تعداد بازدید: 5877

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 6 ارديبهشت 1394-21:33

ساری در مدار تحول

امام جمعه ساری: چون شهرداری مرکز استان از عهده کار سنگینی مثل پارک ملل در مدت کوتاه برآمد، برخی نمی‌ توانستند ببینند و کارشکنی کردند، اما وقتی دیدند امام جمعه و بعضی دیگر از مسوولان همراه آنان نیستند، دست از مخالفت برداشتند/شهردار ساری: برنامه های ما حول محور توسعه گردشگری است(گزارش+عکس از جلسه شورای شهر ساری)


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینامحسن پور: جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، شهردار و فرماندار ساری و جمعی از مسوولان استانی و شهری، عصر یکشنبه در صحن شورا برگزار شد.

*3 میلیارد برای پارک موزه دفاع مقدس

علیجان شمشیربند-رییس شورای شهر ساری- بودجه سال 94 شهرداری ساری را با 75 درصد افزایش، 350 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی همچنین گفت: شورای شهر ساری مبلغ 3 میلیارد تومان برای پارک موزه دفاع مقدس در نظر گرفته است.

* برنامه های ما حول محور توسعه گردشگری است

در ادامه مهدی عبوری-شهردار ساری- از یک رخداد بزرگ در پایان جلسه شورا خبر داد و اظهار داشت: در سال همدلی و همزبانی قرار است نمایندگان دولت و اعضای شورا پروژه بزرگی را برای مردم ساری آغاز کنند.

وی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی استان، توجه به بخش گردشگری است، تصریح کرد: همه برنامه های ما حول محور توسعه گردشگری است و اگر مرکز استان رشد نکند، استان به جایگاه واقعی خود نخواهد رسید.

شهردار ساری از اجرای فاز دوم مجموعه تفریحی گردشگری حاشیه رودخانه تجن تا پل تنگه‌ لته خبر داد و افزود: مشاوران طرح تمام توجیهات فنی را مشخص کرده و نقشه را به دستگاه‌ مربوطه ارائه داده اند.

عبوری همچنین از واگذاری 550 هکتار از اراضی رودخانه تجن از سوی آب منطقه‌ای مازندران به شهرداری ساری خبر داد و افزود: شورای اسلامی شهر ساری در سال‌94 اعتبار خوبی برای این پروژه کلان در نظر گرفته است.

این مسوول ادامه داد: همراه با پروژه فاز دوم پارک ملل، اتوبان 6/5 کیلومتری به عرض 50 متر در حاشیه این پارک در منطقه جنوب ساری واقع در بلوار کشاورز احداث می‌شود.

وی با اعلام اینکه به مناسبت 13 رجب، امسال 13 پروژه بزرگ عمرانی در ساری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: ساری در مدار تحول است.

عبوری مشارکت شهروندان مرکز استان را گامی در جهت اجرای پروژه‌ های عمرانی و رفاهی دانست و افزود: اعتماد بین شهروندان با شهرداری ساری سبب شد تا مطالبات مردم از مسئولان امور شهری بیشتر شود.

شهردار ساری با بیان اینکه سند چشم‌ انداز 20 ساله در ساری در حال نگارش است، ادامه داد: مسئولانی که بعد از ما می آیند، موظف به اجرای طرح‌های توسعه‌ ای در ساری هستند.

وی با بیان اینکه همه پروژه‌های شهرداری به صورت خودکفا و بدون هیچ اعتبار بانکی و دولتی در ساری به بهره‌ برداری می‌رسد، اظهار داشت: در گذشته دو پروژه عمرانی در ساری ایجاد شد که 30 میلیارد تومان از بانک ملی وام گرفته شد و در این دوره در حال بازپرداخت 55 میلیارد تومانی آن هستیم.

عبوری افزود: با حمایت نماینده ولی‌فقیه در استان، اعضای شورای شهر ساری و برخی از مسئولان استانی توانستیم از حق و حقوق مردم مازندران در تهران دفاع و اعتباری برای مرکز استان جذب کنیم.

