تعداد بازدید: 3897

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 6 فروردين 1394-16:18

رونق گردشگری روستایی/470 هزار گردشگر در روستاهای مازندران

گزارش فعالیت های ستاد خدمات سفر استان در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه (4تا6 فروردین 94)


* خبرهای روز پنج شنبه ستاد خدمات سفر استان

نبیان: محور هراز باز شد

علی نبیان-معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مازندران و قائم مقام ستاد اجرايي خدمات سفر - اظهار کرد: دور نخست سفرهای نوروزی فردا به پایان می‌رسد و با وجود بارندگی‌های اخیر حضور مسافران در مازندران چشمگیر بوده است.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های مرتبط در راستای خدمت‌رسانی به مسافران با دقت و سرعت عمل می‌کنند، گفت: پلیس راهور و راهداری با توجه به وضعیت جوی در مناطق مواصلاتی حضور پررنگی دارند.

معاون عمرانی استاندار مازندران از استقرار جمعیت هلال احمر و اورژانس در محورهای استان خبر داد و تصریح کرد: همه امکانات برای کمک‌رسانی در مواقع ضروری آماده است.

این مسئول بازدید مسافران را از روستاها یکی از نقاط قوت ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران عنوان کرد و ادامه داد: افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در ساری و نوشهر با غرفه‌های فراوان از استان‌های مختلف کشور هم انجام شده است.

نبیان با بیان اینکه امسال دو شهرداری ساری و آمل هم کار قابل توجهی در تورهای درون‌شهری انجام دادند، افزود: در این دو شهرداری مردم برای بازدید از مراکز تفریحی و تاریخی به صورت رایگان خدمات دریافت می‌کنند.

وی همچنین به موج دوم سفرهای نوروزی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: از اوایل روز شنبه موج دوم سفرها آغاز خواهد شد و همکاران ما در مجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر در آماده باش کامل قرار دارند.

نبیان از مسدود شدن محور هراز در شب قبل خبر داد و گفت: به همت همه مسئولان و راهداران عزیز این مشکل برطرف شده و این محور بازگشایی شده است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا فردا ، این محور به صورت یک طرفه از سمت تهران به شمال باز باشد و تردد انجام شود و از فردا نیز با توجه به ترافیک محور تصمیم‌گیری لازم اتخاذ خواهد شد.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از ترافیک روان در سایر محورهای ورودی به مازندران خبر داد و گفت: توصیه ما به مسافران عزیز حفظ آرامش و صبوری در هنگام رانندگی است.

بزرگ نیا: ضریب اشغال تمام اقامتگاه‌های دولتی و هتل‌های استان تکمیل است

دلاور بزرگ‌نیا در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران نيز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آمار حضور گردشگرانی که در مازندران اعلام می‌شود غیر از جمعیت گردشگر شناور در استان است.

وی گفت: 740 هزار نفر شب فرصت اقامت را در مازندران برای گردشگران فراهم کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه غیر از این تعداد، یک میلیون نفر نیز جمعیت شناور گردشگر در مازندران داریم تصریح کرد: به غیر از ویلاهای استیجاری، در مازندران 200 هزار مالک ویلا داریم که در ایام تعطیلات به مازندران سفر کرده و از ویلای خود استفاده می‌کنند.

بزرگ‌نیا ادامه داد: اینها جزو کسانی هستند که بیش از پنج شب اقامت در استان دارند که اگر جرو آمار بیایند به بیش از پنج میلیون نفر شب اقامت خواهد رسید.

این مسئول با اشاره به ویلاهای استیجاری که در قالب مالک و مستاجر کرایه داده می‌شوند و پروانه خانه‌مسافر نیز ندارند، افزود: ما تنها آن دسته از ویلاهایی استیجاری را در آمار ذکر می‌کنیم که دارای پروانه باشند و می‌توان ادعا کرد که تعداد گردشگرانی که به مازندران وارد می‌شوند حداقل دو برابر تعدادی است که به صورت رسمی اعلام می‌کنیم.

