تعداد بازدید: 2658

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 6 ارديبهشت 1394-15:10

دبیر اجرایی خانه کارگر:

در جنگ بین زر و زور، کارخانجات تعطیل شدند

در دیدار استاندار و کارگران مطرح شد: تسهیلات ویژه‌ای برای کارگران در بانک رفاه در نظر گرفته شود/ حدود 47 هزار نفر از قانون سخت و زیان‌آور بهره‌مند می‌شوند/با ادغام تامین اجتماعی و وزارت بهداشت مخالف هستیم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینامحسن پور: دیدار استاندار مازندران با جمعی از کارگران استان، به مناسبت هفته کارگر، ظهر یکشنبه در سالن اجتماعات دفتر معاونت برنامه ریزی استانداری، انجام شد.

در این نشست که با یک ساعت تاخیر آغاز شد، نمایندگانی از کارگران به بیان مشکلات صنفی خود پرداختند.

*قانون کار به نفع کارگران نیست

زهرا صادقی- مسوول اتحادیه زنان کارگر مازندران – با بیان اینکه در سراسر استان در حدود 10 هزار زن کارگر بازنشسته و شاغل داریم، اظهار داشت: تعدادی از این زنان بد سرپرست و بی سرپرست هستند که با اهدای سبد کالا و هدایای مختلف آن ها را زیر پوشش گرفته ایم.

  میرعلی شیرافکن- مسوول کانون هماهنگی شورای اسلامی کارمازندران- با اشاره به اینکه مشکلات کارگری در استان زیاد است، گفت: امنیت شغلی کارگران اولین موضوع است که باید رسیدگی شود.

وی بیان داشت: اگر کارگر امنیت نداشته باشد و نداند که آیا بر سر کارش می ماند یا اخراج می شود، نمی تواند برای آینده خود و خانواده اش برنامه ریزی کند و این سبب ایجاد استرس و نگرانی در کارگر و انتقال آن به کار می شود که هم برای کارگر و هم کارفرما زیان بار است.

شیرافکن با بیان اینکه فرصت اشتغال موجود در استان روبه کمرنگ شدن است، ابراز داشت: با وجود اینکه سهم صد در صدی بانک رفاه کارگران متعلق به کارگران است اما در دادن تسهیلات کم بهره به کارگران بسیار کم کاری می شود.

وی با بیان اینکه کارگرانی وجود دارند که چندماه در میان حقوق دریافت می‌کنند، ادامه داد: قانون کار به نفع کارگران نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه قوانین دارای اشکال است، خاطرنشان کرد: سهم 4 درصدی سخت و زیان آور به 8 درصد افزایش یافته است.

شیرافکن در پایان گفت: امیدواریم در دولت تدبیر وامید به کارگران که در انتخاب دولت یازدهم نقش زیادی داشتند، توجه ویژه شود.

سپس، سید هادی ساداتی- رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران- با بیان اینکه تا پایان سال سال گذشته، 57 هزار نفر ساعت آموزش ایمنی به 7 هزار و 300 کارگر ساختمانی صورت گرفت، ابراز داشت: نسبت به سال 92 نزدیک به 50 نفر کاهش فوتی کارگران ساختمانی و همچنین کاهش بیش از 40 درصد از حوادث کار را در مازندران داشتیم.

وی با اشاره به قطع شدن بیمه خبرنگاران در روزهای اخیر، افزود: خبرنگاران هم مانند کارگران دارای مشکلاتی هستند و می‌توان راه حلی برای این مشکلات یافت.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران با بیان اینکه اتباع بیگانه به سهولت روادید و اجازه کار دریافت می‌کنند، گفت: باید در این زمینه دفاعیه‌ای از کارگران کشور صورت گیرد.

*در جنگ بین زر و زور، کارخانجات تعطیل شده‌اند

در ادامه نصرالله دریابیگی-دبیر اجرایی خانه کارگر- با بیان اینکه کارگران ایران اسلامی، هفته کارگر را در شرایطی برگزار می‌کنند که با مشکلات زیادی مواجه هستند، افزود: خواهان افزایش سهمیه تسهیلات کارگران مازندران در بانک رفاه هستیم.

