تعداد بازدید: 5362

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 27 ارديبهشت 1394-15:17

علی حجازی از تاسیس فرهنگسرا در قائمشهر خبر داد:

قائمشهر هم شان اصفهان، شیراز و تبریز می شود

در نشست خبری شهردار قائم شهر مطرح شد: در جهتی برنامه ریزی می کنیم که در آینده، قائمشهر را هم شان با شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز تبدیل کنیم/برخی دستگاه ها با نامه نگاری بدهی های خود را که قریب به شش میلیارد تومان بود به شهرداری قائمشهر پرداخت نکردند که ناچار شدیم با اقدامات عملیاتی، بخش اعظمی از این مبلغ را وصول کنیم/جز اداره آب وفاضلاب که مبلغ 500 میلیون تومان بدهکار است، با بقیه ادارات تعامل و همکاری خوبی داریم/شخصی سیاسی هستم، ولی در قائمشهر کارهای سیاسی نمی کنم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضا شریعتی: از ساعت 11 صبح امروز نشست خبری شهردار قائمشهر در سالن آمفی تئاتر شهرداری این شهر برگزار شد.

سید علی حجازی گفت: در زمان شهرداران گذشته هرکس به اندازه وسع و توان خود کارهای زیادی را برای عمران شهر قائمشهر انجام داد.

وی با بیان اینکه مشغله شهردار و پرسنل شهرداری قائمشهر زیاد است، اظهار کرد: اگرچه نمی خواهم مشغله را مستملک قرار دهم، امکان دارد این موضوع سبب شود تا برخی از معایب شهر را به خوبی نبینیم، به همین خاطر از مردم تقاضا داریم چنانچه موردی را دیدند و احساس کردند که جز مشکلات شهر است، با ما در میان بگذارند.

شهردار قائمشهر با اشاره به فاصله کم این شهر تا ساری، بابل وآمل خاطر نشان کرد: در شهرداری قائمشهر به روی تمام هم استانی های ما که می خواهند با ایده های خوب خود یاریگر شهرداری باشند باز است.

حجازی با تاکید بر نقش زیباسازی شهر و انجام پروژه های عمرانی در رضایت مندی مردم تصریح کرد: با استفاده از تجربیاتی که از گذشته دارم و گرفتن مشاور در راستای رفع معایب زیباسازی شهر در حال اجرای فعالیت های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه قائمشهر شهری شهید پرور است که از شخصیت های بزرگی را پرورش داده است، اظهار کرد: ما در جهتی برنامه ریزی می کنیم که در آینده شهرستان قائمشهر را هم شان با شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز تبدیل کنیم.

شهردار قائمشهر با اشاره به آنکه با همکاری مردم بودجه محقق شده بیش از مصوب شورا است، گفت: با همکاری و اعتماد مردم شاهد پیشرفت خوبی در شهر قائمشهر خواهیم بود.

*اداره آب وفاضلاب 500 میلیون تومان بدهکار است

شهردار قائمشهر با اشاره به طلب شهرداری از برخی نهادهای دولتی که مربوط به سالهای 89، 90 و91 بود، اظهار کرد: برخی دستگاه ها با نامه نگاری بدهی های خود را که قریب به شش میلیارد تومان بود به شهرداری قائمشهر پرداخت نکردند که ناچار شدیم با اقدامات عملیاتی، بخش اعظمی از این مبلغ را وصول کنیم.

حجازی گفت: با وساطت فرماندار و امام جمعه با مدیران و ریاست نهادها جلسه برگزار کردیم که آنها نبود منابع مالی را دلیل بر پرداخت نکردن بدهی عنوان کردند.

شهردار قائمشهر با بیان اینکه از همکاری نهادها و اداراتی که بدهی خود را پرداخت می کنند، تشکر می کنیم، تصریح کرد: جز اداره آب وفاضلاب که مبلغ 500 میلیون تومان بدهکار است، با بقیه ادارات تعامل و همکاری خوبی داریم.

وی با اشاره به آن که برخی پروژه ها کارکرد ملی دارد و از هزینه شهری تامین می شود، اظهار کرد: در این پروژه ها به دلیل آنکه دولت با کمبود منابع مالی مواجه است، به میزان کارکرد، درآمد کسب نمی شود.

این مسئول با بیان اینکه با نگاه ویژه استاندار به برخی از این طرح ها با جلساتی که در حضور ربیع فلاح برگزار شد، تخصیص اعتبار صورت گرفت، گفت: بر اساس افق خوبی که در سال 94 تدوین شد تقاطع غیر همسطح غدیر در سه ماه اول سال 94 افتتاح خواهد شد.