وی گفت: گزارش‌های رسیده از ویلاهای استیجاری نشان می‌دهد که حداقل 10 نفر مسافر در این ویلاها سکونت دارند و در مجموع تعداد قابل ملاحظه‌ای است.

بزرگ‌نیا بحث توجه به فرهنگ بومی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: بالارفتن آمار اقامت در روستاها نشان می‌دهد که مردم به این امر توجه ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه کمیته دهیاری‌ها در 65 بخش استان هر روز اطلاعات را رصد می‌کنند، افزود: تاکنون میزان اقامت در روستاها به 470 هزار نفر رسیده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه کمیته دهیاری‌ها برای نخستین بار در کشور با هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر در مازندران تشکیل شده است، ادامه داد: تشکیل کمیته دهیاری‌ها و بوم‌گردی می‌تواند الگوی سایر استان‌ها در سال‌های بعد باشد.

وی با اشاره به بحث اقامتگاه‌های روستایی و بوم‌گردی در مازندران اظهار کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی، سطح اشغالی که در اقامتگاه‌های مازندران ارائه می‌شود، مناسب بوده است.

بزرگ‌نیا گفت: در حال حاضر ضریب اشغال تمام اقامتگاه‌های دولتی و هتل‌های استان تکمیل است.

وي بعدازظهر امروز نيز با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تا شب گذشته بیش از چهار میلیون و 181 هزار گردشگر در مازندران اقامت کردند.

وی با اشاره به بازدیدهای نظارتی به تعداد دو هزار و 679 مورد از واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر و ... گفت: از 27 اسفند تا پنجم فروردین، تاسیسات گردشگری، اقامتی و پذیرایی و ... 65 تشویق و 132 تذکر و اخطار کتبی دریافت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه در این ایام بیش از 36 میلیون لیتر بنزین سوپر و معمولی در استان توزیع شده است، ادامه داد: بیش از 12 میلیون لیتر نفت گاز و بیش از 6 هزار کیلوگرم سی.ان.جی توزیع شده است.

بزرگ‌نیا با اشاره به بیش از 18 هزار مورد گشت‌های انتظامی، راهور، پلیس و همیار پلیس، تصریح کرد: 239 مورد هم گشت‌های کنترلی و نظارتی در استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به 213 عملیات انجام شده از سوی هلال احمر استان، افزود: هلال احمر به بیش از پنج هزار نفر خدمات امدادی ارائه داده است. این مسئول با اشاره به اینکه روز گذشته بیش از 191 هزار گردشگر در روستاهای مازندران ساکن شدند، گفت: تعداد گردشگران ساکن شده در روستاها از ابتدای آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفر به بیش از 600 هزار نفر افزایش یافته است.

*خبرهای روز چهارشنبه ستاد خدمات سفر استان

قادری: بیش از 20 هزار نفر در میاندورود اقامت داشتند

ارسطو قادری-فرماندار میاندورود- در بازدید از ستاد خدمات اجرایی سفر با اشاره به شعار امسال گفت: در اوایل انقلاب نیز با عنوان دولت فدای ملت و ملت فدای دولت مطرح شده بود.

قادری بازخوانی این شعار با توجه به شرایط کشور و جامعه توسط مقام معظم رهبری را نشانه تدبیر معظم له دانست و تصریح کرد: در حوزه های مختلف دولت نیازمنده به مردم است و مردم نیز باید پای کار باشند.

وی گفت: همه می توانند با نقادی درست و منطقی از دولت به عنوان بازوان محکمی برای هم باشند تا فضای روشنی برای آینده کشور ترسیم شود.

قادری همچنین به چهارخط طلایی به عنوان نماد شهرستان اشاره کرد و گفت: بنرهای تابلوی ورودی شهرستان نیز با این نام مزین شده است تا در آینده نزدیک با استفاده از راه های شوسه ،آسفالت و خطوط ریلی و هوایی شاهد تحول در این شهرستان باشیم.

