تعداد بازدید: 2402

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 8 آذر 1384-0:0

اخراج!

استاد دانشکده علوم انساني دانشگاه مازندران، به وسيله نيروهاي حراست دانشگاه،اخراج شد.


اتهام وي که"ع" نام دارد و استاد زبان روسي دانشگاه است، توهين به مقدسات اسلامي عنوان شده است.

به گزارش رسيده صبح امروز نيروهاي حراست دانشگاه او را کشان کشان از دانشکده به بيرون هدايت کردند.جمعي از دانشجويان نيز جلوي در ورودي دانشگاه اجتماع کرده بودند؛در حالي که برخي دانشجوهاي دختر گريه مي کردند.

وضعيت دانشگاه در لحظه دريافت خبر(9صبح) عادي گزارش شده است.

گفتني است خبر 20:30 ديشب نيز در ويژه هاي خود به اين خبر اشاره کرده بود.

هم چنين در خبرها داشتيم که 500 نفر از دانشجويان دانشگاه تهران به انتصاب آيت الله زنجاني به عنوان رئيس دانشگاه تهران  اعتراض كردند.

entekhab نوشت: دانشجويان باتجمع در مقابل در خروجي ساختمان كتابخانه مركزي،هنگام خروج فرجي دانا وي را مورد تشويق قرار دادند و در حمايت از او شعارهايي را سر دادند.

اين جمع ضمن شعارهايي در حمايت از "رضا فرجي دانا" رييس پيشين اين دانشگاه ، با شعارهايي از جمله "دولت نظامي، رئيس روحاني" و "نفر اول رياضي جهان، رتبه نخست دانشگاه فني را عزل كرد" و... خواستار استعفاي آيت الله زنجاني شدند.

"محمدمهدي زاهدي" نيز در جلسه معارفه رييس جديد دانشگاه تهران حضور داشت و خروج او از در پشتي ساختمان كتابخانه مركزي، باعث اعتراض و سردادن شعارهايي از سوي دانشجويان عليه وي شد.

قاسم زاده دانشجوي رشته «راه و ساختمان» دانشگاه تهران، ضمن انتقاد از معرفي آيت الله زنجاني به عنوان رييس دانشگاه تهران به دليل عدم تحصيل در داننشگاه خاصي،‌ به «انتخاب» گفت: متاسفانه ايشان نه تحصيلات دانشگاهي دارند و نه مديريت خاصي براي.

وي گفت: هميشه روئساي دانشگاه تهران از ميان دانشجويان فني اين دانشگاه انتخاب مي شدند، اما اين بار كسي انتخاب شده كه حتي در دانشگاه درس نخوانده و تحصيلات حوزوي دارد.

قاسم زاده درحالي كه آيت الله زنجاني را شخصيت علمي برجسته اي توصيف كرد، تصريح كرد: اين براي نخستين بار است كه در يك روند غيردموكراتيك رييس دانشگاه تهران با حكم وزير علوم منصوب مي‌شود.

اما محمدصادق رضايي دانشجوي سال آخر حقوق ضمن حمايت از اين انتصاب به «انتخاب» گفت: ايشان در رشته خود شخصيتي بسيار برجسته هستند و ليافت چنين پستي را دارند.

وي ادامه داد: چرا يايد هميشه رييس اين دانشگاه از اهالي فني باشد، كيبار هم به حقوقدانان و اهالي فكر ميدان بدهند.

انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران (از تشکل های دانشجويی) نيز با صدور بيانيه ای نسبت به انتصاب رييس جديد اين دانشگاه واکنش نشان داده است.

اين تشکل در بيانيه خود مدعی شده که عباسعلی عميد زنجانی در دو هفته اخير برای پذيرش مسئوليت جديد تحت فشار قرار گرفته است.

در بيانيه مذکور ضمن تقدير از "شخصيت فردی و سوابق ممتاز حوزوی و علمی" آقای عميد زنجانی آمده است: "با انتصاب ايشان که فاقد تحصيلات آکادميک و دانشگاهی می‌ باشند و دارای مدرک معادل با توجه به تحصيلات حوزوی هستند، شائبه تحقير دانشگاهيان و تحصيلات دانشگاهی دور از ذهن نيست."

همچنين bbc مدعي شده است: در گزارش ها آمده که محمدمهدی زاهدی، وزير علوم که در جلسه معارفه رييس جديد دانشگاه تهران حضور داشته، در پايان مراسم، از در پشتی ساختمان کتابخانه مرکزی خارج شده که اين کار باعث اعتراض دانشجويان و سردادن شعارهايی از سوی دانشجويان عليه وی شده است.



    ©2013 APG.ir