* فرهنگ سرا در قائم شهر تاسیس می شود

وی با بیان اینکه تاسیس فرهنگ سرا برای شهرستان قائمشهر جزو برنامه های شهرداری در سال 94 است، اظهار کرد: خرید زمین فرهنگ سرا وتاسیس آن به شورای شهر پیشنهاد داده شد که شورا بدون چکش کاری در اعتبار، آن را تصویب کرد.

حجازی با بیان اینکه زمینی برای این فرهنگ سرا در نظر گرفته شد، افزود: با خرید زمین 40 تا 50 درصد کار تاسیس این فرهنگ سرا در سال جاری انجام می پذیرد.

شهردار قائمشهر با اشاره به آنکه رودخانه یک موهبت الهی است که شهر قائمشهر از آن برخوردار است، تصریح کرد: در سال 94 برای آزاد سازی حاشیه رودخانه سیاهرود که به تملک غیر قانونی برخی شهروندان در آمده است، بودجه مصوب شد.

وی با بیان آنکه احداث سد لاستیکی در رودخانه تلار از دیگر برنامه های شهرداری و شورای اسلامی شهر در سال 94 است، افزود: برای احداث این سد هم یک کارشناس گرفته شد تا مراحل طراحی و مطالعاتی طرح را انجام دهد.

حجازی با بیان اینکه شهروندان قائمشهری نیاز به آرامش روانی و شادی دارند، تصریح کرد: اگرچه در نزد عده ای من متهم به متحجر بودن هستم اما در سال گذشته با رعایت موارد و موازین شرعی وعرفی جشن هایی برگزار شد که درجشن های بعد هم توجه به موارد شرعی وعرفی بیشتر خواهد شد.

*6 نیرو در زمان شهرداری بنده جذب شدند

شهردار قائمشهر در خصوص برخی شایعات مبنی بر سفر کارکنان شهرداری با بودجه میلیاردی اظهار کرد: هر ساله در بودجه شورا مقداری برای بودجه رفاهی کارکنان شهرداری در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه امسال بودجه شهرداری از 65 میلیارد به 200 میلیارد تومان رسیده است، خاطر نشان کرد: سفر به مشهد مقدس پرسنل شهرداری که از ساعت 5:30 صبح تا ساعت 17 عصر در شهرداری به ارائه خدمات می پردازند، در راستای بودجه مصوب بوده است تا از خانواده های همکاران مان قدردانی کنیم.

حجازی با بیان اینکه این کار خلاف قانون نبوده است، تصریح کرد: یازده عضو شورا بر عملکرد شهرداری نظارت دارند و این سفر هم به دلیل کمبودن حجم مراجعات و کار در نیم سال اول در این زمان انجام شد.

شهردار قائمشهر در خصوص تعداد نیروی جذب شده در زمان تصدی وی به عنوان شهردار گفت: 6 نیرو در زمان شهرداری بنده بر اساس مصوبه شورا به شهرداری اضافه شدند.

* لکه گیری ها در سطح شهر انجام شد

وی با بیان اینکه شهرداری با توجه به حجم کار نیاز به نیروی بیشتری دارد، اظهار کرد: از آنجا که حجم فضای سبز افزایش یافته است برای آنکه نگهداری از مجموعه معاونت خدمات شهری به درستی انجام گیرد، یک راهکار قانونی به رفراندوم گذاشتیم.

حجازی با اشاره به وضع نامطلوب آسفالت شهر قائمشهر گفت: از آنجا که نهضت آسفالت یک نیاز شهرداری قائمشهر بود و کارخانه آسفالت تامین کننده آسفالت دارای قدمت 22 سال بود، بر این اساس در تیر ماه 93 بودجه ای از سوی شورا به شهرداری جهت خرید کارخانه آسفالت تخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه کارخانه اسفالت تا پایان خردادماه جاری شروع به فعالیت می کند، افزود: در حال حاضر 80 درصد دستگاه ها در سایت آسفالت نصب شد و 20 درصد آن باقی مانده است.

حجازی با انتقاد از آسفالت های موجود گفت: به دلیل کیفیت پایین، این آسفالت ها دچار شکستگی می شوند، با این وجود در سطح شهر لکه گیری ها انجام شد.

وی تصریح کرد: با پرداخت عوارض به موقع مردم این کارخانه با ظرفیت تولید 160 تن در ساعت افتتاح می شود تا مردم شیرینی وحلاوت آن را حس کنند.

*تلار در حوزه مدیریت شهری قائمشهر قرار ندارد

شهردار قائمشهر با اشاره به وضعیت ساماندهی دست فروشان قائمشهر گفت: در سال 93 خرید زمینی به مساحت 2 هکتار برای ساماندهی دست فروشان جزو دستور کار شهرداری قرار گرفت.