دریابیگی با اشاره به اینکه در مازندران مظلوم در بحث خصوصی‌سازی به‌خوبی عمل نشده است، تصریح کرد: در این زمینه به مازندران ظلم شده و کارگران نیز مورد کم‌لطفی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه در جنگ بین زر و زور، کارخانجات تعطیل شده‌اند، افزود: آقایان با تفکر خاصی آمدند که با خصوصی سازی به اموال دولت چوب حراج بزنند و این تفکر باید اصلاح شود.

دریابیگی با اشاره به اینکه کسانی که به فکر خصوصی سازی هستند‎ باید عدالت اجتماعی را در نظر داشته باشند، تصریح کرد: خواهان اجرای اصل 44 قانون اساسی هستیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تنها مقصر در موضوع کارخانه چیت‌سازی بهشهر، زور و ثروت بود.

دریابیگی با بیان اینکه بازنشسته‌ها نمی‌توانند با این مستمری ماهانه زندگی کنند، اضافه کرد: 70 درصد از کارگران بازنشسته مازندران، حقوق حداقلی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این حقوق، حقوق سال وحدت دولت و ملت نیست، بیان کرد: استاندار مازندران در موضوع بیمه دی و مطالبات کارگران، تلاش کرد که از او سپاسگزاریم.

دبیر اجرایی خانه کارگر با بیان اینکه چرا وزیر بهداشت به بهانه پزشک خانواده و بیمه سلامت ایرانیان، کارگران را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، اظهار کرد: با ادغام تامین اجتماعی و وزارت بهداشت مخالف هستیم و محکم می گوییم که تامین اجتماعی متعلق به کسانی است که آن را آماده کرده اند.

* تسهیلات ویژه‌ای برای کارگران در بانک رفاه در نظر گرفته شود

علی بابایی کارنامی- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران- در ابتدای اظهاراتش از بهره برداری بیمارستان قلب قائم‌شهر در سفر رئیس‌جمهوری به مازندران خبرداد.

وی با بیان اینکه در سال 92 حدود 500 نفر از کارگران دکل‌ بند گلوگاه مورد رسیدگی قرار گرفتند، گفت: 100 نفر از این کارگران هنوز از هیچ خدمتی بهره‌مند نشده اند و تقاضا داریم از سفر رئیس‌جمهوری استفاده شده و این افراد هم زیرپوشش قرار گیرند.

این مسوول تصریح کرد: شهرداران استان به دلایل مختلف درباره ایجاد پناهگاه برای کارگران ساختمانی اقدام نمی‌کنند، در حالی که در این زمینه قانون داریم.

بابایی کارنامی با بیان اینکه باید تسهیلات ویژه‌ای برای کارگران در بانک رفاه در نظر گرفته شود، اظهار داشت: حدود 47 هزار نفر از قانون سخت و زیان‌آور بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به آموزش کارگران ساختمانی و همچنین اهمیت سلامت نیروی کار، گفت: تعداد نیروی کار کشته شده در سال 92 که 96 نفر بود در سال 93 کاهش چشمگیری داشته است.

*فخر و غرور ما به کارگران است

 ربیع فلاح جلودار-استاندار مازندران- کارگران را افراد بزرگ و ارزشمند جامعه دانست و ابراز داشت: ما در مقابل مشکلات کارگران، احساس مسئولیت می کنیم.

فلاح با بیان اینکه تجلیل و تکریم از مقام کارگر را جزو وظایف خود می‌دانم، تصریح کرد: کارگران باعث استقلال و رونق اقتصادی کشور هستند.

استاندار مازندران همچنین گفت: فخر و غرور ما به کارگران است و هر جا بحث توسعه به میان بیاید با حضور کارگر محقق خواهد شد.

فلاح با بیان اینکه بعد از پیروزی در انتخابات یازدهم، همه در این فکر بودند که با نیروهای دولت قبل چه رفتاری می‌شود، ادامه داد: ما هیچ تغییر مدیریت به‌وجود نیاوردیم و از کسانی که کار می‌کنند، استقبال می کنیم و فقط تغییر نیرو، تحول ایجاد نمی کند.

وی با اشاره به اینکه می‌دانیم کشاورزان و کارگران با چه مشکلاتی مواجه هستند، اظهار داشت: من از طبقه کارگر و کشاورز هستم و به این قشر افتخار می‌کنم.

این مسئول با بیان اینکه مسائل کارگری را نباید از امروز به فردا موکول کرد، ابراز داشت: در احقاق حقوق کارگران، نباید درنگ کرد و زمان را از دست داد.

