تعداد بازدید: 1918

توصیه به دیگران 1

جمعه 2 دی 1384-0:0

دبيرمجمع نمايندگان استان:استاندار را ما انتخاب کرديم!

ديروز باحضور مصطفي پورمحمدي، وزير كشور، مراسم معارفه استاندار جديد مازندران باحضور نمايندگان استان، نماينده ولي فقيه دراستان، ائمه‌جمعه ، مديران اجرايي و فرماندهان نظامي و انتظامي استان برگزار شد.


حجت‌الاسلام "سيد صابر جباري" عضو مجلس خبرگان رهبري در اين مراسم به نمايندگي از ائمه جمعه وجماعت استان طي سخناني با اشاره به اين كه به مازندران در گذشته ستم شده‌است، گفت: مازندران با داشتن دو نعمت دريا و جنگل به عنوان استان برخوردار تلقي مي‌شود.

امام جمعه بهشهر افزود: اين درحالي است كه استان به رغم اين مواهب و توانمندي‌هاي اقتصادي، انساني و ورزشي نيازمند توجه بيشتر است.

وي در ادامه اضافه كرد: جاده‌هاي مازندران به ويژه در مناطق غربي امنيت ندارند كه بهبود آن بايد دراولويت برنامه‌هاي استاندار جديد باشد.

وي از استاندار مازندران خواست با انتخاب مديران توانمند مسايل و مشكلات توسعه نيافتگي استان را رفع نمايد.

سردار "غلامحسين غيب پرور" فرمانده لشكر ‪ ۲۵‬كربلا نيز دراين مراسم، استان مازندران را داراي ويژگي ها و پتانسيل بالاي توسعه دانست و گفت: مردم اين استان مستحق بهره‌مندي از خدمات دولت هستند.

وي اضافه كرد: مردم سخنراني زياد شنيده‌اند و اكنون نياز دارند به آنها خدمت شود و خدمت را لمس كنند.

وي افزود: مردم مازندران ارادت و دين خود را نسبت به نظام و انقلاب با دادن بيش از ‪ ۱۰‬هزار شهيد نشان داده و ادا كرده‌اند، حقشان اين است كه براي آنها با خلوص و جانفشاني ، كار كرد.

دكتر "عزت الله يوسفيان" نماينده مردم آمل و دبير مجمع نمايندگان استان درمجلس شوراي اسلامي نيز دراين مراسم با اشاره به روند انتخاب استاندار و اجماع و وحدت نظر نمايندگان استان گفت: انتخاب استاندار با پيشنهاد نمايندگان استان و اجماع نظر آنها صورت گرفته است.

وي از استاندار جديد مازندران خواست با بهره مندي از توانمندي‌ها و پتانسيل‌هاي استان و استفاده از نيروهاي انساني متعهد و دلسوز درجهت توسعه مازندران گام بردارد.

وي خطاب به استاندار مازندران افزود: نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و ائمه جمعه همه نوع همكاري را براي پيشرفت و توسعه استان دارند.

"محمد رضا صالحي" سرپرست قبلي استانداري مازندران دراين جلسه به برخي اقدامات انجام شده در استان اشاره كرد و گفت: طي هشت سال گذشته ‪ ۶۹‬طرح مهم و بزرگ ملي و استاني در سطح مازندران در دست اجرا بوده كه برخي به بهره برداري رسيده‌است.

وي از جمله طرح هاي مهم استان را احداث اسكله بندراميرآباد بهشهر ، سد البرز ، سد ميجران رامسر ، نيروگاه و سد سردابرود چالوس ، استاديوم ‪ ۱۵‬هزار نفري ساري و ازاد راه ساري اشاره كرد.

وي افزود: در بخش بهداشت در كليه شاخص‌هاي اين بخش شاهد بهبود وضعيت بوديم و در بخش امنيتي نيز دومين استان از نظر امن بودن انتخاب شديم.

وي اضافه كرد: دربخش‌هاي زير بنايي از متوسط كشوري در رتبه بالاتر قرار داريم و مازندران دربخش كشاورزي هم به عنوان يك قطب در كشور مطرح است.

وي خاطرنشان ساخت: به علت كشاورزي بودن استان و اينكه كشاورزي از دادن ماليات معاف است درآمدهاي استان رقم پاييني است و به همين علت ضريب تخصيص اعتبار استان پايين بوده كه ما از دولت جديد خواستيم ضريب تخصيص اعتبار استان را افزايش دهد.

وي از استاندار استان خواست به بخش صنعت ، راه و گردشگري و كشاورزي كه از مزيت‌هاي نسبي توسعه استان مي‌باشد توجه ويژه داشته باشد.

استان مازندران بعد از بازنشستگي "محمدعلي پنجه فولادگران" استاندار پيشين حدود چهارماه ونيم به صورت سرپرستي اداره مي‌شد.