حجازی با بیان اینکه دست فروشان در حال حاضر در پارکینگ استقرار دارند، اظهار کرد: باید این محل در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد تا پارکینگ در آن تاسیس شود.

شهردار قائمشهر در خصوص پارک جنگلی تلار اذعان کرد: این پارک در حوزه مدیریت شهری قائمشهر قرار ندارد و برای آنکه شهرداری یا مدیریت شهری در آن کاری انجام دهد باید مشارکت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه خرج کردن اعتبار در پارک تلار خلاف قانون است، تصریح کرد: برای اینکه شهرداران قبلی اینکار را انجام می دادند تا پایان اسفند سال 93 ما هم در آن پارک هزینه کردیم.

حجازی اذعان کرد: چنانچه مالک بخواهد شهرداری قائمشهر آمادگی مشارکت در این طرح را دارد.

*مالک کارخانه کمپوست عیب و ایرادی دارد

شهردار قائمشهر در خصوص کارخانه کمپوست اظهار کرد: پس از مشکلاتی که در گذشته برای مالک پیش آمد، او تصمیم به سرمایه گذاری در جویبار گرفت.

حجازی افزود: ازآنجا که در جویبار تاسیس کارخانه محقق نشد با دستور استاندار موانع قانونی حل شد و به قائمشهر بازگشت.

وی با بیان اینکه با تاسیس کارخانه تولید انرژی از سوختن زباله انجام می شود، تصریح کرد: سرمایه گذار تاکنون به ما مراجعه نکرده است که این نشان می دهد عیب و ایرادی دارد، چرا که با دستور استاندار و فرماندار دیگر مشکلات اداری وجود ندارد.

شهردار قائمشهر با اشاره به حجم ترافیک چهار راه ترک محله تا مرکز شهر گفت: با مذاکرات انجام شده تملک لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

حجازی با اشاره به بد اخلاقی برخی مالکان در خصوص تملک اظهار کرد: در این مواقع ناچار با به استفاده از تبصره 8 و9 قانون با گرفتن حکم قضایی که پروسه طولانی دارد می شویم و با این حکم محوطه به چهار راه اضافه می شود.

وی افزود: مبلغ 50 میلیارد اعتبار برای تملک چهار راه ترک محله و منطقه پشت راه آهن در نظر گرفته شد.

حجازی با بیان اینکه پس از تملک برای این منطقه مشاور گرفته می شود، تصریح کرد: مشاور در خصوص میدان بودن یا روگذر شدن، طراحی ها و مطالعات لازم را انجام خواهد داد.

*بنده شخصی سیاسی هستم

شهردار قائمشهر با اشاره به اینکه 300 سطل زباله در سال 93 خریداری و نصب شد، افزود: تا پایان خرداد ماه 94 ، 300 سطل زباله دیگر خریداری خواهد شد.

حجازی در خصوص صنوف مزاحم که باعث آسیب رسیدن به زیباسازی شهر می شوند، اظهار کرد: در مواردی نظیر اتحادیه اتومبیل داران با دستور فرماندار و با همکاری مجمع امور صنفی و این اتحادیه، با تامین اعتبار خرید از سوی اتحادیه اتومبیل داران، نمایشگاه ها از سطح شهرستان جمع و به زمینی که در جاده کیاکلا قرار دارد، منتقل خواهد شد.

شهردار قائمشهر با بیان اینکه باید با افزایش اعتبارهایی که صورت گرفت کارهای زیربنایی انجام گیرد، گفت: در خصوص تاسیس شهربازی ما زمین لازم جهت تاسیس را داریم و از سرمایه گذاران در این خصوص استقبال می کنیم.

حجازی با اشاره به آنکه بنده شخصی سیاسی هستم ، افزود: در شهر قائمشهر کارهای سیاسی نمی کنم و با منتخبان ملت همکاری لازم را دارم.

شهردار قائمشهر در خصوص سوالی پیرامون امکان خارج کردن پارک ولی عصر به خارج از شهر به دلیل تولید صدا گفت: پارک ها شش تنفسی شهر هستند و برای رفاه شهروندان در نظر گرفته می شوند اما چنانچه مشکلاتی را ایجاد کردند حتما محدودیتی اعمال می کنیم تا مرتفع شود.

وی افزود: اینکه آنها را از سطح شهر انتقال دهیم، غیر معقول است.


