تعداد بازدید: 4552

توصیه به دیگران 4

سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-22:16

مسکن مهرم حلال، جونم آزاد!

مهری نمانده باقی!

ساکنان مسکن مهر چشمه سر قائم شهر از بوی فاضلاب و گنداب در رنج اند/ ساکنان مسکن مهر بارفی کلای قائم شهر بر اثر مصرف آب ناسالم بیمار شدند و آلودگی به حدی رسیده است که آب جلبک می بندد/ پروژه مسکن مهر بارفی کلا 324 واحد بود که 384 واحد به طور غیرقانونی ساخته شد!/ساکنان مسکن مهر رکابدارکلای قائم شهر با مشکلات حریم، راه، زباله و تاکسی مواجه اند!


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضاشریعتی: مدتی است که مشکلات مسکن مهر، گریبان گیر شهروندان قائم شهری شده است. در حالی که مسئولان شهرستان قول مساعد جهت حل مشکلات را می دهند، در عمل شاهد هیچ اقدامی نیستیم.

کاربه دستان امور انگار هیچ مهری به مسکن مهر ندارند. شاید به این خاطر که خود در برج عاج و خانه های شیک نشسته اند و از مصائب مهرنشینان بی خبر و دورند!

جلسات اداری حل مشکلات شهرستان قائمشهر تنها جنبه تکلیفی به خود گرفته و فقط راس ساعت مقرر برگزار می شود، چراکه به بهانه نبود بودجه و اعتبار کافی و شاید ضعف برخی مدیران، مصوبات بیشتر جلسه ها رنگ واقعیت نمی گیرد و وعده ها اجرا نمی شود.

* مسکن مهر بودار چشمه سر!

  دی ماه سال گذشته گزارشی از واحدهای مسکونی مسکن مهر چشمه سر قائمشهر انتشار دادیم. بوی نامطبوع فاضلاب منطقه را پر کرده بود. یک واحد مدرسه ابتدایی هم در این کوچه واقع و سلامت دانش‌آموزان در معرض تهدید است.

در ادامه فرماندار قائم شهر پی گیری هایی انجام داد و مسئولان و کارشناس های بنیاد مسکن شهر و استان نیز از منطقه بازدید کردند. آن روزها قول های مساعدی برای تامین اعتبار و حل مشکلات مشکلات مسکن مهر چشمه سر داده شد، اما تاکنون بعد از گذشت 4 ماه هیچ گونه اقدام عملی را شاهد نبودیم.

این روزها که شاهد افزایش دما هستیم، دوباره بوی نامطبوع فاضلاب، مردم این منطقه را آزار می‌دهد.

*مسکن مهر تشنه بارفی کلا!

رعایت نکردن اصول فنی ساخت در ساختمان‌های مسکن مهر سبب شد تا چاه‌های فاضلاب آپارتمان‌های مسکن مهر در بسیاری از نقاط مشکلاتی را ایجاد کنند.

  بسیاری از مجتمع هایی که به نام مسکن مهر ساخته‌ شده‌اند، مشکلات عدیده‌ای دارند که حالا یا به مدیران دولت قبل ارتباط دارد یا خیر، مردم انتظار حل مشکلات اولیه خود را دارند.

  وقتی مسئولان قول مساعدت و همکاری می‌دهند و جلسه پشت جلسه می‌گذارند، انتظار می‌رود مشکلات کمتر شود. 

 8 اردیبهشت ماه کارگروه مسکن در محل اداره راه وشهرسازی قائمشهر با حضورمعاون فرماندار و رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان قائم شهر برگزار شد.

محمد مهدی خناری -رییس اداره راه وشهرسازی قائمشهر- با بیان اینکه برای حل مشکلات مسکن مهر جلسات متعددی در شهرستان برگزار شد که سبب حل بخشی از مشکلات با پیگیری مسئولان شهرستانی واستانی شد، گفت: برخی دیگر از مشکلات نظیر آب شرب مسکن مهربارفی کلا که در جلسه قبل مقرر شده بود ظرف مدت یک هفته حل شود، پیگیری نشد و همچنان این مشکل به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به آنکه فرماندار و استاندار پیگیر این موضوع بودند و طبق صحبت هایی که با مسئولان شد تامین اعتبار جهت خرید چاه انجام گرفت، افزود: متقاضیان در خواست آب شرب دارند، به آنها چه جوابی بدهم؟ مردم حق دارند.

محمد علی نژاد -کارشناس آزمایشگاه آب وفاضلاب ومسئول خرید زمین جهت حل مشکلات مسکن مهر بارفی کلای قائم شهر- هم در این جلسه با بیان اینکه در ابتدا قرار بود آب مورد نیاز از طریق آبفای روستایی تامین شود که این امکان وجود نداشت، گفت: خرید زمین وحفر چاه در دستور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پی گیری های لازم جهت خرید زمین انجام شد اما مشکلات فاضلاب این مسکن مهر و آلودگی آن برای ما محدودیت ایجاد کرد، خاطر نشان کرد: از طرف دیگر برخی مالکان زمین های اطراف پروژه زمین ها را با قیمت بالاتر از قیمت کارشناسی مطرح می کنند.

