تعداد بازدید: 3738

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 1 ارديبهشت 1394-11:2

یادکرد پدرمعنوی بابل

روحانی در صدر

درکنارسجایای اخلاقی نیکوی مرحوم آیت الله هادی روحانی، قانونگرایی ایشان بیش از سایر گزاره ها قابل ستایش است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، ایرج نیازآذری: همه ساله در سوم رجب المرجب مقارن با سالروز شهادت امام علی النقی الهادی علیه السلام یاد و نام مشعل فروزان خطه شمال حضرت آیت الله روحانی -نماینده فقید امام و رهبری در استان مازندران- گرامی داشته می شود.

امسال هم به مناسبت شانزدهمین سالگرد عروج ملکوتی این فقیه صمدانی مراسمی عصرروز چهارشنبه دوم اردی بهشت در حوزه علمیه خاتم الانبیا(صدر) بابل با سخنرانی دادستان کل کشور برگزارمی شود.

ویژگی های شخصیتی، فکری و ارزشی آیت الله روحانی او را به عنوان الگوی قابل اتکای نسل حاضر بدل نموده است و خلاء این عارف وارسته پس از شانزده سال روز بروز بیشترخود را نشان می دهد.

اگرچه طرح و معرفی خصوصیات اخلاقی و معرفتی بزرگان امری تکراری نیست، نگارنده در این وجیزه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره آیت االه فقید و سعید، هدفی روزآمد و البته کاربردی از شیخ صبور بدنبال دارد و دراین قلم مقایسه ای تطبیقی بین شعارسال و مبانی رفتاری ایشان خواهم داشت.

مقام معظم رهبری که امسال را با هدف همکاری های گسترده دولت و ملت سال« همدلی و همزبانی » اعلام فرمودند در حقیقت به دنبال پایه گذاری نهالی فرهنگی برای آینده کشور بوده و هستند، چه آنکه منویات مقام معظم رهبری تاریخ مصرف ندارد، بلکه چراغ راه همیشه انقلاب اسلامی هست.

در این میان اگر به دنبال الگویی برای همدلی و همزبانی هستیم، آیت الله روحانی نمونه ای موفق وقابل اتکاست. قانون گرایی، سعه صدر، مردم داری، ساده زیستی و حمایت از کارگزاران نظام در طول تصدی ایشان در نمایندگی حضرت امام و مقام معظم رهبری زبانزد خاص و عام بود.

درکنارسجایای اخلاقی نیکوی فوق الاشاره، قانونگرایی ایشان بیش از سایر گزاره ها قابل ستایش است. به عبارتی از نگاه و نگرش آیت الله روحانی قانونگرایی فصل مشترک هم دلی دولت و ملت بود و طبق این نظرگاه روابط بین ملت و دولت در نظمی منطقی تعریف می نمود.

بنابه گفته بسیاری از مسوولان و نزدیکان، جناب ایشان همواره مشوق نظم و قانون بود و ملاک و مبنای تصمیم گیری هایش قانون بود.

شاید امروزهمکاری های گسترده ملت و دولت در پرتوقانونگرایی گزینه اولویت داری باشد.

از دیگرخصائص ارزنده امام جمعه فاضل بابل مردم داری و مردم محوری ایشان بود. او همواره به مردم احترام می گذاشت و صادقانه با آنها رفتارمی کرد. طوری که مردم هیچ فاصله ای بین خویش و امام جمعه محبوب شان نمی دیدند و الحق او پدر معنوی شهربود.

البته خصلت مردم داری و نوع دوستی زنده یاد روحانی قدمت دیرینه دارد و به سالهای همکاری با خیرنیک اندیش زنده یاد سید حسین فلاح نوشیروانی درانجام امور عمرانی عام المنفه در سالهای قبل از انقلاب اسلامی برمی گردد.

این چنین است که آیت الله روحانی واسط بی بدیل همدلی و هم زبانی ملت و دولت بود و نقش پدرمعنوی را به نحو مطلوب ایفا می کرد.

خوشبختانه هم اکنون نیزاین نقش معنوی و مردمی توسط خلف صالح ایشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین شیخ مجتبی ( حسن) روحانی به خوبی در صدرات امامت جمعه بابل و مدیریت حوزه های علمیه شهرستان ایفا می شود؛ نقش موثری که بسیاری از فضلا، دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم را برای دعوت از جناب شیخ حسن روحانی برای انتخابات خبرگان رهبری مجاب نمود.


  • از بابل شهربهارنارنجپاسخ به این دیدگاه 3 0
    جمعه 4 ارديبهشت 1394-14:38

    آیا فراز آخر نوشته خود را بینی و بین الله قبول دارید؟ متاسفم تعارفات ریاکارانه تا کجا:
    خوشبختانه هم اکنون نیزاین نقش معنوی و مردمی توسط خلف صالح ایشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین شیخ مجتبی ( حسن) روحانی به خوبی در صدرات امامت جمعه بابل و مدیریت حوزه های علمیه شهرستان ایفا می شود؛ نقش موثری که بسیاری از فضلا، دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم را برای دعوت از جناب شیخ حسن روحانی برای انتخابات خبرگان رهبری مجاب نمود!!!!!!!!!!

    • حاج محمدرضا شهمیرزادیپاسخ به این دیدگاه 4 1
      چهارشنبه 2 ارديبهشت 1394-18:59

      ایشان واقعاً قاطع بودند روحش شاد ویادش گرامی

      • بچه های قدیمپاسخ به این دیدگاه 4 6
        چهارشنبه 2 ارديبهشت 1394-15:3

        خدا رحمت کنه ایشون رو... ولی انصافا در زمان مسئولیتشون نیمی از اهالی بابل رو در ادارات کل استان مشغول کرد که هنوز بسیاری از اونها فعالن و دارن خدمت میکنن..

        • دكترسيف الرضا شهابيپاسخ به این دیدگاه 5 0
          چهارشنبه 2 ارديبهشت 1394-11:5

          خداوند همه رفتگان از جمله مرحوم روحاني را رحمت كند .


          ©2013 APG.ir