استاندار مازندران با بیان اینکه قول می‌دهم هیچ ‌یک از اتفاقاتی که در گذشته در مورد خصوصی‌سازی افتاد، دوباره تکرار نشود، تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌های تولیدی در مازندران باید فعال باشند زیرا پیکر اقتصاد استان از اقدامات خصوصی‌سازی در گذشته، بزرگ ترین ضربه را خورده است و من خودم یکی از زخمی های فکری این مسئله هستم.

فلاح با اشاره به کسب 700 میلیارد تومان اعتبار برای احیای پروژه ذغال‌ سنگ البرز، گفت: بیش از 4 هزار و 500 نفر باید در این مرکز مشغول به‌کار شوند و بخشی از این طرح، امسال اجرایی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به مسائل درمانی کارگران، گفت: خدمت رسانی درمانی به صورت شبانه روزی برای کارگران باید پیگیری شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه به‌کارگیری اتباع بیگانه در استان ممنوع است، ادامه داد: بعضی مشاغل وجود دارد که کارگران ما امکان فعالیت ندارند و گاهی پیش می آید که به شکل محدود از کارگران اتباع بیگانه استفاده می شود.

این مسئول همچنین گفت: آنجا که مربوط به حفظ اشتغال است، با کارگران هم زبان هستیم.

فلاح با اشاره به اینکه کشور نیازمند به تولید است، اظهار کرد: کارگران در صفوف دولت قرار دارند و با همدلی و هم‌زبانی، برای بالا بردن کیفیت و کمیت تولید و ایجاد فضای جدید برای کسب و کار، تلاش خواهیم کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه سال 94، سال رونق اقتصادی و نهضت اشتغال است، ابراز داشت: می‌دانیم فارغ التحصیلان بیکار در خانواده‌ها وجود دارند و برنامه‌های منظمی برای ایجاد فضای کسب و کار در استان با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری و بهره وری از توانمندی های استان خواهیم داشت.


  • سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-17:6

    جناب دریا بیگی در جنگ بین زر و زور، کارخانجات تعطیل نشده‌اند،! در سازش زر و زور تعطیل شدند!

    • دوشنبه 7 ارديبهشت 1394-16:33

      سلام مدیر محترم مازند نومه
      من قربانی خانه کارگرم من بیچاره شده عوامل خانه کارگرم من 50سال سن دارم دارم پیش زن بچه ام خجالت می کشم چون عوامل خانه کارگر در بیکاری و اخراج من دخیل بودند و این مطالب را از روی درد نوشته ام

      آقای دبیر خانه کارگر اززمانم شما کارگران با سفید امضا مواجه شدند شما در هر شرکتی را ورود پیدا کرده اید برای منافع خودتان بود من باب مثال شرکت .... شما بنام کارگر شعار می دهید ولی در کام کارفرما فرو رفته اید
      شما به هر شرکتی که رفته اید اول یک نفررا معرفی می کنید تا آن شرکت حقوق آن را بدهد ولی حضور فیزیکی در شرکت نداشته باشد و در خانه کارگر بماند بعنوان مامور
      ؛آقای دریابیگی زمانی که شما کاندید شورای شهر قایمشهر بودید...
      آقای دریابیگی خانه کارگر جایی است که کارگر در آن کار می کند نه اینکه یک ستاد تشکیل بدهید...
      آقای دریابیگی خانه کارگر ...
      آقای دریابیگی من قربانی خشم و خشونت کارفرما از ناحیه خانه کارگرم و الان خانه نشین شدم و شما هم مرا می شناسید
      شما می توانید تشکیلات داشته باشید ولی وقت اسم کارگر رادیدک می کشید آهن کداخته را بر سر کارگر می ریزید

      • سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-17:1

        برادر کارگر من ، ایشون در دعوای بین مدیر مسئول و خبرنگار هم در اداره کار، پارتی مدیر مسئول شدن!

        • بیکار شده خانه کارگرپاسخ به این دیدگاه
          سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-20:38

          سلام
          پس شما هم زخم خورده ای دارید خبر نگاران باید بروند در بین کارگران عملکرد این آقایون را که داعیه حمایت از کارگر را دارند تحقیق نماین


      ©2013 APG.ir