تعداد بازدید: 3256

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 29 ارديبهشت 1394-14:13

فرماندار محمودآباد:

نمایندگان در همه امور ورود پیدا می کند، جز سامان دهی دریا

گزارش جلسه ستاد سالمسازی سواحل /400 نقطه کور و حادثه دیده هم در سواحل داریم/مجمع نمایندگان در همه امور ورود پیدا می کند، جز در بحث سامان دهی دریا که جان همه مردم در میان است/باید بودجه ای پایدار برای سواحل تعریف شود.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، محمداسماعیل بخشی سورکی: پیش از ظهر امروز جلسه ستاد سالمسازی سواحل با حضور رئیس سامان دهی سواحل کشور در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

در این مراسم حبیب حسین زادگان-مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران- با بیان اینکه 52 درصد نسبت به سال 92 کاهش تلفات داشتیم، افزود:بیش از پنج هزار نفر نیز نجات یافتند.

وی با بیان اینکه استان مازندران بیش از 470 کیلومتر ساحل دارد که با امکانات محلی خدمات ملی به مردم کشور می دهد، گفت:در سال 93 بیش از سه هزار و 322 نفر ناجی غریق در طرح های سالمسازی مشغول فعالیت بودند.

حسین زادگان ابرازداشت : بیش از هشت درصد 470 کیلومتر ساحل مازندران نقاط حادثه خیز دارد و ما تنها در 100 طرح سامان دهی شده سرویس رسانی لازم را انجام می دهیم.

وی گفت: به اندازه ای که خدمات ملی می دهیم از اعتبارات ملی پشتیبانی نمی شویم و باید به تجهیزات روز مجهز شویم تا روند کاهش تلفات ادامه یابد.

*400 نقطه کور و حادثه دیده در سواحل داریم

مهدی رازجویان-مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران – نیز در این جلسه با بیان اینکه برای هشت شهر مازندران مبلغ 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، افزود: قرار است همین میزان اعتبار نیز توسط خود شهرداری ها هزینه شود.

تقوی -معاون انتظامی استان مازندران- نیز با بیان اینکه 29 ایستگاه پلیس را در طرح های سالمسازی مستقر و سامان دهی کردیم، افزود:169 منطقه ممنوعه شنا داریم که برای پوشش آن باید فکر اساسی کرد.

وی با بیان اینکه 400 نقطه کور و حادثه دیده هم در سواحل داریم، گفت: بیش از 128 شهرک و 70 تفریح گاه نیز در سواحل مازندران وجود دارد که نباید نادیده گرفته شود.

*14 هزار نفر نیرو در سواحل مازندران مستقرکردیم

مهدی ولیپور-مدیرکل هلال احمر مازندران-نیز با بیان اینکه دستور حضور در نقاط شنا ممنوعه نداریم، افزود: حضور ما در این مناطق به شناکردن در این نقاط مشروعیت خواهد بخشید.

وی با بیان اینکه 14 هزار نفر نیرو در سواحل مازندران مستقرکردیم، گفت: 16 دستگاه آمبولانس نیز از امکانات 9 استان دیگر کشور به یاری ما آمدند.

ولیپور اظهار داشت: 100 میلیون تومان از یک میلیارد هزینه مضاعفی که برای هلال احمر در نظر گرفته اند، تخصیص یافته است.

*نمایندگان در همه امور ورود پیدا می کند، جز سامان دهی دریا

محمد ناصر زندی-فرماندار چالوس- در این نشست به بالاتر رفتن سطح انتظار مردم با توجه به اقداماتی که در سال قبل انجام شده است اشاره کرد و گفت: امیدواریم حمایت های مالی بیشتر شود تا مشکلات به حداقل برسد.

وی در خصوص غرق شدگان در حریم ویلاهای شخصی نیز اشاره کرد و گفت: تعهداتی از صاحبان ویلاها خواهیم گرفت که یا در این مناطق شنا نکنند و یا به صورت تجمیعی از ناجیان غریق استفاده کنند.

زندی به ظرفیت کم رسانه استانی در بحث تبلیغات در خصوص شنا نکردن در مناطق ممنوعه اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه از ظرفیت رسانه های ملی و رسانه های استان های دیگر هم استفاده شود.

