تعداد بازدید: 2747

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 5 دی 1384-0:0

چرا دارو قاچاق مي شود؟

دكتر انوشيروان محسني بندپي -نماينده مردم نوشهر-گفت: علت قاچاق دارو در ايران، كيفيت نزديك به استاندارد جهاني دارو و قيمت پايين آن است.


 نماينده نوشهر و چالوس در خانه ملت در خصوص علت استفاده بيش از حد مردم ايران از دارو گفت: اين مساله به چند علت بر مي‌گردد‏، از جمله اين كه هنوز فرهنگ مصرف دارو در ايران جانيفتاده و در اين خصوص كار نكرده‌ايم.

وي افزود: بيشتر بيماران و كساني كه براي معالجه به پزشكان مراجعه مي‌كنند دنبال پزشكي مي‌گردند كه تعداد داروهاي بيشتري را تجويز كند. هم‌چنين يك بخش قضيه به خود پزشكان برمي‌گردد، چون برخي از آنها نيز هيچ ارزيابي علمي، دقيقي و كارشناسي از اين موضوع وجود ندارد.

اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: برخي پزشكان داروهاي بيش از حد استاندارد مي‌نويسند. بالاخره كسي كه ويزيت مي‌شود و پزشك براي وي داروهاي زيادي تجويز مي‌كند، اگر در نحوه درمان و معالجه با مشكل مواجه شود و در اين راستا قصوري از سوي پزشك صورت گيرد اثرات بعدي آن قابل پيگيري است و حق بيمار اينجا محفوظ خواهد ماند.

به نظر محسني، داروها در كشور ما بسيار ارزان است و وقتي مصرف دارو از حد نورم و متوسط جهاني بالاتر برود هم از لحاظ ارزي و هم اقتصادي براي كشور و هم براي خانواده‌ها هزينه سنگيني در بردارد.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس در مورد كيفيت داروها در ايران گفت: كيفيت آنها به اندازه داروهاي خارجي نيست، اما اثربخشي آنها با ارايه نسخ و تجويز دارو و انتظاري كه داريم تا بيمار سلامت خود را باز پيدا كند تقريبا تامين شده است، ولي بايد روي كيفيت بيشتر كار كنيم تا به استانداردهاي لازم دست پيدا كنيم، ولي باز هم تكرار مي‌كنم اين مساله در حد نگران كننده‌اي نيست.(isna)


  • سه شنبه 6 دی 1384-0:0

    اينكه اينهمه كالاهاي چيني به داخل ايران قاچاق مي شود حتما به خاطر كيفيت بالاي اينگونه كالاهاست ؟؟؟؟؟؟؟
    خوب است كه آقاي محسني در اين مورد هم نظر كارشناسي خود را اعلام فرمايند


    ©2013 APG.ir