تعداد بازدید: 2250

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 13 دی 1384-0:0

ميله هاي برافراشته

با گذشت بيش از ۸سال از روند ساخت تنها بيمارستان شهرستان محمودآباد، هنوز هيچ اقدام جدى در اين خصوص صورت نگرفته و تنهاميله گردهايى برافراشته از آن به چشم مى خورد.


محمودآباد در سال۷۴ به جمع شهرستان هاى استان مازندران پيوست و به رغم قابليت هاى فراوان، از برخى مشكلات و كمبودها از جمله فقدان بيمارستانى مجهز رنج مى برد. تاكنون در دو مكان مختلف كلنگ احداث بيمارستان به زمين زده شده ولى هيچ كدام به مراحل پايانى ساخت و بهره بردارى نرسيده است.

مهندس «على فلاح» فرماندار محمودآباد در اين خصوص اظهار داشت: با توجه به اين كه محمودآباد اولين شهر ساحلى نزديك به پايتخت است و به عنوان دروازه اصلى ورود به شهرهاى ساحلى استان در مواقعى از سال جمعيت آن به ۲ تا ۳برابر مى رسد، بهره بردارى از پروژه بيمارستان ضرورت دارد.
وى با اشاره به دلايل به تعويق افتادن بهره بردارى از بيمارستان گفت: اين پروژه بايد ظرف مدت ۲سال به بهره بردارى مى رسيد اما چون پروژه اوليه بيمارستان بدون مطالعه دقيق انجام شد و مكان آن مناسب نبود، زمان بهره بردارى به تأخير افتاد. 

 «فلاح» ادامه داد: براى ساخت بيمارستان در محل بعدى در سال۸۱ از طريق سازمان برنامه ريزى و بودجه استان مبلغ ۲ميليارد و ۵۰۰ميليون ريال اعتبار براى اين پروژه در نظر گرفته مى شود، موافقت نامه ها تنظيم مى شود اما اعتبارى اختصاص نمى يابد.
به گفته فرماندار محمودآباد، على رغم اين كه هنوز اعتبارات تخصيص نيافته بود با گسيل پيمانكار از طرف دانشگاه علوم پزشكى مازندران حدود ۳۰۰ميليون تومان هزينه و كار خاك بردارى و پى ريزى انجام شد اما به دليل مشكلات اعتبارى اين پروژه باز هم متوقف شد. وى افزود: در طول اين مدت پي گيري هاى مستمرى از سوى مسؤولان شهرستان صورت گرفت كه عمدتاً بى نتيجه بوده است.
فلاح تصريح كرد: در جلسه اى با حضور مهندس «يارمند» مدير كل امور سلامت و تأمين اجتماعى سازمان برنامه ريزى و بودجه و امام جمعه و نماينده منطقه در مجلس، زمان تحويل پروژه ۱۸ماه اعلام شد. وى اضافه كرد: در پى نامه مهندس يارمند به دكتر «حافظى» معاون توسعه مديريت منابع وزارت بهداشت نيز پروژه بيمارستان محمودآباد از پروژه هاى با اولويت كشور قرار گرفته است. فرماندار محمودآباد ابراز اميدوارى كرد با پيگيرى مسؤولان وزارت بهداشت و درمان و سازمان مديريت و برنامه ريزى كشور، پروژه بيمارستان محمودآباد هر چه زودتر به بهره بردارى برسد.(iran-newspaper)



    ©2013 APG.ir