  • سه شنبه 24 شهريور 1394-10:31

    آقای شهردار,به قول شما رودخانه یک مهبت الهی است که قائمشهر از آن برخوردار است
    پس چرا نصفه نیمه بازگشایی حاشیه ساحلی سیاهرود رها کردید!!!!
    حرف های غلمبه سلمبه نزنید خواهشا

    • اسماعیلی از قائمشهرپاسخ به این دیدگاه 3 0
      سه شنبه 29 ارديبهشت 1394-11:20

      اقای حجازی لطف بفرمایید کمی هم به خیابان ساری پایین تر از پل سیاهرود هم نگاهی بندازید چون هرچی کار عمرانی وساخت امکانات بعد از سیاهرود بسمت شهر انجام میشه و پایین پل همچنان بافت فرسوده ومردم رغبتی به زندگی در این سمت ندارن

      • سه شنبه 29 ارديبهشت 1394-5:22

        تقاطع غیر همسطح به صورت پل بهتره که میدان خزر رو به روز سیاه انداخته و بد شکل ترین پل درون شهری را با نام مقدس غدیر به مردم ساری تحمیل کرد یا کاری که در میدان امام (ره) قائمشهر انجام شده؟ شما را به خدا قائمشهر را مثل ساری و بابل با ساختن پل های بی قواره بد شکل نکنید.

        • هنرمندان قائم شهرپاسخ به این دیدگاه 2 7
          دوشنبه 28 ارديبهشت 1394-10:8

          جناب آقای حجازی
          شهردار محبوب و مردمی و هنردوست قائمشهر
          خبر ساخت فرهنگسرا برای شهر هنرپروری چون قائم شهر بسیار مسرت بخش و غیر باور است که نشان از درایت جنابعالی و حسن نظر دوستان شورای شهر است.
          ما هنرمندان قائم شهر انتظار داریم که مدیریت این فرهنگسرا به هنرمندان جوان که دارای نیرو و توان بسیار برای ارتقاء آن هستند واگذار کنید...

          • سه شنبه 29 ارديبهشت 1394-6:56

            همون غير باور را خوب اومدي !؟
            ايشان با آوردن نيروهاي ساروي درصدد جمع كردن هزينه تبليغاتي ....است
            خبر دارين سازمان عمران جديد تاسيس را با اوردن نيروي بازنشسته ساروي ...

          • بچه شاهیپاسخ به این دیدگاه 10 1
            دوشنبه 28 ارديبهشت 1394-9:13

            برادران و خواهران قائمشهری

            این حجازی همان شخصیت معروف قول های بی عمل است وگرنه در ساری چه گلی بر سر مردم زده که در قائمشهر بزند

            مواظب کلاه خودتان باشید

            • سه شنبه 24 شهريور 1394-10:32

              منم موافقم باهات

              • سه شنبه 29 ارديبهشت 1394-9:3

                داریم و قضاوت را به شما خوانندگان عزیز می سپاریم.