نماینده دولت تدبیر و امید در میاندورود با اشاره به برگزاری جلسات ستاداجرایی خدمات سفر در میاندورود اظهار داشت: تاکنون بیش از 20 هزار و 874 نفر در این شهرستان اقامت داشتند.

وی با بیان اینکه تعداد 319 نفر در هتل ها،38 نفر در مهمانپذیرها و 2756 نفر هم در منازل استیجاری اقامت داشته اند افزود: 6900 نفر در کمپ های موقت و 10270 نفر هم در مراکز اقامتی دیگر اسکان یافتند.

ایزدی: در حوزه میراث طبیعی نیز نزدیک به 120 اثر شناسایی شده است

 مهدی ایزدی- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران- نيز با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:11 پروژه تعریف شده شامل سایت موزه و موزه‌ها در مازندران داریم که سه پروژه از این تعداد در اختیار بخش خصوصی و مابقی در اختیار سازمان است.

وی با بیان اینکه سایت موزه عباس آباد بهشهر ثبت جهانی است گفت: بازدید از این موزه ها از ساعت 8:30 دقیقه تا 18  برای بازدید گردشگران و مسافران باز است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه موزه نیما در بلده، موزه تاریخی شهر آمل و بابل جزو پروژه‌های فعال است افزود: صنایع دستی کلبادی، موزه مردم شناسی در آلاشت و موزه مکرمه بخش خصوصی در آمل و همچنین کندلوس در کجور و تماشاگه خزر و مردم شناسی حاتمی در رامسر نیز از جمله این پروژه‌ها است.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون 30 هزار و 200 نفر از موزه‌ها و سایت موزه‌ها بازدید کرده‌اند، گفت: از بناهای تاریخی نیز 66 هزار و 811 نفر بازدید کردند.

وی ادامه داد: در زمینه ثبت آثار تاریخی تعداد 2500 آثار شناسایی شده است که از این تعداد 675 اثر ثبت شده و در حوزه میراث معنوی نیز یکصد اثر شناسایی شده است که از این تعداد نیز 45 اثر را در میراث معنوی ثبت کردیم.

ایزدی با بیان اینکه در حوزه میراث طبیعی نیز نزدیک به 120 اثر شناسایی شده تصریح کرد: از این تعداد 11 اثر ثبت شده که چشمه سورت یکی از این موارد است.

وی درباره واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی، اظهار کرد: در بسیاری از این پروژه‌ها به علت هزینه بالا کسی مراجعه نمی‌کند چراکه برای نمونه در احیای خانه آقاجان نسب در بابل بیش از یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

این مسئول با بیان اینکه لیستی از پروژه‌های قابل احیا در حال احصا است، افزود: این آمادگی در سازمان وجود دارد که در بخش فرهنگی یا تاریخی پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار مازندنومه درباره آخرین وضعیت پروژه سیکاپل در جویبار خاطرنشان کرد: برای احیای این پل بیش از 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است که تاکنون تنها 60 میلیون تومان تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: این پروژه جرو پروژه‌های پیشنهادی سال 93 ما هم بوده است اما با توجه به اعتبارات اندک، هنوز به سرانجام نرسیده است.

ایزدی با بیان اینکه با توجه به شرایطی که در مازندران وجود دارد میراث فرهنگی بودجه خوبی دریافت نمی‌کند، افزود: پیشنهاد ما برای سال 93 در حدود شش میلیارد تومان بوده است اما در حدود یک میلیارد و صد میلیون به آن تخصیص دادند.

وی با بیان اینکه 675 اثر ثبت شده در مازندران داریم که هزینه مرمت این بناها، اعتباری بسیار بیشتر از این مبلغ بوده است گفت: فقط 400 میلیون تومان برای مجموعه فرح‌آباد نیاز داریم که با توجه به اعتبارات تخصیصی به نتیجه رسیدن، بسیار سخت است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار کرد: کار میراث فرهنگی بیشتر از اینکه درآمد زایی باشد کار فرهنگی است.

