تعداد بازدید: 4767

توصیه به دیگران 1

جمعه 21 فروردين 1394-0:1

گزارش تشییع پیکر استاد علی باباعسگری

آرامش ابدی«مردی که زیاد می دانست»

گزارش+ عکس از مراسم تشییع و خاکسپاری استاد علی بابا عسگری


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمدعظیمی: صبح پنج شنبه شهرستان گلوگاه میعادگاه کسانی بودکه به حرمت علی بابا عسگری- استاد جغرافیا و مولف ده ها کتاب ارزشمند- گردهم آمده بودند تا جسم خاکی اش را تا گورستان تاریخی سفیدجاه مشایعت کنند.

زنان و مردان سالخورده ای که در دهه ی سی شاگرد استاد بودند، از نقاط مختلف استان گردآمدند تا در آخرین وداع با او حضور داشته باشند.

صبح پنج شنبه جمعیت کثیری در محل اداره آموزش و پرورش گلوگاه منتظر ایستادند تا  با استادشان وداع کنند.

پیکر استاد روی دوش اهالی گلوگاه و دوستدارانش تا میدان بیست و دو بهمن مشایعت شد. در میان جمعیت می شد معلمان و کارمندان بازنشسته شهرستان بهشهر و گلوگاه را دید که هر یک در دوران ابتدایی، خوشه چین خرمن علم و ادب این معلم توانمند و کوشا بودند.

گویا امروز شهیدی را تشییع می کنند. شهیدی که به قلم سوگند خورده است و اثارش نقطه عطفی در تحقیقات دانشجویان و پژوهشگران است.

پس از خواندن نماز، فرزند برومندش -دکتر سعید عسگری- با مردم سخن گفت و از این همه حق شناسی تشکر کرد.

دکتر عسگری در بخشی از سخنانش اذعان کرد که علی بابا عسگری تنها یک پدر نبود، بلکه برای فرزندانش نیز یک آموزگار بود.

 پس از آن جمعیت حاضر با خودرو به سوی گورستان سفیدجاه که از کهن ترین گورستان های شمال کشور محسوب می شود، حرکت کردند و بالاخره دانشمند فرزانه مازندران در کنار پدر و مادر گرانقدرش آرمید.

در این مراسم علاوه بر مردم گلوگاه و بهشهر و دیگر شهرهای استان مازندران و گلستان، مهمانانی از سایر استان های کشور،  نماینده مجلس و مسئولان اجرایی و اداری منطقه حضور داشتند.

مدیران ارشد نهادهای فرهنگی مازندران مانند مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل آموزش و پرورش و معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور در این مراسم نسبت به استاد عسگری ادای احترام کردند.

نویسندگان، شاعران و روسای دانشگاه ها و مراکز علمی نیز مراتب حق شناسی خود را نسبت به این معلم عالم ابراز نمودند.

علاوه بر اثار ارزشمند منتشر شده، چندین اثر استاد عسگری باید به زیور طبع آراسته شود و حقوق معنوی چندین اثر منتشر شده توسط موسسات مختلف جغرافیایی که حاصل سالها ممارست و تلاش این محقق بی ادعا بود، باید به نام علی بابا عسگری معرفی شود.

شنیده شده متولیان اجرایی و فرهنگی شهرستان و استان درصددند تا با ایجاد مکانی یادمانی، طرح موزه، مجسمه و کتابخانه ی تخصصی استاد علی بابا عسگری را به عنوان چهره ماندگار استان مازندران و کشور احرا کنند.

در روزهای اخیر علاوه بر چهره های برجسته علمی و فرهنگی مانند دکتر منوچهر ستوده و دکتر پیروز مجتهدزاده، استاندار مازندران، نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی، شهرداران، اعضای شورا و فرمانداران برخی شهرهای استان نیز ضمن همدردی با خانواده ی استاد علی بابا عسگری از مقام شامخ علمی ایشان تجلیل کردند.

 


  • يکشنبه 23 فروردين 1394-18:47

    بدون هیچ جانبداری از دکتر حسین اسلامی در مورد اطلاع رسانی نبت به این استاد تقدیر و تشکر میکنم.فقط به خاطر احترام به این مرد خسته گی ناپذیر عاشقانه وارد صحنه شد

    • فیس بوک مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 2 0
      يکشنبه 23 فروردين 1394-8:49

      روحش شاد

      • باستان پژوهپاسخ به این دیدگاه 3 0
        شنبه 22 فروردين 1394-13:23

        تا بودیم یار نبود مارا وقتی رفتیم همه یار شدن
        با عرض سلام وخسته نباشید وعرض تشکر خدمت دوست عزیزم جناب آقای صادقی وهمکاران که در همه امور پیشرو بوده وهستن وهمچنین عرض تشکر خدمت آقای عظیمی عزیز ودوست داشتنی
        نمیدانم از کجا شروع واز کی وچی بگم ،در این چند روز بعد از سفر استاد عسگری در هر مجلس ومحافلی که نشستیم تا صحبت از استاد شد همه پرسیدن که بود وچیکاره بود تا درشرف حیاط بودن کاری براشون انجام ندادیم بعد از رفتن ایشون چه سود انجام کارها . بنظرم بهترین کار اینه که تا دانشمندان و اساتید هستن قدرشونو بدونیم وبا استفاده از تجربیاتشان برای ساختن کشور عزیزمان سود ببریم

        • زمانی درمزاری، تهرانپاسخ به این دیدگاه 2 0
          شنبه 22 فروردين 1394-11:49

          سپاس از جناب استاد عظیمی، سپاس از مازندنومه و سپاس از فرهنگ دوستان شرکت کننده در مراسم تشییع جنازه و تدفین استاد


          ©2013 APG.ir