تعداد بازدید: 3246

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 26 فروردين 1394-21:22

وضعیت اشتغالِ سال 93 در قائم شهر؛

600 نفر اخراج شدند/ 1000 نفر بیمه بیکاری گرفتند

در جلسه شورای اشتغال قائم شهر مطرح شد: فعالیت شهرک صنعتی قائم شهر مطلوب نیست/ بیش از یک هزار نفر سال گذشته در قائم شهر از بیمه بیکاری استفاده کردند/762 فرزند شاهد که بعضا مدرک دکترا دارند، بیکارند.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، رضا شریعتی: از ساعت 13:30 دقیقه چهارشنبه اولین جلسه کارگروه اشتغال سال 94 در محل فرمانداری قائمشهر برگزار شد.

مهدی محمدی -فرماندار قائم شهر- در این جلسه با بیان اینکه در سال گذشته 24 بازدید از پروژه های تولیدی توسط کارگروه اشتغال صورت پذیرفت، گفت: از آن جایی که امکان جذب در سیستم دولت وجود ندارد حمایت ها باید به سمت بخش خصوصی معنا پیدا کند.

وی با تاکید بر آنکه برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات خانگی از اهداف اصلی سال 94 است، اظهار کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده با مدیریت نمایشگاه بین المللی قائمشهر، قرار شد تا بر طبق نیازها غرفه در این نمایشگاه تعریف شود.

فرماندار قائم شهر با انتقاد از فعالیت نکردن مطلوب شهرک های صنعتی در قائمشهر افزود: تمام زیرساخت های شهرک صنعتی قائم شهر آماده است ولی این شهرک با این پتانسیل به صورت مناسب فعال نشده است.

محمدی با بیان اینکه باید توجه بیشتری به دلایل فعال نشدن شهرک صنعتی صورت بگیرد، اذعان کرد: استاندار مازندران و مسئولان پیگیر حل مشکلات این چنینی هستند و باید چنین مواردی در اولویت های جدی قرار گیرد.

*هزار نفر در سال 93 بیمه بیکاری دریافت کردند.

علی فلاح -رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان قائم شهر- در این جلسه با اشاره به آنکه رییس کارگروه اشتغال مازندران ربیع فلاح جلودار است، خاطر نشان کرد: تاکید این مسئول بر آن است که امسال سال نهضت اشتغال قلمداد شود و توجه خاصی به سرمایه گذاری، مجوز ها و استفاده از ظرفیت های استان صورت پذیرد.

فلاح با تاکید بر آنکه باید استفاده از نقش آفرینی بانک های عامل و توجه به بنگاه های خرد در دستور کار حوزه اشتغال قرار گیرد، اظهار کرد: از جمله چالش های موجود در این حوزه کمبود نقدینگی وتخصیص نیافتن تسهیلات کم بهره است.

رییس اداره کار و تعاون قائم شهر با اشاره به آنکه بیش از یک هزار نفر در سال گذشته از بیمه بیکاری استفاده کردند، گفت: در سال گذشته 600 نفر از نیروهایی که به شکل قراردادی در واحدهای تولید مشغول بودند، اخراج شدند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد افرادی که از بیمه بیکاری برخوردار هستند به 942 نفر کاهش پیدا کرده است.

فلاح در خصوص آمار بیمه شدگان شهرستان قائم شهر در سال 93 اظهار کرد: بیش از هفت هزار و 800 نفر بیمه شده باغات، بیش از دو هزار و 750 نفر بیمه شده کارگر ساختمانی، نزدیک به دو هزار و 800 نفر بیمه شده باربران و بیش از پنج هزار و600  نفر بیمه شده قالیبافی در شهرستان قائمشهر وجود دارند.

*به سمت واقعی شدن آمار بیمه شدگان قالیبافی پیش رفتیم

علیرضا اخوان -رییس اداره تامین اجتماعی شعبه یک قائم شهر- با بیان اینکه در سال 92، چهارهزار و 436 نفر از بیمه قالیبافی برخوردار بودند، گفت: آماری که تا اسفند ماه سال 93 در شهرستان موجود است پنج هزار و 65 نفر بیمه شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به سمت واقعی شدن آمار بیمه شدگان قالیبافی پیش رفتیم، اظهار کرد: در زمانی که اجرای این دستور مورد لزوم قرار گرفت 600 تا 700 نفر در لیست انتظار بیمه شدگان قرار داشتند.

وی ادامه داد : خوشبختانه در سال 93 آمار هر سال 1200 نفر افزوده شدن بر این تعداد را که متعلق به سال 92 بود بهبود بخشیدیم.

اخوان در پایان بر ادامه بازدید های مکرر تا مشخص شدن آمار واقعی بیمه شدگان قالی بافی در سال 94 تاکید کرد.

*762 فرزند شاهد بیکارند

علی خداشناس -رییس بنیاد شهید و امور ایثارگر شهرستان- با اشاره به آن که متاسفانه در جامعه افراد فکر می کنند بیشترین سهم از اشتغال مربوط به افراد شاهد است، گفت: بر اساس بند"و" ماده 44 برنامه توسعه پنجم، 25 درصد یعنی یک چهارم اشتغال مربوط به فرزندان شاهد می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عده ای که برادر یا برادرزاده شهید هستند در جامعه مورد کنایه افراد قرار می گیرند، اظهار کرد: با این وجود بالغ بر 762 فرزند تحصیل کرده شاهد وایثارگر که بعضا" مدرک دکترا دارند، در شهرستان بیکار هستند.

 


  • فیس بوک مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 1 0
    شنبه 29 فروردين 1394-2:32

    وقتی به اذعان دوستان کمتر از 45 در صد واحدهای صنعتی آنهم با 30 درصد ظرفیت مشغول کار هستم شما وضعیت بهتری رو می تونید متصور باشید!!


    ©2013 APG.ir