داره !!! واقعا محورساری- کیاسر مشکلی ندارد ؟؟؟چرا عوامفریبی میکنید ؟برای شما متاسفیم


    ©2013 APG.ir