                1-پارك قائم –خان محمدي – حسين صادقلو – وحيد زارع – سيد علي حجازي
                2- فاز دوم ساختمان ترمينال سيد علي حجازي
                3- ساختمان عمارت شهرداري – حسين صادقلو – قنبرپور – زارع – رضويان – باقري – سيد علي حجازي
                4- سدلاستيكي تجن – سيد علي حجازي
                5- ساختمان سازمان عمران شهرداري – سيد علي حجازي
                6-بازگشايي فاز اول و دوم كمربندي – محمدي كيادهي – خان محمدي – صادقلو- قنبرپور –زارع – باقري – حجازي
                7- آرامستان بهشت رضا(ع) – خان محمدي – صادقلو – قنبرپور- زارع – باقري – سيد علي حجازي
                8- خيابان داراب- حجازي
                9- تعريض و آزاد سازي خيابان بهار – حجازي
                10- عمليات زير سازي ، آماده سازي و آسفالت منطقه شهيد فهميده – سيد علي حجازي
                11- احداث كانال هدايت آب هاي سطحي شهر در منطقه طالقاني بلوار امام رضا( ع) - حجازي
                12- خيابان عسگري محمديان – زارع – قنبرپور – سيد علي حجازي
                13- خيابان سي متري امام هادي (ع) – مرحوم دامادي – يوسف نژاد – خليلي – خان محمدي – صادقلو-باقري – قنبرپور – زارع – رضويان – حجازي
                14-تعريض ورودي هاي شهر – حسين صادقلو – حجازي
                15- آزاد سازي مسير خيابان 15 خرداد به خيابان معلم – قنبرپور - حجازي
                16- پل ولي عصر(عج) و غدير – سيد علي حجازي
                17- پل داراب – حجازي
                18- تعريض خيابان شهيد علي نژاد – حجازي
                19- تعريض خيابان نيروي انتظامي به سمت شمال – حجازي ،
                20- تعريض ميدان امام حسين (ع) تقاطع خاقاني به مازيار – حجازي
                21- ساختمان فضاي سبز و سازمان آرامستان – سيد علي حجازي
                22- سالن ورزشي منطقه آذربايجان نشينان – حجازي
                23- سالن ورزشي شهداي شهرداري – باقري - حجازي
                24- اولين سالن ورزشي در بلوار كشاورز- حجازي
                25- نصب وسايل بدنسازي پارك – قنبرپور-حجازي
                26- اجراي پروژه ايجاد فضاي سبز در حاشيه ريل آهن از محل دپو زباله و نخاله – حجازي
                27- نصب پله برقي هوايي - حجازي
                28- بازگشايي خيابان ارتباطي 15 خرداد به بلوار طالقاني – باقري – قنبرپور- حجازي
                29- پارك كوشا سنگ در خيابان رودكي ( شهبند) -حجازي
                30- پارك شمس در بلوار كشاورز – حجازي
                31- پارك ميدان زندان – حجازي
                33- احداث كارگاه توليد بتن – حجازي
                34- انتقال ماهي فروشان به خارج از شهر – حجازي
                35- تشكيل سازمان حمل و نقل ترافيك ، فن آوري اطلاعات ، پارك ها و فضاي سبز و ميادين ميوه و تره بار- حجازي
                36- احداث ساختمان ساري شناسي –حجازي
                37- بازگشايي خيابان پشت صدا و سيما – حجازي
                38- احداث بازار در كمربندي جنوبي – حجازي
                39-تعريض خيابان مدرس – قنبرپور – باقري – حجازي
                40- تغييرات اساسي در ميدان حضرت امام(ره) ، سبز ميدان و پارك سبز ميدان خان محمدي - قنبرپور - صادقلو– باقري – حجازي
                41- تعريض خيابان ملامجدالدين – حجازي
                42- اجراي پروژه بازگشايي خيابان مخلوقي – باقري – صادقلو – قنبرپور – زارع – حجازي –
                43- عمليات مكانيزه شدن جمع آوري زباله – حجازي با خريد چندين مخزن زباله اقدام كرد.
                44- تعريض ضلع جنوبی خيابان نيروي انتظامي حجازي
                45- نصب تنديس آيت الله مطهري در ميدان معلم ، فردوسي در خيابان فردوسي و خانه بهداشت كارگري شهرداري – سيد علي حجازي
                46- بزرگترين پروژه عمراني طول تاريخ شهرداري ساري در سال 86 در كمربندي جنوبي به عنوان بزرگترين پروژه عمراني بين شهرداري هاي سراسر كشور معرفي شد در مدت مديريت حجازي بزرگترين ساختمان اداري تاريخ شهرداري به نام عمارت احداث شد.
                47- بزرگترين ساختمان ترمينال شهرهاي مازندران در ساري در سال 87 – حجازي
                48- احداث ساختمان ندامتگاه ساري در سال 89 – حجازي
                49- بزرگترين پروژه پل سازي شهرداري هاي استان هاي شمالي كشور به نام ولي عصر(عج) در زمان حجازي

            • قائم شهریپاسخ به این دیدگاه 9 1
              دوشنبه 28 ارديبهشت 1394-9:9

              ...
              شما قضاوت کنید؟ در جایی که قرار است عقب نشینی شود آیا باید نهال کاشته شود؟
              آیا این اقدام عوامفریبی نیست ؟

              • نگو..................پاسخ به این دیدگاه 14 2
                دوشنبه 28 ارديبهشت 1394-8:38

                تقليد بي چون وچرا از عبوري !!؟؟
                قبلا ژنرال ميگفت من واکسي كارنميكنم درصفحه اول روزنامه....
                الان درقائمشهر تيرهاي برق رنگ شدوريسه ها نصب شدوادعاي مطالبات از بانكهاو...حتي حرف عبوري كه بارها گفت چرا اصفهان اصفهان شد ولي ساري ساري ماند! الان همين حرفها ازژنرال شنيده ميشود؟!!!
                عبوري كجاوژنرال كجا
                عبوري تابحال بالاي پنجاه ميليارد تومان ازتهران بودجه براي ساري گرفته ولي موقع ژنرال وام با بهره بالاي سي درصد؟
                عبوري از يه بانك بالاي بيست ميليارد تومان طلب شهرداري را وصول كرد شما يه ديواركشيدي جلوي بانك ...تا ظهرنشده تخريبش كردي!!


                ©2013 APG.ir