وی ادامه داد: آمار فروش بلیت خانه نیما سالانه به 10 میلیون تومان نمی‌رسد در حالی که برای نگهداری این مجموعه بیشتر از 50 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

ایزدی گفت: اگر این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود هم میراث منتفع خواهد بود و هم سرمایه‌گذار منفعت کسب خواهد کرد و تلاش می‌کنیم تا این کار در حد ضرورت انجام شود.

بزرگ نیا: نوروز مازندران در قاب رسانه‌ها اجرا می شود

دلاور بزرگ‌نیا اظهارداشت: در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران برنامه‌ای با عنوان «نوروز مازندران در قاب رسانه‌ها» تشکیل می‌شود.

وی گفت: برترین گزارش‌های خبری و تصویری اهالی رسانه با موضوع سفرهای نوروزی گردشگران مورد بهره‌برداری ستاد تسهیلات سفر مازندران قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران افزود: با این هدف که پوشش رسانه‌ای نوروز امسال متفاوت‌تر و بهتر از سال‌های گذشته باشد، آثار برتر گزارشی و خبری خبرنگاران به وسیله روابط عمومی ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران انتخاب و مورد بهره‌برداری رسانه‌ای قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دوره زمانی این انتخاب مربوط به تعطیلات نوروزی است، ادامه داد: بهترین خبرها، تیترها، گزارش‌های مکتوب و تصویری انتخاب شده در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران و خبرگزاری میراث آریا و سایر رسانه‌های مجازی منعکس می‌شود.

بزرگ‌نیا اظهار کرد: این فراخوان با هدف انتخاب برترین آثار رسانه‌ای در زمینه اطلاع‌رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی و معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، بومی و طبیعی مازندران و ارج نهادن به جایگاه ارزشمند اطلاع‌رسانی و ارتباطات و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه در زمینه رونق گردشگری در مازندران برگزار می‌شود.

وی افزود: آیین‌ها و سنت‌های مازندرانی، جلوه‌های بهاری طبیعت مازندران، تلاش‌های انجام شده در پذیرایی از گردشگران، جاذبه‌های تاریخی و بومی، نمایشگاه‌ها و رویدادهای نوروزی و ... از جمله مهم‌ترین موضو‌ع‌هایی است که در میز تحریریه ستاد تسهیلات سفر، مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در پایان گفت: اهالی رسانه می‌توانند آثار خود را به نشانی پست الکترونیکی farhangi@mchto.ir ستاد خدمات سفر مازندران ارسال کنند.

ماهفروزی: هنرمندان ما نیازمند آموزش هستند

علی ماهفروزی گفت: امسال 13 نمایشگاه صنایع‌دستی و فرهنگی در ایام نوروز دائر شده که از این تعداد، پنج نمایشگاه ملی است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت برگزاری این نمایشگاه‌ها نسبت به گذشته بهبود 50 درصدی دارد، گفت: پایان شهریورماه امسال نمایشگاه بزرگ صنایع‌دستی در مازندران برگزار می‌شود که باید از کیفیت خاص نمایشگاه‌های بزرگ صنایع‌دستی برخوردار باشد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه درآمد صنایع‌دستی با جمعیت استان، رابطه مثبت ندارد، تصریح کرد: با وجود تکنیک‌های فردی که هنرمندان ما از آن برخوردار هستند اما هنوز نتوانسته‌اند کابرد صنایع‌دستی در زندگی روزمره را نهادینه کنند.

