تعداد بازدید: 2993

توصیه به دیگران 2

جمعه 25 ارديبهشت 1394-19:15

در خواست از قوه قضاییه درباره قتل دختر میاندورودی؛

رسولی: پرونده در کوتاه ترین زمان رسیدگی شود

امام جمعه میاندورود: نصب دوربین در مواقع حساس و جاهایی که احتمال جرم می رود در کاهش جرم و جنایت تاثیرگذار است/دروغ و تهمت و شایعه پراکنی با توجیهات مختلف در جامعه عادی شده است/ما زیبایی های جذاب اسلام را به درستی معرفی نکردیم و بدتر، آن را خراب کردیم.


 

مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری در خطبه های این هفته نمازجمعه میاندورود با اشاره به حادثه سنگین اتفاق افتاده در منطقه و بیان اینکه زیرساخت های امنیتی در شهرستان ضعیف است، گفت: برخی از مولفه های امنیت آور در شهرستان وجود ندارد، نصب دوربین در مواقع حساس و جاهایی که احتمال جرم می رود در کاهش جرم و جنایت تاثیرگذار است.

خطیب جمعه سورک با اشاره به هزینه اندک نصب دوربین ابراز داشت: پایگاه های مسافربرشخصی و یا پایانه، در شهرستان وجود ندارد یا حداقل تا به حال بنده نشنیده ام.

*وی گفت: سامان دهی ایستگاه های مسافربری شهری، برون شهری و روستایی در شهرستان دیده نمی شود و خودروهایی که مسافرکشی انجام می دهند، شناسنامه ندارند.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه ما هم در مرکز شهرستان و هم در روستاها این مشکل را داریم، افزود: باید این خودروها شناسنامه دار شود و مردم بشناسند، اطمینان کنند و ببینند این راننده چه شخصی است.

این مسئول ادامه داد: هیچ آقا یا خانمی دلش نمی خواهد سوار ماشین بین راهی نامعلوم و غیرمطمئن شود، اما شما حساب کنید که یک فرد چقدر باید در ورودی شهر یا روستا بایستد تا یک تاکسی شناسنامه دار مطمئن برسد.

وی با بیان اینکه این به همتی نیاز دارد که مسئولان بتوانند سامان دهی را انجام دهند، گفت: تا این مسیر سامان دهی نشود انتظار چنین اتفاقاتی می رود.

حجت الاسلام رسولی ضمن قدردانی از همه مسئولان درشناسایی مسببان این حادثه اظهار داشت: بنده از قوه قضاییه هم درخواست می کنم که در اسرع وقت و در کوتاه ترین زمان ممکن به این پرونده رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه بنده می دانم که روند رسیدگی به پرونده فرایندی دارد که باید طی شود، افزود: مشمول زمان شدن، فلسفه احکام قضایی را زیر سوال می برد و در دل مردم ایجاد ناامیدی می کند.

*بر عکس عمل می کنیم

امام جمعه میاندورود در بخش دیگری از اظهارات خود نشان دادن سیمای زیبای دین را یکی از وظایف انسان ها و مسلمانان دانست و گفت: باید با حرکات، سکنات و رفتار خود وجهه زیبای دین را معرفی کنیم، اما متاسفانه ما امروز بر عکس عمل می کنیم.

وی با بیان اینکه امروز ما مسلمان ها با دست خود بر سر اسلام بلا می آوریم، گفت: امروز مسلمانان با نام اسلام و به اسم داعش بلای جان انسان ها شده اند و از طرف دیگر آل سعود که داعیه خادم الحرمین و ام القرای اسلامی را دارد، به جان مردم یمن افتاده است.

حجت الاسلام رسولی ادامه داد: به نام اسلام، بر سر مسلمان ها و به وسیله خود مسلمان ها بلا آورده می شود.

وی افزود: در داخل کشور نیز بی حجابی ها بیداد می کند، آن وقت فریاد آیات الهی و روایات را به گوش همه مردم می رسانیم، در حالی جامعه و صدا و سیمای مان رعایت نمی کنند.

 حجت الاسلام رسولی گفت: در جامعه اسلامی این وضعیت اسف بار است البته دروغ و تهمت و شایعه پراکنی با توجیهات مختلف که عادی است.

وی ابراز داشت: این کدام اسلام را معرفی می کند و چه الگویی برای سایر مسلمان ها می خواهیم بسازیم؟

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه نه اسلام را خوب معرفی کردیم و نه به درستی از ائمه و پیامبر دفاع کردیم، افزود: علت اینکه همه تابع نیستند این است که ما زیبایی های جذاب اسلام را به درستی معرفی نکردیم و بدتر آن را خراب کردیم.

وی گفت: اگر هر کسی از هر جایی مطلبی را با ظن و گمان خود بر مبنای اسلام بیان کند که سنگ روی سنگ بند نمی شود، بلکه اسلام روش و قانون دارد.

خطیب جمعه سورک افزود: متاسفانه در داخل کشور و جامعه تشتت، تفرقه و چند دستگی وجود دارد، تهمت های ناروا این گروه علیه آن گروه و آن گروه علیه گروه سوم زده می شود.

این مسئول گفت: تا زمانی که گوش به فرمان ولی فقیه باشیم وحدت شکل خواهد گرفت، اما زمانی که همه شعار می دهیم به نام ولی فقیه، تجمع می کنیم به نام ولی فقیه، راهپیمایی می کنیم به نام ولی فقیه اما پشت سر در دولت، مجلس و قوای دیگر برخلاف منویات رهبری عمل می شود، همدلی ایجاد نخواهد شد.

 


  • يکشنبه 27 ارديبهشت 1394-22:50

    حاج اقا رسولی چرا از فرماندار مثلا ساعی که میگفت منطقه در امنیت کامل هستش چیزی نمیگه؟؟؟؟؟؟...

    • آنید کیانپاسخ به این دیدگاه 2 0
      يکشنبه 3 خرداد 1394-18:20

      حاج آقا خودشون حامی سرسخت آقای فرمانداره

    • سوادکوهی پاسخ به این دیدگاه 1 1
      شنبه 26 ارديبهشت 1394-8:45

      حساسیت امام جمعه محترم قابل تقدیر می باشه
      وقتی ماشین ها در اول ایستگاه پر می کنند حرکت می کنند تکلیف مسافران بین راهی چیست ؟
      راهنمایی و رانندگی باید در دادن گوهینامه رانندگی تعیین صلاحیت کند
      الان شب ها یک عده دور میدان می نشینند پرسه می زنند بعنوان راننده خط و مساقفر کش ولی هیچ کنترلی نمی شود
      پیشنهاد می گردد ؟:
      چند راننده خط باید بعنوان کشیک شب در ایستگاهها بمانند مانند اورزانس
      شب ها مشخص هست چند راننده با چه مشخصاتی حمل مسافر می کنند و مردم امنیت داشته باشند


      ©2013 APG.ir