تعداد بازدید: 1974

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 1 دی 1384-0:0

رييس جمهور سابق در منزل زنده ياد افشار

عليرضا افشار-خبرنگاري که در حادثه هوايي درگذشت-اهل رويان مازندران بود.


رييس موسسه‌ي بين‌المللي گفتگوي فرهنگ‌ها و تمدن‌ها با اشاره به حادثه سقوط هواپيماي سي - 130 از آن به عنوان فاجعه‌اي كم نظير ياد كرد. 
حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمحمد خاتمي با حضور در منزل عليرضا افشار از شهداي مازندراني سانحه هوايي اخير، گفت: تاريخ ما حوادث تلخ فراواني داشت اما اينكه عده‌اي از اصحاب فرهنگ و اطلاع رساني كشور و پرسنل ديگري كه در هواپيما بودند يك جا و در يك ماموريت عادي دچار اين حادثه شوند نه قابل قبول است و نه تحملش آسان است.

وي گفت: مطمئنم كه خانواده‌هاي آن‌ها سرشار ازغم هستند و به اين سادگي اين غم از دل اين عزيزان تهي نخواهد شد و حق به جانب آن‌هاست. گرچه همه‌ي ما بايد در مقابل تقدير الهي تسليم باشيم، اميدوارم كه روح اين بزرگان سبب شود در شناسايي اين عوامل كه منجر به اين حوادث مي‌شود، هوشيارتر عمل كنيم تا ديگر شاهد اين حوادث نباشيم.

خاتمي به همه‌ي خانواده‌ها به خصوص خانواده‌ي افشار كه عزيزاني را كه سرمايه‌هاي ارزنده‌ي عرصه‌ي هنر و فرهنگ كشور بودند را از دست داده‌اند، تسليت مجدد گفت و از خداوند خواست كه روح اين شهيدان را والايي، علو ببخشد و به دل‌هاي بازماندگان آن‌ها صبر و شكيبايي دهد.

وي با ابراز اميدواري گفت: عرصه‌ي هنر و فرهنگ كشور كه با خسارت بزرگي روبرو شده با تلاش بيشتر بازماندگان اين عرصه، اين خسارت را جبران كند تا ما در آينده نيروهاي ارزنده‌اي مثل اين عزيزان داشته باشيم.

اين عضو شوراي عالي مركز استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوالي درباره چگونگي بررسي روند پرونده و آينده‌ي آن نيز با بيان اين كه خيلي در جريان جزئيات امور قرار ندارد، گفت: مي‌دانم مقام معظم رهبري - كه اخيرا خدمت‌شان رسيدم - پي‌گير مساله هستند. دولت و مجلس نيز پيگير قضيه هستند و اميدوارم بدون هيچ گونه ملاحظه‌اي در راه كشف حقيقت پيش بروند.

خاتمي گفت: اميدوارم به هر كجا كه رسيدند وضعيت را روشن كنند، اين به نفع همه است و هيچ ملاحظه‌اي به جز گفتن حقيقت نبايد در كار باشد تا تلاش‌هايي كه صورت گرفته به نتيجه‌ي مطلوب برسد.(isna)

  • شنبه 3 دی 1384-0:0

    چرا از بقيه افراد كه در هواپيما بودند حرفي زده نشد ؟ مگه اونا ايراني و مسلمان نبودن؟ اونا هم هموطن ما بودن و ارتشي و اكثرشون از بچه هاي جنگ


    ©2013 APG.ir