ماهفروزی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای با نظام مهندسی ساختمان مازندران وجود دارد که بتوانیم در طراحی‌‌ داخلی نقش داشته باشیم، ادامه داد: هنرمندان ما نیازمند آموزش هستند تا از پوسته سنتی خود خارج شده و نیاز روز مردم در حوزه صنایع‌دستی را برآورده کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس بازار هدف ما در صنایع‌دستی هستند، اظهار کرد: امیدواریم سطح هنرمندان ما از محلی به سطح ملی ارتقا یابد و مردم ما هم صنایع‌دستی را به خانه‌های خود ببرند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم قیمت تمام شده محصولات صنایع‌دستی کاهش یابد تا مردم بتوانند استفاده کنند، گفت: قبل از سال 84 نزدیک به سه درصد تولید ملی کشور به صنایع‌دستی مربوط می‌شد اما امروز به کمتر از یک درصد کاهش یافته است.

علیزاده:100 خیمعه معرفت برپا کردیم

حجت‌الاسلام ستار علیزاده با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مانند سال‌های گذشته از 28 اسفند تا 15 فروردین طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال مردم مازندران و گردشگران از این طرح، گفت: دائر کردن قرارگاه غدیر از دیگر اقدامات اوقاف در ایام نوروز است.

مدیرکل اوقاف مازندران با بیان اینکه در 240 بقعه متبرکه قرارگاه غدیر داریم، ادامه داد: مراسم تحویل سال در یکصد بقعه با حضور مردم و مسئولان انجام شد و بیش از 120 هزار نفر در این مراسم حضور یافتند.

علیزاده با اشاره به اینکه برنامه‌ها به گونه‌ای بود که در کنار نوروز فاطمی، آرامش نوروزی مردم هم حفظ شود، تصریح کرد: ایستگاه صلواتی در برخی بقاع متبرکه دائر شد و 110 سوئیت و 870 زائرسرا برای اسکان گردشگران تهیه کردیم.

این مسئول با بیان اینکه 29 خیمه معرفت سال گذشته امسال به یکصد خیمه افزایش یافت، افزود: بیش از 200 روحانی در خیمه‌های معرفت حضور یافته و به سوالات مردم پاسخ می‌دهند.

علیزاده با اشاره به برگزاری نماز جماعت در سه نوبت توسط امامان جماعت، گفت: اجرای برنامه‌های مناسب با حضور سخنرانان کشوری برای تبیین زندگی حضرت فاطمه (س)و شعار سال از دیگر برنامه‌های اوقاف بود.

مدیرکل اوقاف با بیان اینکه 200 پروژه عمرانی در موقوفات داریم که برخی پیشرفت‌های خوبی داشتند، ادامه داد: سال گذشته 179 موقوفه و امسال تا امروز پنج موقوفه با ارزش بیش از 500 میلیون تومان داشتیم. 

*خبرهای روز سه شنبه ستاد خدمات سفر استان

زندي: دستگاه هاي خارج از حوزه دولت به كمك بيايند

 محمدناصر زندی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر استان به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی سال‌ جاری و مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری شعار زیبنده‌ای را مطرح کردند و ضرورت طرح آن نیز الزامی به نظر می‌رسد.

  فرماندار چالوس بر ضرورت همکاری و تعامل دو قوه قضاییه و مقننه تأکید و عنوان کرد: دستگاه‌های خارج از دولت هم باید به کمک دولت بیایند تا شعار سال محقق شود.

وی گفت: از دو ماه پیش، برنامه‌ریزی لازم برای فعالیت ستاد سفر انجام شده تا خدمات بهتری به مردم و مسافران ارائه شود.

فرماندار چالوس از بازدیدهای سرزده به بیمارستان‌ها، هتل‌ها و واحدهای اقامتی خبر داد و متذکر شد: همه دستگاه‌ها پای کار هستند و با وجود جمعیت چند برابری مسافر، سرویس‌دهی خوبی را شاهد هستیم و نارضایتی از سوی مسافران گزارش نشده است.

این مسئول، مشکل جدی شهرستان چالوس را بحث ترافیک دانست و اضافه کرد: تونل درون‌شهری که چندین سال، بهره‌برداری از آن به طول انجامیده بود، امسال به صورت موقت افتتاح و ترافیک شهرهای شرق به غرب از این مسیر هدایت شد، به گونه‌ای که کاهش ترافیک، محسوس بود.

