تعداد بازدید: 2192

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 6 آذر 1384-0:0

نهضت حاجيان

فردوس حاجيان-هنرمند قائم شهري-گفت:ضرورت ايجاد نهضت كتاب خواني به‌شدت احساس مي‌شود.


نويسنده كتاب‌هاي كمك آموزشي گفت: فرهنگ مطالعه بايد در كشور جا بيفتد، اين فرهنگ ابتدا از خانه‌ها و خانواده‌ها شروع مي‌شود، و بعد به كودكستان‌ها و سرانجام به مدرسه‌ها تسري پيدا مي‌كند .

حاجيان ضمن بيان اين مطلب افزود: حتي كودكان بي‌سواد باتصويرخواني، خواندن را آموزش مي‌بينند و نيازي به دستپاچه شدن نيست و اين نيازمند نهادينه‌سازي فرهنگ مطالعه در ميان خانواده‌هاست.
اين هنرمند قائم شهري معتقد است كه كودكان ما آن چه كه مي‌گوييم نخواهند شد، آنچه كه به آن عمل مي‌كنيم خواهند شد . 

 بنابراين اگر پدر و مادر كتاب خوان داشته باشيم، آن گاه كودكان كتاب خوان خواهيم داشت. چون پدر و مادرها در خانه الگوي تمام عيار فرزندانشان هستند به همين ترتيب، بايد معلمان كتاب خواني داشته باشيم تا دانش‌آ‌موزان كتاب خوان تربيت كنيم .
به باور اين نويسنده، ضرورت ايجاد نهضت كتابخواني به‌شدت احساس مي‌شود و بايد تلاش كرد تا جامعه كتابخواني تربيت كرد و طبعا جامعه كتابخوان ريشه در تربيت صحيح در خانواده دارد .
وي يادآور شد : به‌راستي چند درصد از خانواده‌هاي ما كتابخوان هستند تا اين فرهنگ كتابخواني جا بيفتد .
حاجيان در پايان از ناشران خواست تا كتاب‌هاي مصور براي كودكان ‌2 تا 6 ساله تهيه كنند و دولت نيز يارانه‌اي را به ناشران اختصاص دهد تا كتاب‌ها با كيفيت عالي و رنگ‌آميزي متنوع و با بازي‌هاي فكري عنصر خلاقيت را در كودكان تقويت كند .(farsnews)



    ©2013 APG.ir