سیف الله فرزانه -فرماندار محمودآباد- هم در این نشست با بیان اینکه بالای 90درصد نقاط در سواحل محمودآباد جزو نقاط حادثه خیز است، گفت: 86 درصد نسبت به سال 92کاهش تلفات داشتیم اما از همین مقدار تلفات نیز 11 نفر از 12 شب تا 5 صبح در دریا اقدام به شنا کردند.

وی با بیان اینکه باید بسیج عمومی اعلام کنیم و از امکانات شهرداری های شهرهای بزرگ کشور در این زمینه بهره گیریم، افزود: در ساحل خدمات ملی ارائه می شود اما ما با زیرساخت های محلی این کار را انجام می دهیم که نیاز است همه دستگاه هایی که می توانند در کشور کمک کنند با ما همکاری داشته باشند.

فرزانه گفت: نیاز است هم رسانه ملی و هم شبکه های استانی همه استان های کشور در موضوع شناکردن در دریا به مردم آموزش دهند، چرا که مسافران در مازندران فرصت نگاه کردن به شبکه استانی را نخواهند داشت.

وی با انتقاد از نمایندگان مازندران گفت: مجمع نمایندگان در همه امور ورود پیدا می کند، جز در بحث سامان دهی دریا که جان همه مردم در میان است.

محمد علی قمی اویلی-فرماندار نوشهر- نیز به تبیین موضوع شنا مختلط برای مجریان طرح های سالمسازی تاکید کرد و گفت: باید قانون در این زمینه برای اجرا شدن مشخص باشد.

سیدامیرحسینی جو-فرماندار عباس آباد- هم با بیان اینکه تغییر رویکرد در دولت تدبیر و امید قابل ستایش است، افزود: برنامه ریزی ها و اعتبارات خوبی که در این زمینه تخصیص داده شده است قابل کتمان نیست.

وی با اشاره به اعتماد ناجیان غریق به مسئولان و مجریان اجرای طرح های سالم سازی گفت: امیدواریم این اعتمادی که در سال های قبل اتفاق افتاد امسال نیز ادامه یابد و حمایت های مالی نیز در این زمینه تدوام داشته باشد.

حسینی جو گفت: وقتی فرمانداران به عنوان مسئولان اجرایی طرح های سالمسازی انتخاب می شوند باید شیوه نامه ای تدوین شود که به دلیل خطاهای خاصی یک مجموعه تعطیل نشود.

*باید بودجه ای پایدار برای سواحل تعریف شود

علیرضا یونسی-معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران- در این جلسه با بیان اینکه مسئولان مرکز به آماری که ما می دهیم توجه و اعتماد کنند، افزود: 478 کیلومتر ساحل در مازندران داریم که ظرفیت بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 94 طرح سالمسازی داشتیم که اکثر آنها نیز دو به صورت دو گانه بود، افزود: 286 کیلومتر در سواحل حریم آزاد شده 60 متری داریم که البته 191کیلومتر هم هنوز باقی مانده است.

یونسی گفت:38 طرح در اختیار شهرداری ها،37 طرح در اختیار وزارتخانه ها و 19 طرح هم در مالکیت اشخاص حقیقی است.

وی با بیان اینکه 212 منطقه حادثه خیز شناسایی شده است، افزود:97 غریق در سال 93 داشتیم که این آمار در سال 92 بیش از 202 نفر بوده است و 52درصد کاهش تلفات داشتیم.

یونسی به آمار دقیق نجات یافتگان در سال 93 هم اشاره کرد و گفت: 6670 نفر نجات یافتند و تعداد غریق ها در ساعات کار طرح های سالمسازی تنها سه نفر بوده است.

وی ادامه داد: 94 نفر مابقی یا در خارج از طرح و یا در خارج از ساعات فعالیت طرح های سالمسازی شنا می کردند.

معاون استاندار مازندران به ظرفیت بسیار بالای مازندران در امر گردشگری اشاره کرد و گفت: بیش از 20 میلیون نفر شب اقامت در ایام عید در مازندران داشتیم که باید به عنوان یک ظرفیت ملی به آن نگاه کرد.

