تعداد بازدید: 2745

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 13 آذر 1384-0:0

نامزد من

يادداشتي از:محمود زارع-ساري


اين جانب به عنوان يك شهروند با توجه به مشكلات پيش آمده ، يك نفر را  براي منظور نمودن در ليست مديريت عالي استان به مسولان معرفي مي کنم و اين موضوع را طي نامه اي سرگشاده به رييس جمهور، وزير كشور، نمايندگان استان ارسال مي کنم.

باسمه تعالي

 رييس جمهور محترم جناب آقاي احمدي نژاد

وزير محترم كشور جناب حجه الاسلام والمسلمين محمدي

 نماينده محترم ولايت فقيه در استان

نمايندگان مردم شريف استان مازندران

 نمي دانم در حكومت اسلامي از يك شهروند مسلمان هم پيشنهادي را مي پذيرند و يا حداقل همانند آن چه كه روال معمول است و تنها از بزرگان نام و نشان دار است كه حرف شنوي دارند، از اين جانب هم شنيده مي شود يا نه؟ به هرحال اين بنده هم با در نظر گرفتن خدا و رسول گراميش و تنها براي احساس وظيفه شرعي و اجتماعي خويش لازم ديدم كه مطالبي راتقديم و در آخر نيرويي را كه ناآشنا و غريبه هم نيست ولي در كوران تعصبات مازندراني ناديده انگاشته شده بشما معرفي کنم.

 ناهنجاري عجيب ومتاسفانه مستمر ما در نيرو سوزي حديثي ديرينه دارد. عادت مان بر اين شده كه داشته هاي خود را به رايگان در اختيار ديگران قرار دهيم و به بهانه هاي مختلف خطي، دگر انديشي، سياسي، حزبي، محلي، قومي و فاميلي عزم خويش بر هدم و نابودي سرمايه هاي انساني مان جزم كرده ، توسن اختلاف و طرد را در سرزمين برادري مي تازانيم و نه براي خود سودي را دست و پاكرده ، نه براي استان و مردم مان حاصلي مطلوب گرد هم مي آوريم.

 مسئولان محترم ! فضاي مازندران بسيار ملتهب شده ، باران انتقاد به شدت در حال باريدن است و نزديک است كه به مرزهاي تگرگ ويرانگر تهمت نيز برسد . دستي بايد كه اين افكار پراكنده را جمع کند و با همياري همه آنها كه مسئولند و وظيفه مند ؛ مديريت عالي مازندران از وضعيت فشل و رو به اضمحلال كنوني به در آيد.

بي شك در شرائطي كه چيده شده و سيستمي كه برقرار است ؛ بدون ياري و همكاري نمايندگان رهبري و مردم، مديريت هيچ محصول قابل قبولي نخواهد داشت. لازم است كه بدين نكته مهم توجه کنيم كه ، امور بزرگ را به دست افراد كوچك نسپرده ، ذلت بيشتر را ناخواسته بر اين استان تحميل نکنيم.

عنوان كردن اين مثال به منظور تحقير شخصيت يا تخفيف جايگاه نيست بلكه مقايسه داشته هاي ما با ديگران است. مثلا" برخي از وزرايي كه بر كرسي وزارت تكيه زدنده اند، گرچه محترم و عزيزند،قطعاً در مقايسه با بسياري از نيروهاي ما وزن چندان بالايي را ندارند. 

 اين روندي است كه خود آقاي رييس جمهور هم در تبليغات دوره انتخاباتي خويش و هم تا حدودي در چيدن و گزينش مجموعه همكاران فعلي خود بدان معتقد بوده و عمل كرده است ؛ اين كه بسياري از نيروها كه گرچه از نام و نشان آن چناني برخوردار نيستند ،مي توانند منشاء اقدامات موثرتري باشند و مي توان بدان ها اعتماد كرد.

 وقتي برخي از نيروهاي مان با آنها قياس شوند، منهاي شانس مورد توجه واقع شدن و تبليغات بنيان كن منفي در فضاي نامطلوب سياسي استان كه مسائل كوچك في مابين خودمان براي ايجاد سوء ظن عمده مي شود، از لحاظ مسائل ديگر حتي تجربه بر بسياري از آنها سر هستند و ديگراني نيز وجود دارند كه به مراتب سرتر نيز هستند.

 بزرگواران! كراراً و با تاكيد گفته شد صلاح مازندران را در آن مي بينيم كه در حوزه نگرش همه ما مازندران بايد يك شهر تلقي شود و نمايندگان عزيز در آن واحد نماينده همه و مدافع همه ما باشند. گريز از تحميل مديريت هاي به اصطلاح غريبه براي جلوگيري از در اختيار قرار دادن فرصت تجربه مديريت عالي استان به آنها و افزايش كارآمدي آنها به بهاي از دست رفتن فرصت هاي سازندگي براي ما، از خدمات بزرگي است كه مردم قطعاً از همه ما و شما توقع دارند.

 ضرورت دارد براي اعتلاي وضعيت مازندران همگي تمايلات شخصي خود را  ناديده گرفته ، همراه با دلسوزان و با حمايت و هدايت آنان براي اين خطه تا سر حد توان كار كرد. اگرچه به دليل اين تعصب تا كنون بسياري از فرصت هاي طلايي از دست رفته ، در راه خدمت به خلايق چه باك كه خداوند منان ناظر احوال است و صاحب عصر (عج) آگاه به اعمال. رضايت ايشان ميزان است و رها نكردن عروه الوثقاي رهبري و ولايت فقيه معيار.