این مسوول از افتتاح فاز دوم پل بزرگ سردار نوری در روز 13 رجب خبر داد و گفت: این پروژه بعد از 35 سال به بهره‌برداری رسید.

شهردار ساری با ابراز گله‌مندی از وزارت نفت، ابراز داشت: وزارت نفت مصوبه دولت را در اجرای پروژه سردار نوری و تقبل کامل هزینه‌ها رعایت نکرد.

وی افزود: فقط 10 درصد هزینه فاز دوم پل سردار نوری محقق و مابقی اعتبارات از طریق شهروندان ساروی تامین شد.

این مسوول با بیان اینکه افتتاح فاز نخست میدان ابن‌ شهرآشوب و همچنین فاز دوم میانگذر شمالی بعد از گذشت 32 سال، در 13 رجب به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: احداث دوربرگردان در مقابل بیمارستان شفا، پل شهید چمران، احداث جایگاه سی‌ان‌جی در بلوار فرح‌آباد، دو پارک محله ای در کوی جهاد و پیوندی و بازگشایی خیابان مهدوی از فرهنگ به بلوار طالقانی که معضل ترافیک میدان شهدا را حل می‌کند در مراسمی در 13 رجب با حضور مردم در استادیوم شهید متقی اجرا می شود.

عبوری احداث کانال هدایت آب‌ های سطحی در مازندران را پروژه‌ عمرانی مهم در مرکز مازندران دانست و افزود: این کانال از بلوار کشاورز تا کانال مجاور عمارت شهرداری امتداد دارد، که 80 درصد آب گرفتگی شهر را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه زیرگذر پل گردن بعد از گذشت 30 سال، در ساری در حال اجرا است، تصریح کرد: تبدیل بافت فرسوده ترک‌ محله به محله ای با نام نارنجستان در شهر ساری، جراحی دیگری است که به عنوان طرح عمرانی در شهرداری ساری کلید خورد.

عبوری در پایان سخنانش گفت: از ابتدای مسوولیتم در شهرداری، 500 پروژه کوچک و بزرگ در مرکز مازندران آغاز شد که نیروگاه زباله‌ سوز بزرگ ‌ترین آن است و اجرای این فعالیت‌ها با مشارکت مردم به سرانجام می‌ رسد.

*ساری بار مشکلات مرکز استان را به دوش می‌کشد

در ادامه آیت الله نورالله طبرسی – نماینده ولی فقیه در مازندران- با بیان اینکه در کار شورایی نظام دموکراسی باید اجرا شود، ابراز داشت: برای توسعه مازندران، لازم است مرکز استان پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه انعقاد تفاهم ‌نامه‌ های شورای شهر و شهرداری با سایر دستگاه‌ های اجرایی زمینه فعالیت در سایه وحدت و همدلی در مرکز مازندران را نشان می‌دهد، افزود: شهرداری ساری برای تکمیل پروژه عمرانی و گردشگری تجن با مدیریت امور آب استان تفاهم‌ نامه‌ ای منعقد کرد که لازم‌ الاجرا است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، سابقه ایجاد شهرداری در ساری را به سال 1306 یاد کرد و افزود: عملکرد مسئولان امور شهری باید مورد مقایسه قرار گیرد، زیرا در سال‌های اخیر پروژه‌های 30 سال مانده شهر ساری را به مرحله بهره‌برداری رسانده اند.

طبرسی ادامه داد: شهرداری ساری با توجه به وضعیت اقتصادی نامطلوب در سال‌ 93 توانست بدون استفاده از اعتبارات و تسهیلات دولتی در تحقق برنامه‌ها موفق باشد که به معجزه شبیه است.

این مسوول با تأکید براینکه شورا مظهر همدلی، همزبانی، وحدت و خدمت‌رسانی است، افزود: اگر فعالیت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری رضایت مردم و مسوولان را جلب کرد، به‌دلیل وحدت این نهاد مردمی حاکم است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پروژه گردشگری پارک ملل کار سنگینی بر دوش شهرداری بود، تصریح کرد: چون شهرداری از عهده کاری به این سنگینی در مدت کوتاه برآمد، برخی نمی‌ توانستند ببینند و کارشکنی کردند، اما وقتی دیدند امام جمعه و برخی دیگر از مسوولان همراه آنان نیستند، دست از مخالفت برداشتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه شورا، برخواسته از رأی مردم است و باید توقع مردم را برآورده کنید، افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری ساری اگر در کشور نمونه نباشند، در استان بی‌نظیرهستند.