زندی با اشاره به افزایش کشیک نانوایی‌ها و بیشتر شدن سهمیه آرد نانوایی‌های این شهرستان، اظهار کرد: در بحث آب آشامیدنی از قبل نگرانی جدی داشتیم، اما اقدامات اجرایی در این حوزه به کمک آمد و تا این لحظه قطعی آب نداشتیم.

وی گفت: در مجموع رضایت نسبی مردم از فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر در شهرستان چالوس را شاهد هستیم.

منصوريان: شعار سال چكيده اي از نگاه مردم سالاري ديني است

فرماندار سوادکوه شمالی گفت: سهمیه آرد نانوایی‌ها بیشتر شده و در مورد جایگاه‌های سوخت هم مشکلی گزارش نشده است.

محمدرضا منصوریان اظهار داشت: شعار امسال چکیده‌ای از نگاه مردم سالاری دینی است و ملت حق و حقوق کاملی در کشور دارد و وظیفه دولت است این حقوق را تامین کند.

وی با اشاره به سخنان رهبری گفت: دولت پیمانکار ملت است و این شعار گویای خدمت گذاری بیشتر دولت به مردم خواهد بود.

فرماندار سوادکوه شمالی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد خواسته‌های مردم را برآورده کند، تصریح کرد: البته همواره به همین شکل بوده است.

وی با اشاره به اینکه دولت دارای تنگناهایی است که مردم هم باید آن را درک کنند، افزود: این تعامل باید دوطرفه باشد که امیدواریم هم خواسته‌های دولت و هم نیازهای مردم در پایان سال محقق شود.

منصوریان از شکل گیری ستاد خدمات سفر در پایان سال 93 در این شهرستان خبر داد و گفت: شرح وظایف دستگاه‌ها مشخص شده و تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به بارندگی‌های روزهای آغازین سال جدید، حجم ورودی مسافر بیشتر از سال قبل نبوده است، افزود: ترافیک سنگین در منطقه مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: سهمیه آرد نانوایی‌ها بیشتر شده و در مورد جایگاه‌های سوخت هم مشکلی گزارش نشده است.

طالبي: روزانه دو ميليون و 800 هزار ليتر بنزين مصرف مي شود

حسینعلی طالبی مسئول شرکت نفت منطقه‌ای ساری در خصوص جایگاه‌های سوخت استان اظهار داشت: تعداد 110 جایگاه پمپ بنزین و 77 جایگاه سوخت سی.ان.جی از 25 اسفند سال گذشته تاکنون، ميانگين مصرف روزانه بالغ بر 2 میلیون و 800 هزار لیتر بنزین را تامین کردند که این میزان نسبت به میزان مشابه سال گذشته تغییری نداشته، اما پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده افزایش یابد. سوخت سی.ان.جی نیز با 3 درصد افزایش بیش از 5 میلیون لیتر مصرف شد.

وی افزود: سال جدید نسبت به سال گذشته همه‌ی نازل‌ها به استثنای 2 جایگاه سی.ان .جی که مشکل فنی داشتند فعال بودند.

طالبی ادامه داد: به اتفاق معاونان به شهرستان‌ها می‌رویم تا در صورت بروز هرگونه مشکل پیگیری لازم را انجام دهیم که خوشبختانه تاکنون گزارشی از کمبود سوخت دریافت نکردیم.

این مسئول درباره ارائه خدمات بهداشتی در استان اظهار داشت: با همکاری نهادهای دیگر مانند سازمان جهانگردی، شهرداری و پایانه‌های حمل‌ونقل مشکلی در رابطه با سرویس‌های بهداشتی نداشتیم و سرویس‌های عمومی باید به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به ترافیک سنگین محورهای هراز و فیروزکوه، با همکاری نیروهای راهور مخازن سوخت، آماده ارائه سرویس لازم به مسافران هستند.

