تعداد بازدید: 2059

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 21 آذر 1384-0:0

کانادايي ها در محمودآباد کارخانه مي سازند

عمليات اجرايى ساخت يك كارخانه مجهز بازيافت زباله با مشاركت يك شركت كانادايى در منطقه تليكسر محمودآباد آغاز شد.


احمدناطق نورى- نماينده محمودآبادي ها در مجلس -با اشاره به معضلات ديرساله دفن زباله در شمال کشور ، اظهار اميدوارى كرد كه اين طرح در زمان مقرر به بهره بردارى رسيده و به بسيارى از مشكلات خاتمه دهد. سيف الله فرزانه -شهردار محمودآباد- نيز گفت: اين كارخانه طى ۱۸ ماه با اعتبار ۳‎/۵ ميليارد تومان احداث مى شود وقادر خواهد بود روزانه هزار تن زباله را به كود مايع و جامد تبديل كند.

وى افزود: كودهاى توليد شده كارخانه توسط يك شركت ديگر پيش خريد مى شود. بن ون داك رييس شركت «آى.بى.آر» كانادا هم ضمن سپاسگزارى از مردم براى واگذارى زمين گفت: طرح جديد كه در زمينى به مساحت ۸ هكتار اجرا مى شود فاقد تأثيرات منفى زيست محيطى بوده و بوى بد هم ايجاد نمى كند.

به گفته وى در اين روش، زباله ها پيش از ورود به كارخانه جداسازى، خرد و سپس غربال مى شوند. در ادامه پس از عبور ازدستگاه حذف كننده تغيير شكل يافته، خشك شده و به كود جامد تبديل مى شوند. كودهاى جامد و مايع توليدى حاوى مواد ويتامينه هستند كه در كشاورزى باعث رشد محصولات و افزايش قدرت زمين مى گردند. بن ون داك در پايان گفت: كودهاى حاصل توسط شركت جنيكا كه شركت مادر «آى.بى.آر» است از پيش خريدارى و در بازارهاى جهانى به فروش مى رسد و اين همان طلاى كثيف است.(iran-newspaper)



    ©2013 APG.ir