تعداد بازدید: 2780

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 9 آذر 1384-0:0

دبي ، دبي

صنعتگران مازندراني پس از نمايشگاه ارمنستان كه اواخر آبان برگزار شد به دبي مي‌روند تا بازارهاي جديدي براي صنايع دستي و توانمندي‌هاي اين استان به دست آورند.



علي اصغر كشاورز- مدير امور نمايشگاه‌هاي اداره كل صنايع دستي مازندران- كه به تازگي از نمايشگاه ارمنستان بازگشته است، در مورد نمايشگاه دبي گفت:«در نمايشگاه توانمندي‌هاي استان 6 غرفه صنايع دستي وجود داشت كه يكي از آنها متعلق به اداره مابود و 5 صنعتگر ديگر هم از كل استان شركت كرده بودند.

استقبال از اين نمايشگاه خوب بود و تقريبآ تمام صنعتگران از فروش و برگزاري آن راضي بودند و كالاهايي مانند گليم و جاجيم نيز مورد توجه مردم ارمنستان قرار گرفت. به همين دليل اتاق بازرگاني به همراهي صنعتگران تصميم گرفتند تا نمايشگاه ديگري از 8 تا 12 بهمن در دبي كه به نظر مي‌رسد صنايع دستي ايراني بازار فروش بيشتري دارند، برپا كنند.

 صنعتگران تا 20 آذر مهلت دارند تا براي حضور در نمايشگاه ثبت‌نام كنند. البته پيش بيني مي‌كنيم كه نمايشگاه دبي با استقبال خوبي مواجه شود زيرا فرهنگ و نوع كالاهاي ما با مردم اين كشور نزديكي بيشتري دارد.»
او مشكل غرفه‌هاي صنايع دستي نمايشگاه توانمندي‌هاي مازندران در ارمنستان را، مسائل مالي و گراني كالاها از نظر مردم عنوان كرد:«هرچند صنايع دستي از استقبال خوبي برخوردار بود و مردم براي تماشاي كالاها مشتاق بودند اما مي‌توان گفت اجناس ديگر و به‌خصوص كالاهاي خوراكي فروش بيشتري داشتند و يكي از دلايل آن به مشكلات مالي مردم آن كشور برمي‌گردد كه از اين لحاظ امكان خريد زيادي نداشتند و گراني صنايع دستي را مهم‌ترين دليل نخريدن آنها ذكر مي‌كردند. البته ما پس از بررسي‌هايي كه انجام داديم، متوجه شديم صنايع دستي ايراني از كيفيت بالايي در مقايسه با صنايع دستي ارمنستان برخوردار هستند و قيمت مناسب‌تري هم دارند. با اين‌حال خريد اجناس ما نسبت به كالاهاي ديگر كمتر بود ولي برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي تجربه‌هاي جديدي در اختيار ما و صنعتگران مي‌گذارد تا در نمايشگاه‌هاي ديگر از جمله نمايشگاه دبي توانايي‌هاي بهتري در اين زمينه‌ها داشته باشيم.»(chn)



    ©2013 APG.ir