تعداد بازدید: 2658

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 2 آذر 1384-0:0

نمکي که گنديده است!

یكی از نمایندگان مجلس، در اقدامی غیر قانونی با تصرف عدوانی، چندین هكتار از جنگل‌های جنوب شهرستان نكا را تخریب كرد.


رمضانعلی اصغری، مدیر كل منابع طبیعی استان مازندران با انتقاد از این اقدام گفت: اراضی جنگلی این منطقه ملی است و در اختیار منابع طبیعی است و ما از سال 80 سند مالكیت آن را به نام دولت دریافت كردیم اما این فرد مدعی است خود مالك این جنگل‌هاست در حالی‌كه سند او متعلق به سال 84 است.

وی از بیان جزییات بیشتر خودداری كرد واظهار داشت فعلاً موضوع توسط این اداره در دست بررسی است و تا چند روز آینده نتایج آن را اعلام می‌كنم.

جنگل‌های مورد نظر جزو منطقه كوهستار كنده در 10كیلومتری جنوب نكا در حوزه آبخیز ظالم رود قرار دارد كه تاكنون 6 هكتار از این جنگل‌ها تخریب و به باغ مركبات و توتون تبدیل شده است و در عملی غیرقانونی 2 هفته قبل این نماینده به منظورایجاد جاده در دل جنگل به طور شبانه صدها درخت كهنسال 200 تا 400 ساله را قطع كرد.

 این جاده به طول 2 كیلومتر و با عرض 8 متر در دل جنگل ایجاد شده و با سنگ‌های معدنی حمل شده به محل خاك بسیار با ارزش جنگل در طول مسیر سنگ‌ریزی و سنگ‌كوبی شده است.

 اعضای تشكل كانون دیده‌بانان زمین كه به تازگی از این محل نیز بازدید كرده‌اند با صدور بیانیه‌ای عمل غیر قانونی این نماینده را محكوم كرده‌اند و خواستار پیگیری موضوع توسط سازمان جنگل‌ها و تهیه گزارش توسط سازمان بازرسی كل كشور و معرفی این نماینده به دستگاه قضایی شدند.

ایجاد جاده در این منطقه در حالی صورت پذیرفته كه متعاقب بخشنامه‌های صریح سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری احداث جاده در دل جنگل ممنوع و یا تنها تحت شرایط خاصی مجاز است.(asianews)


  • شنبه 5 آذر 1384-0:0

    واقعا اين دوست عزيز حق مطلب را ادا نمود
    مبادا روزي كه گدا معتبر شود
    لعنت خدا بر اينان باد
    تفو بر تو اي چرخ گردون تفو

    • شنبه 5 آذر 1384-0:0

      چقدر سياسي كاري!!!
      آقاي اصغري اگر وجدان داريد واقعيت را بگوييد مگر ماموران شما و خود شما اجازه شن ريزي جاده را نداديد ؟ لطفا در اظهارات خود خدا را در نظر داشته باشيد

      • چهارشنبه 2 آذر 1384-0:0

        na rast myhgyn ,,ahjahba!!!!che etefahgaty dar mamlehkate sahebe zaman myhofte!!!!rast myhgyn ahjahba,,,,!!na kar Esrail hast ba Amrica,,,,afkar omomih ,,ehgteshash nahkohnyn!!!ahjahba

        • چهارشنبه 2 آذر 1384-0:0

          يارب مباد روزي كه گدا معتبر شود ، از خدا و خلق خدا بي خبر شود . كيسه اش زه بيت المال و مال مردم پر تر شود .
          در ميان كشتزاري آشنا يك مترسك كوچك پر ادعا - پشت بر اهل ديانت كرده بود برخود و دهقان ( خداوند ) خيانت كرده بود .


          ©2013 APG.ir