تعداد بازدید: 6140

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 3 آذر 1384-0:0

دعوا بر سر شيخ فضل الله

خبر ويژه kayhannews درباره مناظره هاشم آغاجري با موسي نجفي درباره شيخ فضل الله نوري.


هاشم آغاجري عضو تندرو مركزيت سازمان مجاهدين انقلاب در پي تعرض به شخصيت مجاهد شهيد آيت الله شيخ فضل الله نوري، از مناظره با موسي نجفي از اساتيد تاريخ در دانشگاه طفره رفت!
دعوت بسيج دانشجويي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران از آغاجري براي حضور در جلسه مناظره با نجفي پس از آن صورت گرفت كه آغاجري در آبان ماه در تالار فردوسي دانشكده ادبيات دانشگاه تهران درباره نظريات شهيد شيخ فضل الله نوري در باب آزادي انديشه مواردي مطرح كرد كه باعث بروز ابهام ها و پرسش هايي شد.
به گزارش رسيده، چند تن از اعضاي بسيج دانشجويي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران در 29 آبان با آغاجري ديدار و درخواست مناظره را رسماً مطرح كردند اما وي با رد مناظره با نجفي، شركت در مناظره را كسر شان خود دانست. جالب اينكه به نظر آغاجري در بين مورخين، فرد معتبري نيست كه در تحليل انقلاب مشروطيت از شيخ فضل الله دفاع كرده باشد!؟
در عين حال، آغاجري با حالت خاصي وعده داده كه يكي از دانشجويان خود را براي برگزاري مناظره معرفي كند. !
در واكنش به اين رفتار نامناسب كه مفهومي جز فرار آشكار از مناظره نداشت، بسيج دانشجويي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران اعلام كرد:«عميقاً اعتقاد داريم تا زماني كه در دانشگاه ها و مجامع علمي، تريبون هاي گفت و گوي رودر رو برپا نشود، بستر واقعي براي آزادانديشي و شناخت سره از ناسره فراهم نخواهد شد.»

  • سه شنبه 3 آذر 1388-0:0

    وقت اقای دکتر اقاجری با ارزش تر ان است که صرف مناظره با موسی نجفی شود ان هم در باب شیخ فضل الله

    • سه شنبه 21 خرداد 1398-9:39

      وقت ماهم باارزش ترازآ نست که یاوه گویی های غرب زده هارا بشنویم.

    • پنجشنبه 9 اسفند 1386-0:0

      من با نظر آقاجری در مورد شیخ فضل اله موافقم چون وقتی به تاریخ نگاه می کنیم (البته نه تاریخی که در دبیزستانهای آموزش می دهند) شیخ فضل اله نوری فردی وابسطه به دربار قاجاریه بوده است ایشان در دور اول مجلس مشروطه در حرم حضرت عبدالعزیز تحسن می کند و انتخاب توسط مردم را حرام و سلطنت شاهنساهی را ضامن دین اسلام معرفی می کند وی هچنین از به توپ بستن مجلس دفاع و تاسیس مدارس جدید که در داخل آنها فیزیک شیمی و زبان خارج تدریس شود را حرام اعلام می کند ااقدامات او حتی صر و صذای روحانیون نجف آیت اله خراسانی را هم در آورده بود آیا با این تفاسیر با هم دفاع کردن از این روحانی مرتجع توجیه دارد؟

      • سه شنبه 21 خرداد 1398-9:46

        برادر عزیز این همه اخباررا ازکجا بدست آورده ای ؟ غیرازآنست که مخالفین غالبا فراماسون شیخ شهید امثال کسروی آنهارا ساخته وپراکنده اند ؟ همه ما میدانیم که تاریخ به گذشته تعلق دارد وغیرازروایت ونقل معتبر هیچ راهی برای دسترسی به آن وجود ندارد پس مواظب باشیم وببینیم چه دستهایی برای ماتاریخ سازی کرده اند ومارا باهم درگیرکرده اند پس برما باد تاریخ نگاران صادق وسالم گرچه کمیابند وکیمیا!


      ©2013 APG.ir