نخبگان مازندران را بايد سرزنده خواست و از موضوعات كوچك در گذشت. با حسابي كه ما كرده ايم دولت عدالت محور هم در مازندران كم كم به سمت مجموعه اي رفاقت محور سوق داده شده و خواهد شد و منافع عموم مردم در زير پاي خواهش هاي رفيقانه و باورها و اخبار بعضا" فريب كارانه ناديده انگاشته مي شود. بسيار بد خواهد بود اگر پنداشته شود كه از اين همه بزرگان براي اقناع دولت مردان كاري ساخته نيست.

توفيق وقتي با انسان رفيق خواهد شد كه همت بزرگان بر مبناي حقيقت و به دور از بازي هاي مكارانه و دغل كارانه، فقط براي خدا و به خاطر او به كار گرفته شود. حتم اين است كه اتحاد در تصميم و جديت در تعقيب آن همه افكار و اعمال دولت مردان را تحت تاثير خود قرار خواهد داد و دست بزرگان استان را براي انتخاب مديريت عالي استان باز خواهد گذاشت.

شناسايي واقعي نيروها و  تاكيد نداشتن بر نيروهايي كه در عمل يا ضعيف عمل كرده و يا مديريت عالي را تجربه نکرده اند ضرورت تامي دارد كه نياز به معرفي چهره هايي با صلابت و قدرت تفكر و شخصيت لازم براي سطوح عالي مديريت را تداعي مي نمايد.

هم در اين مسير است كه صاحب اين قلم شخصيتي آشنا را براي شما كه چندي است مظلوميت بر ايشان تحميل گشته و در دولت قبلي متهم به حمايت از راست و در افواه تحقيق نشده بعضي ها متهم به چپ است ولي ما او را كاملاً مستقل و مريد رهبري يافته ايم بدون نياز به تعاريف اضافي معرفي مي نمايد.

اگر يكي از ملاك هاي مهم ، توانايي علمي است كه بايد باشد، ايشان در اين معيار قطعا" از تمامي نيروهاي معرفي و مطرح شده فعلي سرتر است و بر سبيل اتفاق اين توانايي علمي در حوزه تخصصي متناسب با موضوع اصلي استان نيز مي باشد.

 اگر يكي ديگر از ملاك هاي مورد نظر اعتقاد و التزام به مباني نظام و ولايت فقيه و رهبري است كه ايشان در اين خصوص اگر نه سرتر از ديگران، قطعا همانند آنان است. اعتقاد عميق ايشان به شخص رهبري معظم نظام موضوعي است كه حتي مخالفان ايشان هم نمي توانند منكر آن شوند.

 اگر چنان چه سابقه و تجربه مديريتي آن هم در سطح عالي ملاك ديگري باشد ، در اين باره هم بايد گفت ايشان در چندين جا اين موضوع را تجربه كرده و خوشبختانه كوچك ترين سوء استفاده اي از موقعيت نداشته و نخواهد داشت.

اگر ملاك هاي ديگري هم چون صداقت ؛ دلسوزي براي محرومان ؛ متظاهر نبودن ، ( به طوري كه هيچ تلاشي را براي شناساندن و چسباندن خويش به افراد و گروه هاي صاحب نام و قدرت نمي کند، در حالي كه قدرت و توان آن را دارد)

وي مورد اعتماد نيروهاي معتقد به نظام در شهر و استان و نيز قاطبه پرسنل و نيروهاي جهادي است ( كه مدتي قبل بدون اطلاع و هماهنگي ؛ وي را به عنوان رياست سازمان جهادكشاورزي به وزير محترم جهاد جناب مهندس اسكندري كه اتفاقا از اوشناخت هم دارد ؛ معرفي کرده اند و...

تمام اين شاخصه ها در فردي به نام آقاي دكتر غلامعلي رنجبر كه فعلا معاون پژوهشي مجتمع عالي علوم كشاورزي ساري است ، جمع مي باشد. وي سابقه عضويت و مديريت در سطح بالاي نهادهايي همانند سپاه ، رييس سازمان جهاد سازندگي مازندران به عنوان فرد مورد اعتماد يكي از قوي ترين و صادق ترين عضو كابينه فعلي يعني جناب آقاي سعيدي كيا و... را دارد.

محمود زارع - (mahmood.zare@gmail.com)


  • شنبه 13 فروردين 1390-0:0

    movafagh bashid

    • فتحعلی رنجبر پاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 5 دی 1384-0:0

      مقاله شما را خواندم جالب نبود !!!
      بیشتر دقت کن
      روستای مرزرود

      • غلامي از نكاءپاسخ به این دیدگاه 0 0
        چهارشنبه 16 آذر 1384-0:0

        سلام
        اين آقا محمود خيالشان ظاهرا خيلي خوش و ساده هست كه فكر ميكنند گوش مسئولين باين حرفهاي حتي اگه صادقانه هم بيان و پيشنهاد شوند بدهكار است. بابا كجاي كاري؟ اينا بده و بستانهاي سياسي دارن و مگر اين حرفها را توجهي ميكنند. اگه خدا را مدنظر قرار دهند شايد ولي ثابت كرده اند كه براي پست تنها چيزي را كه در نظر نميگيرند همان خداوند است. حالا ببين.
        حسنعلي غلامي


        ©2013 APG.ir