طالبی گفت: تعداد دو جایگاه سوخت سیار و يك جایگاه ثابت در گزنک، پلور و وانا در دست ساخت است که بعد از تعطیلات نوروز انجام خواهد شد.

محمدزاده: 588 هزار و 61 دستگاه خودرو وارد استان شد

احمدآفرین محمدزاده - مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران – با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به‌منظور ارائه خدمات مناسب از 10 اسفنده ماه 93 پیش‌فروش بلیت و برنامه‌ریزی برای تهیه ناوگان مطلوب صورت گرفت.

وی افزود: مازندران با 159 شرکت حمل و نقل مسافر با تمام ظرفیت‌ها آمادگی جابه‌جایی مسافر در استان را دارد، گفت: با توجه به نوروز فاطمی و شرایط جوی، مسافرت‌های درون استانی تحت‌الشعاع قرار گرفت و مازندران بیشتر پذیرای مسافر بود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران از آمادگی خدمات‌رسانی 11 پایانه مسافربری برای برگشت مسافر از مازندران خبرداد و افزود: برای جابه‌جایی مسافرت‌های غیر مترقبه هم آمادگی خدمات رسانی داریم.

محمدزاده با اشاره به اینکه از 25 اسفند 93 تا سومین روز عید نوروز 588 هزار و 61 دستگاه خودرو وارد استان شد و 424 هزار و 392 دستگاه خودرو از مازندران خارج شد، ادامه داد: سیستم آی.تی.اس قابلیت رصد ورود و خروج خودروها را دارد.

وی شاخص اسکان مسافر در مازندران را حدود 163 هزار و 669 وسیله نقلیه عنوان کرد و افزود: سهم تردد مازندران از کل کشور تا امروز 3/10 درصد است که رتبه سوم را از لحاظ میزان تردد به خود اختصاص داد.

این مسئول محور بابلسر به فریدونکنار، ساری به قائم‌شهر و محمودآباد به نور را پرترددترین محور در استان دانست و گفت: با توجه به تاکیدات ایمنی شاهد تصادفاتی بودیم که 9 کشته برجای گذاشت.

محمدزاده ادامه داد: میزان کشته شده‌های ناشی از تصادف از 25 اسفند 93 تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 16 مورد بود با کاهش مواجه بودیم.

وی با اعلام اینکه در حمل و نقل عمومی تاکنون تصادفی صورت نگرفت، خاطر نشان کرد: روز گذشته چهار کشته ناشی از تصادفات در محور کیاسر، نور و بابل داشتیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران تصریح کرد: 44 دوربین نظارت تصویری، هشت دوربین ثبت پلاک‌خوان و 73 دستگاه تردد شمار برخط تمامی محورهای مازندران را رصد می‌کند.

وی ادامه داد: قبل از اجرای طرح با توجه به مشکلات زیرساختی مخابرات نسبت به انتقال تصویر به هلال احمر اقدام شد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمات به مسافران ارائه شود.

محمدزاده خاطر نشان کرد: انتقال تصاویر به پلیس‌راه به صورت آزمایشی انجام شد که از 12 فروردین افتتاح رسمی انجام می‌شود.

وی از استقرار 44 جرثقیل و یکصد خودروی امدادی درمحورهای مازندران به‌منظور خدمات رسانی خبر داد و افزود: پیش‌بینی ما این است که در طول طرح بیش از دو میلیون تردد در استان داشته باشیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران با اعلام اینکه میزان تعرفه‌های جابه‌جایی مسافران خودروهای حمل و نقل عمومی در مازندران تغییر نکرده است، گفت: تعرفه خودروهای حمل و نقل عمومی درون استانی به لحاظ اینکه سال گذشته با افزایش مواجه نبود امسال به منظور یکسان سازی تعرفه‌ها نرخ واقعی صورت گرفت.

گزارش ها از: محمداسماعیل بخشی سورکی- کلثوم فلاحی



    ©2013 APG.ir