این کارشناس تصریح کرد: فاضلاب مسکن مهر یک معضل است که باید تصفیه و برای کشاورزی استفاده شود.

*آب، جلبک می بندد!

مهدی حبیبی -ساکن مسکن مهر روستای بارفی کلا- ضمن انتقاد از مسئولان شهرستانی در این جلسه گفت: متاسفانه برخی از آقایان نمی خواهند مشکلات مردم حل شود و دروغ می گویند.

وی با بیان اینکه با دهیارمنطقه صحبت کردم و ایشان در ازای فروش زمین از ما امتیاز می خواست تا آب شرب آن ها هم تامین شود، اظهار کرد: بنده با ایشان صحبت کردم که من کاره ای نیستم و امتیاز دادن به شما در اختیار مسئولان است.

حبیبی با تاکید بر آنکه تعداد از ساکنان بر اثر مصرف آب ناسالم دچار بیماری شدند، گفت: آلودگی به حدی رسیده است که آب جلبک می بندد.

وی با بیان اینکه فاضلاب هم دیگر مشکل ماست و چاه جذبی پاسخگوی مشکلات نیست، خاطر نشان کرد: از طرف دیگر بر طبق قرارداد باید 324 واحد ساخته می شد اما در حال حاضر 384 واحد ساخته شده است.

*تراکم مشکوک!

حسن نیا -نماینده پروژه شهرک سازی های مازندران- در این خصوص گفت: بر طبق تراکم ومجوزی که داده شد 384 واحد ساخته شد.علاوه بر 324 واحد 60 واحد هم تراکم داده شد.

 رییس اداره راه وشهرسازی قائمشهر هم در پاسخ به وی اظهار کرد: من مسئول اداره کل راه وشهرسازی هستم، چه کسی تراکم داده است؟ مجوزش را من باید می دادم که ندادم.

خناری ادامه داد: طبق قرارداد 324 واحد قید شده و حتی یک واحد اضافی هم غیر قانونی ساخته شده است.

وی تصریح کرد: در بحث بارفی کلا راه دسترسی هم مشکل دیگر است که بنیاد مسکن قول آسفالت آن را داد، ولی اجرا نکرد.

*مسکن مهر بدون راه رکابدارکلا!

قربانیان -نماینده شرکت تعاونی مسکونی رکابدارکلای قائم شهر- هم در این نشست گفت: از 262 خانوار که در رکابدارکلا خانه خریداری کردند 200 واحد سکونت دارند.

وی تصریح کرد : یک مشکل اساسی این منطقه امنیت بود که با کمک نیروی انتظامی مرتفع شد، ولی مشکلات حریم، راه، زباله و تاکسی هم چنان باقیست.

*باز هم کارهای نمایشی و تبلیغاتی بعضی ها

معاون فرماندار قائمشهر در این جلسه با بیان اینکه مسکن مهر یک هدف برای دهک های کم در آمد جامعه و آسایش آنان بود که این گونه مشکلات در آن دیده نشد و بی مهری به مسکن مهر صورت گرفت، گفت: عجله برخی برای کارهای انتخاباتی و بی تدبیری عده ای سبب شد تا در بعضی موارد پروژه های مسکن مهر دچار مشکل شود.

وی با بیان اینکه باید بر طبق شعار دولت عمل کرد و با تدبیر مشکلات مردم را حل کرد تا بارقه امید در آنان ایجاد شود، خاطر نشان کرد: مشکلات مسکن مهر در سایه کار تیمی حل خواهد شد و مسئولان باید برای حل مشکلات خودشان را جای مردم بگذارند.

*مصوبات، شاید وقتی دیگر!

  شنیده شد برای حل مشکلات مسکن مهر چشمه سر جلسه ای با حضور فرماندار، رییس بنیاد مسکن و شهردار برگزار می شود تا شاید قبل از تابستان گره کار باز شود.

ایجاد ایستگاه تاکسی مسکن مهر رکابدار کلا و پیگیری لازم از طریق بخشداری، تسریع در خرید زمین جهت احداث چاه آب شرب مسکن مهر بارفی کلا و هماهنگی جهت برگزاری جلسه ای با حضور مدیران کل اداره راه وشهرسازی، بنیاد مسکن وآب و فاضلاب مازندران از مصوبات این جلسه بود.

 


  • فیس بوک مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 1 1
    پنجشنبه 10 ارديبهشت 1394-0:50

    باید طبق شعار دولت عمل کرد و با تدبیر مشکلات مردم را حل کرد تا بارقه امید در آنان ایجاد شود، مشکلات مسکن مهر در سایه کار تیمی حل خواهد شد و مسئولان باید برای حل مشکلات خودشان را جای مردم بگذارند. این جمله رو معاون فرماندار گفته که به نظر حرف درستی هم هست. اما اینکه دولت بخواد متاسفانه این دولت اصلا علاقه ای به انجام این کار نداره و در یکی دو سال اخیر اینقدر اصل اینکار رو زیر سوال بردن که نمی تونن از حرفشون برگردن و اینکار دولت قبل رو کامل کنن چراکه می ترسن اینکار نهایت بنام دولت قبل تموم بشه، به نظرم هیچ اراده ای در این زمینه وجود نداره و بی خود نباید منتظر کرامات دولت تدبیر بمونیم.


    ©2013 APG.ir