طبرسی توقع مسوولان امور شهری در ساری، از دولت‌ مردان در مازندران را نگاه استانی به مرکز استان عنوان و خاطرنشان کرد: نگاه مسوولان به مازندران باید کلان باشد تا مرکز استان به جایگاه واقعی خود برسد.

وی ادامه داد: ساری بار مشکلات مرکز استان را به دوش می‌کشد و معضل ترافیکی در مرکز مازندران باید حل شود.

طبرسی در پایان گفت: ما باید یکدیگر را درک و جذب کنیم تا دشمنان جرات نکنند دیوار وحدت را بشکنند.

*ساری باید تبدیل به کلانشهر شود

در این جلسه علی نبیان-معاون عمرانی استاندار مازندران- نیز مسوولان را وامدار مردم دانست و گفت: هر فعالیتی که در شهر انجام می شود، گوشه ای از بدهی ما به مردم مرکز استان است و اگر قرار است مازندران شناخته شود، باید با ساری شناخته شود.

ابراهیم یخکشی- مدیرعامل آب منطقه ای مازندران- اظهار داشت: در مدیریت رودخانه ها باید ابتدا نقشه راه و سپس نوع کاربری مشخص شود و البته در کنار نقشه، مدیریت اجرایی هم اهمیت دارد.

یخکشی تعداد رودخانه های استان را 120 شاخه عنوان کرد و افزود: در استان 7 هزار کیلومتر رودخانه داریم که 500 کیلومتر آن در محدوده شهری واقع شده است.

وی ادامه داد: در این راستا گردشگری آبی را مورد توجه قرار داده ایم و به دنبال جذب سرمایه هستیم.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه ساری باید تبدیل به کلانشهر و مقصد گردشگران شود، تصریح کرد: اسباب و لوازم این امر باید فراهم شود.

جواد واحدی-فرماندار شهرستان ساری- نیز اظهار داشت: این استان هیچ حاشیه ای را برنمی تابد و کسی با مقاصد انتخاباتی و غیره، نمی تواند اتحاد بین شهرداری، فرمانداری و استانداری را بر هم بزند.

خاطرنشان می کنیم تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری ساری و آب منطقه‌ای مازندران در پنج بند برای اجرای فاز دوم پروژه گردشگری حاشیه رودخانه تجن در جلسه شورای شهر منعقد شد.


  • سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-22:29

    این چه طرز آداب نشستن در جلسه هست ؟
    حاج آقا طبرسی در گوشه و معاون استاندار در پایین ولی در عوض شهردار و رئیس شورا و فرماندار در بالای مجلس نشستند!!!!

    • چهارشنبه 9 ارديبهشت 1394-22:19

      تو دیگه چرا کجکی نگاه می کنی ? اون بالا نشسته و این پایین نشسته ، آن با این نشسته ، این با آن ننشسته ، آنها اونورندواینهااینورند .
      تورو به بخدا ول کن اینحرفهارو .............
      اصل موضوع را رها میکنی و به فرع می چسبی

    • سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-14:41

      متحول در ساری با انجام پروژه های بزرگ و ماندگار در زمان حجازی اتفاق افتاده در زمانی که 1- پروژه کمربندی جنوبی بعد از 14 سال که هزار و هفتصد متر پیشرفت داشته در سال اول حضور ایشان 6.5 کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت افتتاح شده 2- ساخت ساخنمان عمارت که موجبات فخر شهر را فراهم کرده 3- احداث پل یک کیلوومتری ولیعصر که بزرگترین پل شمال کشور بوده است 4- پل غدیر 5-ساخت ترمینال زیبای مسافربری6- گسترش 3هکتاری پارک قائم که بزرگترین پارک شهری شمال کشور بوده 7- احداث سد لاستیکی که زیر ساخت ایجاد پارک ملل بوده است و پل کابلی بر روی رودخانه تجن 6 که بیش از 50 درصد از کارش انجام شده بود و خرید کابلهاش از فرانسه خریداری کرده بود- ایجاد فضای سبز به طول7-کیلومتر در حاشیه ریل که در کشور بی نظیر بوده 8-احداث چند پارک بزرگ و ایجاد سالن های ورزشی متعدد در شهر 9- توسعه ناوگان آتش نشانی و گسترش ایستگاههای آتش نشانی 10--انعقاد قرارداد کارخانه زباله سوز با شرکت چینی که متاسفانه بعد 3 سال از حضور عبوری هنوز پیشرفتی نداشته 11-انتقال بازار ماهی فروشان و زندان ساری به خارج از شهر ساری و هزاران پروژه کوچک و بزرگ دیگه که هنوز عبوری نتونسته همسنگ این کارها رو انجام بده اما ادعاش گوش فلک رو پر کرده

      • چهارشنبه 25 فروردين 1395-15:7

        حداقلش اینه که عبوری... بودجه شهرداری رو برگشت نزد که بشه شهردار برتر

        • چهارشنبه 9 ارديبهشت 1394-1:48

          امیدوارم یه روزی چشات باز بشه و بتونی حقایق رو اونجور که هست ببینی جناب مثلا سردار ! ...

          • سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-21:28

            چون سرداری نمی توانم بنویسم . ایکاش مثل من سرباز بودی جوابت را می دادم

          • سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-14:12

            با سلام،
            (من این پست را قبلا زدم و دوباره هم تکرار میکنم چون دوست دارم این نگاه در مازندرانیهای جریان ساز و خلاق، فراگیر و عمومی شود.کسانیکه در عرصه مدیریت کشوری موفقند،چطور نتوانند استان مادریشان را بسازند! مازندران پر است از عبوریها، کافیست کمی به خودمان و داشته هایمان اعتماد کنیم.
            دوست دارم فقط تو بمانی ای مازندران...)
            به نظر من شهردار ساری میتواند به عنوان یک الگوی موفق برای مدیریت در استان مازندران باشد،البته باید در جهت شکوفاتر شدن و بالنده تر شدن این الگو،به نظرم باید مسئولان ارشد استان با حمایت از آقای شهردار و رفع عیوب کم موجود تلاش کنند.این عمل سبب میشود تا آقای مهندس عبوری به عنوان یک برند مدیریتی آزموده و دارای تجربه های موفق تبدیل به یک مدیر عملیاتی بسیار موفق و انشاله روزی مدیری با نگاهی استانی و کشوری گردند.
            یک مازندرانی از تهران

            • سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-8:37

              وقتی و دوستی بین شورای شهر ، شهردار و فرماندار هوشمند با زعامت امام جمعه باشد که هست، حالا راستی راستی معجزه روی می دهد، معجزه ساری سازی

              • سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-7:16

                وقتي نماينده مقام معظم رهبري اينگونه راجع به عملكرد شهردارعبوري صحبت ميكنه تمام جوانب را ديده وايشان معطم له به تمام مسائل استان اشرافيت دارددرحقيقت تمامي مديران انديشمندان ومردم عادي با حاج آقا درارتباطندوچندين نوبت حاج آقا ازپروژه هاي شهرداري بازديد بعمل آوردنداميد است سايرمديران استان باعبوري همراه شوند نه اينكه بخواهندبودجه هاي آورده عبوري رابگيرند!؟

                • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 13 0
                  سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-1:1

                  از تهران تازه برگشتم و خسته و مانده سری به سایت زدم تا بخوابم ولی وقتی این خبر را دیدم دلم نیامد بی خیال از کنار آن بگذرم و خسته نباشید به آقای عبوری و تیم هماهنگ شهرداری و شورای محترم اسلام شهر و فرماندار با محوریت عالی و انقلابی حاج آقای طبرسی نگویم. من از قبل هم گفته ام چاره حل مشکلات این شهر در اتحاد مسئولان دلسوز و مدیریت صحیح امور و ریسک پذیری بالای مسئولان و اتکای به مردم فهیم و خوب این شهر با محوریت حاج آقا طبرسی است که از ابتدای انقلاب تمام همتش را برای این شهر بکار گرفتند. برادران عزیز خسته نباشید و همدیگر را همچنان تقویت کنید تا این شهر به آنچه لایقش هست برسد.

