تعداد بازدید: 3559

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 8 دی 1384-0:0

زيراب خطرناک

حکايت خطرناک بودن خيابان هاي شهر زيراب.


چندي پيش از سوي شوراي ترافيك مقررات جديدي در تردد خودروها و وسايل نقليه درچند خيابان شهر زيرآب وضع شد. يك طرفه كردن خيابان انقلاب از سه راه انقلاب به ايستگاه راه آهن و تقاطع خيابان امامزاده عبدالحق، از خيابان عبدالحق به تقاطع خيابان شهيد حميدي و از خيابان شهيد حميدي به سه راه انقلاب مواردي است كه در قالب اين طرح به اجرا درآمده است. اما بايستي اذعان داشت كه اين طرح نيز نواقصي را به دنبال داشته كه جاي تامل دارد، بدون شك تصميم مسئولين محترم كم كردن بار ترافيكي بوده كه جاي قدرداني و تشكر دارد ولي دراين ميان بيشترين مشكل را تعدادي از رانندگان كه عمدتا جوانان هستند بوجود مي آورند كه بعضاً با سرعتهاي زياد در جهت خلاف مسير اعلام شده تردد مي كنند. كوتاه بودن طول خيابانهاي مشمول طرح از مهمترين علل تخلف رانندگان كم تجربه بوده كه به زعم خود مي خواهند با سرعت زياد مسير خلاف را طي كرده تا مجبور به دور زدن سه خيابان نباشند.

 حكايت سرعت بيش از اندازه بعضي از رانندگان در مسير خلاف در خيابانهاي مشمول طرح مرا به ياد داستاني انداخته كه ظريفي مي گفت: تازه به دوران رسيده اي كه با خودرو شخصي مشغول رانندگي در جاده بوده هرگاه به تابلوي خطر... مي رسيد سرعت خود را زياد مي كرد. از او پرسيدم چرا هرگاه به تابلوهاي خطر مي رسي سرعت خود را زياد مي كني، تازه به دوران رسيده پاسخ داد: چون بايد از محل خطر به سرعت گريخت. متاسفانه بعضي از رانندگان بدون توجه به علائم و تابلوهاي رانندگي و مسيرهاي اعلام شده با انتخاب گزينه سرعت زياد به اصطلاح مي خواهند از منطقه خطر بگريزند اما غافل از اينكه خطرهاي بزرگتر و اتفاقات ناگوارتر را به وجود خواهند آورد.
حال سؤال اين است كه آيا بهترنبود اين طرح را با مطالعه و تحقيق و اعلام نظر كارشناسان مجرب حمل و نقل شهري و درجه داران راهنمائي و رانندگي اجرا مي كردند. آيا بهتر نيست تا پليس با حضور بيشتردر خيابان هاي شامل طرح رانندگان متخلف را مجاب به رعايت حقوق عابرين كنند و نكته آخر: ما به كودكانمان آموخته ايم براي عبور از عرض خيابان يك طرفه مي توان فقط با اطمينان از عدم عبور خودرو در يك مسير به آن طرف خيابان رفت، غافل از اينكه خودرويي ناگهان با سرعت زياد از جهت خلاف مي آيد و در يك آن، كودكي در زير چرخهاي آن جان مي بازد.
منتظر تصميم جدي مسئولين دلسوز در راستاي اصلاح و اهميت دادن به طرح فوق هستيم(kayhannews)



    ©2013 APG.ir