"ابوطالب شفقت" استاندار جديد مازندران بومي اين استان و از اهالي روستاي "كامكلا" بخش بندپي غربي بابل است، وي پيش از اين معاون دانشگاه مالك اشتر بوده‌است.

در اين مراسم وزيركشور با تاكيد بر افزايش امكان حضور قدرتمندانه مردم در تمام صحنه‌ها، استفاده از منابع ملي براي توسعه و اعتلاي كشور را از جمله اهداف دولت ذكر كرد.

حجت‌الاسلام "مصطفي پورمحمدي"  در مراسم معارفه‌استاندار جديد مازندران در ساري افزود: در راستاي اين هدف و راه‌از همه مردم، نمايندگان مجلس، فرهيختگان، مديران و مسولان استمداد مي‌طلبيم.

وي منابع دولت را محدود دانست و گفت: منابع ملي و مردم نامحدود است و كشف اين منابع هنري است كه مي‌توان با فراهم كردن زمينه حضور استعدادها، خلاقيت و منابع مردم در كشور براي توليد ثروت از آن استفاده كرد.

وي محروميت‌زدايي را از ديگر برنامه‌هاي مهم دولت ذكر كرد و يادآور شد:
سفرهاي استاني نيز با اين نگاه آغاز شده است و اميدواريم كه تحول جدي در نقاط محروم ايجاد شود و اين به معناي غفلت از مناطق ديگر نيست بلكه نقاط برخوردار در كشور، برخوردارتر خواهند شد.

وزير كشور با اشاره به مطالبات زياد مردم در سفرهاي استاني خاطرنشان كرد: بايد از محافظه‌كاري و پوسته‌هايي كه درست كرده‌ايم خارج شده و با مشكلات مردم در همه جاي كشور آشنا شويم.

وي اضافه كرد: سعي‌مي‌كنيم مطالبات مردم را با افزايش حس مسووليت جوابگو باشيم.

پورمحمدي با اشاره به وجود برخي‌ناامني‌ها، مشكلات‌اجتماعي و ناهنجاري‌ها در كشور گفت: با جديت در تلاش هستيم تا اين مشكلات كاهش يافته وجامعه احساس امنيت و آرامش بيشتري داشته باشد.

وي از كاهش پنج تا ‪ ۱۵‬درصدي ناهنجاري‌هاي‌اجتماعي در سه ماه گذشته در كشور خبر داد و يادآور شد: سرقت، سرقت مسلحانه، آدم ربايي، تجاوز، توزيع مواد مخدر، شرارت و اعمال منجر به هنجارشكني، طي اين مدت كاهش يافته است.

وزير كشور بااشاره به‌تهيه برنامه‌اي براي ساماندهي فضاي سياسي كشور خاطر نشان كرد: در همين راستا نظام جامع انتخاباتي كشور نيز در دست مطالعه است تا پس از تصويب و اجراي آن نظم و ثبات سياسي در جامعه حاكم شود.

وي در ادامه با اشاره به پيشينه استان مازندران و جايگاه آن در تاريخ كشور اظهار داشت : مازندران داراي مردماني نيك سرشت، متعهد و ولايت مدار است كه از شيعيان خالص هستند و مفاخر و انديشمندان زيادي در اين سرزمين رشد كرده‌اند.

پورمحمدي با اشاره به وجودمحروميت در استان سرسبز مازندران افزود:
مشكلات و كمبودها در سراسر كشور وجود دارد و بايد تلاش كرد تا با پشتكار اين محروميت را از بين برد.

وزير كشور با تقدير از تلاش و همكاري "محمدرضا صالحي" سرپرست سابق استانداري مازندران براي استاندار جديد اين استان آرزوي موفقيت كرد.

هم چنين استاندار جديد مازندران بر نهادينه كردن شيوه علمي مديريت با استفاده از توانايي‌هاي مراكز دانشگاهي و علمي تاكيد كرد و گفت: بر اين اساس تقسيم كار در قالب طرح‌هاي مختلف به خوبي انجام خواهد شد.

"ابوطالب شفقت" روز پنج شنبه در مراسم معارفه خود گفت:طرح‌ها و برنامه‌هاي اجرايي در استان بر اين اساس ساماندهي خواهد شد و پيشرفت طرح‌ها نيز به طور مستمر به اطلاع مردم خواهد رسيد.

وي‌اظهار اميدواري كرد با حمايت دولت، محروميت از استان برطرف شود و مديران دستگاههاي اجرايي نيز برنامه و بودجه پيشنهادي را به طور جدي پيگيري كنند تا در موعد مقرر همه امور تحقق پيدا كند.

شفقت بر صرفه‌جويي و بهينه كردن هزينه‌هاتاكيد كرد و گفت:اميدواريم بتوانيم با مدد گرفتن از خداوند از ارزش‌هاي انقلابي واسلامي پاسداري كنيم. (irna)

 

 



    ©2013 APG.ir