                  • فیس بوک مازندنومه3پاسخ به این دیدگاه 16 0
                    سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-0:16

                    امیدواریم شهردار ، شهردار بماند.

                    • فیس بوک مازندنومه-2پاسخ به این دیدگاه 5 8
                      سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-0:15

                      اگه تونستن این شهر را درست کنن بابلی ها هم میتونن شهر خودشان را درست کنندتازه بدتر از این که مرکز استان هست ولی از چند شهر بزرگ استان عقب هست چه به لحاظ فرهنگی هنری و اقتصادی و ورزشی و از خیلی از شهرهای دیگر هم بودجه درامدش بیشتر هم هست

                    • فیس بوک مازندنومه-1پاسخ به این دیدگاه 12 0
                      سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-0:15

                      آقا دیگه خواهشا مغلطه نکنین .... طرف داره کارشو درست انجام میده ... داره به وضع شهر درخور جایگاهش میرسه ... واقن دمش گرم ... ظرف 3 سال تازه ساری داره میشه ساری ... جدای از پست و مقام و لغات دنیوی دیگه این کارا کلی ثواب داره ... به این میگن جهاد

                      • دوشنبه 7 ارديبهشت 1394-23:11

                        روحیه تحول خواهی آقای عبوری برای مردم اثبات شده است . هم در بخش عمرانی و هم در حوزه هنری و فرهنگی . پارک ملل یکی از شاهکارهای ایشان است . این مکان عصرها برای مردم ملجا و آرامشگاه است . می دوند . راه می روند . قدم می زنند . می نشینند . دوچرخه می رانند . عرق می ریزند . با نماد فاخر اخلاص حرف می زنند و با او عکس می گیرند . در پارک دوست می یابند . پارک را قرارگاه دوستی ها می کنند .
                        درود بر همه کسانی که پارک ملل را هنری می خواهند

                        • محمدرضا نیکخواهپاسخ به این دیدگاه 9 1
                          دوشنبه 7 ارديبهشت 1394-18:29

                          هر پرنده ای دو بال پرواز داره .باید از حاج جواد واحدی هم که دوش تا دوش اقا مهدی عزیز داره برا شهرمون کار میکنه تقدیر و تشکر کرد .دستتان درد نکنه خدا به همراهتان

                          • دوشنبه 7 ارديبهشت 1394-18:25

                            حضرت ایت الله طبرسی
                            تشکر، تشکر، تشکر
                            شورای شهر ساری
                            تشکر، تشکر، تشکر
                            فرماندار محترم ساری
                            تشکر ،تشکر، تشکر
                            و امّا خدایا ، به آبروی همه شهدا ، این حاج مهدی عبوری را برای ما سلامت بدار

                          • دوشنبه 7 ارديبهشت 1394-13:1

                            شهرداری ساری واقعا معجزه کرده... ظرف سه سال حجم پروژه های عمرانی و تحول در شهر قابل تصور و درک نیست... امیدواریم ادامه داشته باشه...

                            • ساروی دور از وطنپاسخ به این دیدگاه 25 0
                              دوشنبه 7 ارديبهشت 1394-10:14

                              با درود...برای شهرم خیلی خوشحالم به امید موفقیت های بیشتر برای ساری و سارویها

                              • دوشنبه 7 ارديبهشت 1394-9:0

                                از کلیه مسئولین مرکز استان به جهت این همدلی تشکر نموده و امیدوارم که روزی ساری به جایگاه واقعیش که هنوز هم باهاش فاصله داره برسه . البته باید اذعان داشت تو یکی دوسال گذشته پیشرفتهای ساری کم نبوده


                                ©2013 APG.ir