تعداد بازدید: 2247

توصیه به دیگران 1

جمعه 2 دی 1384-0:0

اخراج افغانی ها

شماری از افغانی های مقیم کجور که به صورت غیر قانونی در این منطقه مشغول فعالیت بودند، توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.


 این عده از مدت ها قبل در کجور و روستاي کندلوس حضور داشتند که با هر بار حضور نیروهای انتظامی پا به فرار می گذاشتند. پیش از این نیز در فصل بهار عده ای از افغان ها را که دارای بیماریها ی واگیر دار نیز بودند از منطقه خارج کردند که پس از آن نیز به خارج از کشور منتقل شدند.

محمدحسین ملایی کندلوسی - (kandelous_village@yahoo.com)

  • سه شنبه 19 شهريور 1392-0:0

    با سلام و عرض خسته نباشید



    تو رو به جان مادرت تا آخرش بخون ...



    میخواستم پیشنهاد بدم که توی خبرهاتون به وضع بی سر و سامان مهاجرت های غیر قانونی افغان ها به کشورمون هم برسید .

    و به گوش مسئولین برسونید آخه شما رسانه ای ها چشم و گوش و امید ما هستید.



    به خدا این وضعش نیست، افغانستان که جنگ شد سازمان ملل یه هزینه ای رو برای تاسیس اردوگاه پناهندگان افغان به ایران اختصاص میده اما کو چندتا مگه اردوگاه داریم؟ همشونو بین مردم خودمون رها کردن که مثلا هزینه ای هم نداشته باشه .

    همین چند روز پیش وزیر بهداشت دولت یازدهم اعلام کرد که بیماری وبا داره از مرزها(مخصوصا مهاجرین غیرقانونی افغان) وارد کشور میشه.

    وقتی این مهاجر ها غیر قانونی بیان وارد کشورمون بشن دست به هزار کار میزنن چون اسم و مشخصاتی از اونا در دست دولت نیست مثلا وقتی توی ایران کسی اونا رو نشناسه دست به دزدی میزنن که همیشه خبرش هست توی شهر ما هم خیلی اتفاق افتاده دست به تجاوز به ناموس میزنن دست به قتل میزنن همین یه هفته پیش چندتا افغانی میخواستن یه نوجوان شهرمون رو بهش تجاوز کنن که مقاومت میکنه و شکمشو پاره کردن و پا به فرار گذاشتن هنوز هم معلوم نشده که کی بودن چون که هویتشون نا معلومه .



    چقدر باید تجاوز کنن به مال و ناموس ایرانی ؟؟؟ چقدر باید جنایت کنن و دلشون گرم باشه که کسی نیست که مجازاتشون کنه ؟؟؟



    شهرمون تعداد افغانی هاش کم کم از تعداد مردم خود شهر بیشتر میشه، جالبه که توی خونه ای که جز میراث فرهنگی کشور به حساب میاد افغانی اجار کرده و داخلش رو به گند کشیدن .

    چهره ی شهرمون هر روز داره کثیف تر میشه، پایتخت نشین ها و شهروندهای شهرهای بزرگ که خیلی مشکلی ندارن چون این جور پناهنده ها به شهر هایی میرن که کنترل کمتری روی شهر صورت میگیره .

    خیلی هم مثل قارچ دارن تکثیر میشن، از یکی از بچه های افغانی شنیدم که گفت: مشهد رو که گرفتیم شهر شما رو هم میگیریم .

    بچه هاشون میان پلاستیک های آشغال رو که جلو درب میذارن رو برمیدارن، پاره پاره میکنن و هرچیزی رو که بشه فروخت رو برمیدارن و بقیش رو پخش میکنن توی کوچه ...



    من میخوام براتون ثابت کنم که بخشی از مشکل اقتصادیمون و مسئله ی بیکاریمون مربوط میشه به همین مهاجرت های بی رویه:

    شما نگاه کنید سبد مصرفی و نوع پوشاک و خونه های اینجور آدما خیلی زیاد هزینه بر نیست به خاطر همین هم میان دستمزد کارگری رو که طبق اداره کار ثابت هست رو میارن پایین و تمام کارها رو جمع میکنن الان تمام کارگر های ساختمانی و کارگری افغانی هستن چونکه قیمت که بیاد پایین با این سبد مصرفی و پوشاک و هزینه خونه و خیلی چیزای دیگه که یک ایرانی داره و نمیتونه بپردازه اون دستمزد کمتر براش نمیصرفه در نتیجه افغانی ها که خرجی ندارن توی ایران( مثلا توی خونه کلنگی زندگی میکنن و خوراک و پوشاک مناسبی هم ندارن که این خودش باعث بیماری میشه ) انگار که اومدن مهمونی و کار میکنن و سرمایه به هم میزنن . مگه یه ایرانی میتونه توی کشور خودش توی همچین خونه هایی زندگی کنه و خوراک و پوشاک مثل اونا استفاده کنه؟؟؟



    بعدش هم اینکه در حال حاضر تمام یارانه رو از روی تمام اجناس و کالاها و نان و خوراکی ها برنداشتن در نتیجه این مهاجران بدون هیچ هزینه و پرداخت مالیات و بدون داشتن کارت اقامت و کلا غیر قانونی دارن از هزینه و بودجه ملی ما به راحتی استفاده میکنن مثلا مرغ گرون شده نتیجه کمبود تولید هستش و وقتی کم تولید بشه قیمتش افزایش پیدا میکنه چون عرضه کم شده و تقاضا بیشتر و ما باید بریم توی صف که اونم به لطف افغانی ها که تعدادشون در هر خانواده زیاده همه میان داخل صف و دیگه مرغ به ایرانی نمیرسه .



    اگه این افغانی ها هرچه زودتر از کشور برن حداقل بخشی از مشکلات اقتصادی و بازار کارمون حل میشه و دیگه تمام ساختمان ساز ها مجبورن از کارگر های ایرانی با دستمزد طبق اداره کار استفاده کنن . از اونطرف هم مجبور نیستیم بی رویه تولید بکنیم یا افغانی ها بدون داشتن حقی از یارانه پرداختی دولت که سرمایه ملی هستش بهره مند بشن .



    دیگه ممنون میشیم که این وضع رو انعکاس بدید .


    ©2013 APG.ir