تعداد بازدید: 3586

توصیه به دیگران 1

شنبه 19 ارديبهشت 1394-15:38

ساری میزبان مسابقات قرآن دانشجویان پیام نور کشور

به برترین ها از 300 هزار تا یک میلیون و 100 هزار تومان اهدا می شود

حفاظت و حراست امتحانات در دانشگاه پیام نور بسیار خوب رعایت می شود/ همه کارهای مسابقات قرانی پیام نور از طریق سایت در حال انجام است/فرصت خوبی نصیب دانشگاه پیام نور شده است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینا محسن پور: نشست خبری نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان پیام نور با حضور مسوول امور جاری دانشگاه، مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در دانشگاه و مدیر فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، صبح شنبه در سالن اجتماعات مرکز برگزار شد.

اسدالله دیوسالار-مسوول امور جاری دانشگاه پیام نور مازندران و دبیر نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت- با بیان اینکه این مسابقه بزرگترین رویداد فرهنگی و دینی استان مازندران است، خطاب به رسانه ها گفت: دوستان رسانه با قلم زیبای شان دانشگاه مردمی پیام نور را به مردم معرفی کنند.

وی ضمن تشکر از رسانه ها افزود: مسابقه قرآن و عترت داشجویان پیام نور به دلیل کسب مقام دومی در مسابقات سال 93 به عنوان میزبان نوزدهمین دوره انتخاب شده است.

دیوسالار اهمیت مسابقات را در جهت رفع مهجوریت زدایی قرآن، معرفی قرآن و ارزش های قرآنی به جامعه برشمرد و افزود: این مسابقه در دیار علویان برگزار می شود.

دبیر نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت همچنین با بیان اینکه رسانه زبان گویای مردم و پیام رسان ارزش های والای قرآن است، ابراز داشت: رسانه ها باید پیام این مسابقه را به جامعه برسانند تا مردم از برکات معنوی آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه مسابقه در بخش های کتبی، شفاهی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری برگزار می شود، خاطر نشان کرد: 340 دانشجو در این مرحله به رقابت می پردازند که از این تعداد 134 نفر زن و بقیه مرد هستند.

دیوسالار با بیان اینکه 67 مقاله در بخش پژوهشی رقابت می کنند، افزود: 16 هزار دانشجو در مرحله مقدماتی مسابقه شرکت کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: در مازندران در 18 مرکز و واحد دانشگاهی پیام نور فعال است که بیش از 30 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

مسوول امور جاری دانشگاه پیام نور مازندران در پایان تصریح کرد: حفاظت و حراست امتحانات در دانشگاه ما بسیار خوب رعایت می شود و هر جلسه امتحان از نظر امنیت مانند یک جلسه کنکور است و بیشترین دقت و مراقبت در امور تحصیلی دانشجویان ما صورت می گیرد.

*جایزه از 300 هزار تا یک میلیون و 100 هزار تومان

حجت الاسلام والمسلمین ولی الله مرادیان- مسوول دفتر نماده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور مازندران- اظهار داشت: قرآن سرچشمه معرفت الهی است و با آوردن آن به دانشگاه، برکات این موهبت الهی در میان جوانان ساری و جاری می شود.

  در ادامه سیاوش خاکپور- مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام نور مازندران- با بیان اینکه دانشگاه مازندران با بیش از 500 مرکز و واحد در کل کشور، یکی از دانشگاه های بزرگ ومولود انقلاب است، افزود: به علت بومی گزینی، دانشجویان در فرهنگ خود رشد و پرورش می یابند.

وی ادامه داد: از این مسابقه استقبال خوبی شد و 16 هزار دانشجو در آن ثبت نام کردند که همگی پشتوانه دانشگاه محسوب می شوند.

خاکپور بنای مسابقه را برکیفی سازی و استفاده از تکنولوژی عنوان کرد و افزود: همه کارهای مسابقه از طریق سایت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مسابقه کشوری است، ابراز داشت: علاوه بر داوران بین المللی از داوران بومی هم در این دوره از مسابقات استفاده شده است.

مدیر فرهنگی-اجتماعی دانشگاه پیام نور، مبلغ جوایز برگزیدگان مسابقات را از 300 هزار تا یک میلیون و 100 هزار تومان اعلام کرد و گفت: در مراسم افتتاحیه، پیام آیت الله جوادی آملی قرأت می شود و معاون قرآنی وزارت ارشاد، نماینده ولی فقیه در مازندران و معاون ساسی و امنیتی استاندار مازندران مهمانان ویژه هستند.

وی ادامه داد: از برنامه های جنبی این دوره از مسابقات به برنامه "شبی با قرآن" که در آخرین شب مسابقات در حسینیه پردیس نیروی انتظامی برگزار می شود، مسابقات ورزشی بازدید از چند مکان دیدنی در شهر ساری و همچنین برپایی یک نمایشگاه در محل مسابقات که با محصولات هنری شرکت کنندگان گردآوری شده می توان اشاره کرد.

*فرصت خوبی نصیب دانشگاه پیام نور شده است

 معصوم باقرپور-مدیر حراست دانشگاه پیام نور مازندران- اظهار داشت: هدف تنها برگزاری یک برنامه نیست بلکه هر فعالیتی که صورت می گیرد باید به نفع نظام و مصالح دانشجویان باشد.

وی با ابراز اطمینان از برگزاری این دوره از مسابقات در فضایی امن و آرام، گفت: بحث شتاب و ناآرامی در کشورهای دیگر به وجود آمده که با ایجاد تشکیک در قرآن و ایجاد فاصله و تشتت آرا میان جوانان یک ادعای غلط و انحرافی پدید آمده، در صورتی که قرآن شفا است.

باقرپور ادامه داد: قرآن از جامعیت و شمولیت برخوردار است و در همه حوزه ها با مستندات و دلایل محکم به ما سبک درست زیستن می آموزد.

وی با بیان اینکه فرصت خوبی نصیب دانشگاه پیام نور شده است، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات، ایجاد انسجام و تعامل اجتماعی و همگرایی میان مردم و دانشجویان در حوزه دانشگاه پیام نور مازندران وهمچنین ایجاد تحرک شادابی و پویایی در میان نسل جوان است.

باقرپور در پایان گفت: این فرصت می تواند برای تبادل انیشه های قرآنی، الهام بخش باشد.

گفتنی است نوزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور، دوشنبه 21 اردیبهشت، ساعت 8:30، در پردیس نیروی انتظامی آغاز می شود.



    ©2013 APG.ir