تعداد بازدید: 2337

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 2 آذر 1384-0:0

خزان در جنگل هاى كلاردشت

روند تدريجى تخريب عرصه هاى جنگلى و طبيعى كلاردشت و تبديل آن به ويلاهاى لوكس به شكل خزنده اى ادامه دارد.



iran-newspaper امروز طي يادداشتي نوشت:گزارش هاى دريافتى از خبرنگاران و علاقه مندان به محيط زيست حاكى است على رغم منع قانونى و تلاش مردم و مسؤولان براى مقابله با نابودى جنگل ها و ويلاسازى نوعاً غيراستاندارد در سراشيبى، سودجويان به فعاليت شبانه روزى خود در اين زمينه مشغولند. هر ماه و سال كه مى گذرد، حجم جنگل ها كمتر و گستره ساختمان سازى ها بيشتر مى شود. ساختمان هايى كه ارائه خدمات آب و برق و تلفن بسيار هزينه بر و در مواردى غيركارشناسى است.
كلاردشت اين بهشت زيباى ايران كه جهانگردان را مسحور خود كرده است در چند ماه گذشته نيز بار ديگر آماج اين چنين يورش هايى بود. يورش هايى شبانه كه بيشتر به شبيخون مى ماند و چون دشنه اى قلب طبيعت و دوستداران محيط زيست را ريش ريش مى كند.
چه بايد كرد؟ آيا فقط بيان دلسوزى براى كلاردشت كافى است؟ آيا زمان آن فرا نرسيده كه برنامه هايى در قالب طرحى جامع در سبزترين نقطه ايران اجرا شود تا هر كس براى درآمد بيشتر و افزون تر به خود اجازه ندهد كه با «آتش» و «اره» به جان درختهاى زيبا بيفتد. اين روزها كه پاييز است و درختان برگهاى خود را فروريخته اند، عده اى كه تنها به سود و پول مى انديشند، خزان هميشگى را براى جنگل هاى كلاردشت رقم زده اند.



    ©2013 APG.ir