تعداد بازدید: 2692

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 11 دی 1384-0:0

انتقاد از حداد

«عباس افشار» پدر شهيد «عليرضاافشار(يكى از شهداى مازندراني سانحه هواپيماى سى-۱۳۰ ارتش) در نامه اى به رييس مجلس از اظهارات وى درباره ضرورت پيدا كردن عنوان تازه براى جان باختگان اين فاجعه انتقاد كرد.


 در اين نامه آمده است: مواردى همچون شهيد سرتيپ ستارى و همراهان در سقوط هواپيما در اصفهان،  گروه امنيت پرواز كه در قطعه ۵۰ شهدا قرار دارند، شهادت محافظ رئيس جمهورى در سراوان و شهادت جمعى از عزيزان بسيجى و سپاهى در حادثه سقوط هواپيما در كرمان به عنوان شهيد به جان باختگان اطلاق شده است. در اين نامه همچنين از عملكرد وزارت دفاع و نيروى هوايى و هواپيمايى كشورى در خصوص اين حادثه انتقاد شده است.
حدادعادل هفته گذشته در حاشيه جلسه شوراى مشاوران وزيران در امور ايثارگران زمانى كه از او پرسيده شد پيگيرى هايش با رييس بنياد شهيد در اين باره به كجا رسيده است، گفت: «من فكر مى كنم ما به يك عنوان تازه اى غير از «شهيد» و «جانباز» معمولى نياز داريم تا در قوانين گنجانده شود. اين تجربه تلخ ما را به آنجا مى رساند كه اگر نمى شود عنوان شهيد را براى اين جان باختگان به كار برد، چه عنوانى را مى توان براى آنها به كار برد كه در چارچوب قانون باشد.»
اظهارات حداد با واكنش خانواده هاى جان باختگان اين حادثه روبه رو شد تا آن جا كه پدر عليرضا افشار-شهيد اهل رويان مازندران- را بر آن داشت تا دست به كار نگارش نامه شود. اما به رغم اين انتقادها و دستور رئيس جمهورى بر شهيد قلمداد كردن سرنشينان هواپيماى سى-،۱۳۰ هنوز بنياد شهيد به اين امر تن نداده است و هم اكنون مسئولان اين بنياد و ديگر دستگاه هاى ذي ربط درصدد هستند با حضور در كميسيون فرهنگى مجلس به بررسى چگونگى تامين مالى و رفاهى خانواده هاى شهداى سانحه بپردازند. به اين ترتيب ظاهر امر نشان مى دهد كه بنياد شهيد با ناديده گرفتن درخواست رسمى و عمومى جامعه، قضيه را از بعدى ديگر پيگيرى مى كند.(shrghnewspaper)

متن کامل نامه را اين جا بخوانيد:http://ilna.ir/shownews.asp?code=267173&code1=11



    ©2013 APG.ir