وی گفت: اگر این 20 میلیون نفر راضی برگردند نسبت به نظام و انقلاب خوشبین می شوند، بنابر این نیاز است که مسئولان کشوری یکبار برای همیشه به این موضوع خاتمه دهند.

یونسی با بیان اینکه مکا حتی حقوق و مطالبات سالهای قبل ناجیان غریق را از منابع استانی پرداخت کردیم، گفت: باید بودجه ای پایدار برای سواحل تعریف شود و بودجه مقطعی کفایت نخواهد کرد.

وی گفت : از شش میلیارد اعتباری که برای ساحل در نظر گرفته شده بود تنها نصف این رقم تخصیص داده شده است، در حالی که عروس همه شهرهای جهان شهرهای ساحلی هستند و باید این شهرها به طور ویژه نگاه شوند.

یونسی با بیان اینکه هزار میلیارد تومان یارانه به مردم می دهیم، اما چند میلیارد در این بخش هزینه نمی کنیم، گفت: باید سرمایه گذاری شود و یکبار برای همیشه این مشکل برطرف شود.

وی به افزایش 90 درصدی تعداد گردشگران در قیاس با سال 92 اشاره کرد و گفت: این نشان می دهد که کشش و رغبتی بین مردم وجود دارد، بنابر این هر چه مردم خوش بین شوند پایه های نظام و انقلاب مستحکم تر خواهد شد.

یونسی با تشکر از صدا و سیمای استان و کشور اظهار داشت: 452 برنامه در 431 دقیقه در صدا و 4 برنامه نیز به مدت450 دقیقه در سیما و 211 برنامه دیگر در 290 دقیقه نیز در مجموعه صدا و سیما تهیه و پخش شده است.

*حرف ها باید تجمیع شود

مرتضی میرباقری-قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی- در این مراسم با بیان اینکه تمام تلاش ما در طول یکسال گذشته این بوده است که به مسئولان کشوری بقبولانیم که موضوع ساحل یک موضوع ملی است، افزود: با رویکری که در کشور وجود دارد کاملا به این موضوع توجه می شود.

وی با اشاره به پذیرفتن دولت برای تغییر در اساسنامه سازمان عمران سواحل اظهار داشت: قرار شد با روسای سازمان ها و دستگاه های متولی این امر بررسی شود.

میرباقری گفت: حرف ها باید تجمیع شود و به صورت کلی در جلسات مطرح شود.

وی با بیان اینکه در ایران در سه ماه اول طرح حجاب و عفاف انجام می شود و در سه ماه دوم نیز زمان ظرفیت سواحل است گفت: باید در این زمینه برنامه ریزی ها با در نظر گرفتن بودجه مشخصی انجام شود.

این مسئول ابراز داشت: ارزیابی های ما بر این است که با تجمیع حرف های مجریان و متولیان این امر می توان یک جلسه هیات دولت را به موضوع ساحل اختصاص دهیم اما باید تا پیش از این جلسه بررسی شود که مشکلات اساسی چه مواردی است که در خصوص آن تصمیم گیری شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مطالبات بخش سواحل باید با دقت مطرح شود، اظهار داشت: در 10 روز آینده، هیئتی از ستاد ساماندهی سواحل کشور در مازندران مستقر شوند تا مطالبات را بررسی و راهکارها را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه حتما با مدیران رسانه های ملی و استانی جلسه خواهم گذاشت تا به اهمیت این موضوع تاکید کنیم، افزود: ما هم می پذیریم که مسافران در مازندران فرصت نگاه کردن به شبکه استانی نخواهند داشت.

میرباقری درباره شنای مختلط و نظرات متفاوتی که در این زمینه ارائه می‌شود، گفت: نباید معیارهای اسلامی را نادیده بگیریم و از طرفی نیز نباید به‌گونه‌ای با مردم برخورد شود که خاطره بدی در ذهن آنها بماند،به همین دلیل دست‌اندرکاران سواحل باید با تدابیر خاصی وارد عمل شوند که هم شأن بهره‌برداران از سواحل و دریا حفظ شود و هم مسائل فرهنگی و هنجارها نادیده گرفته نشود.

گفتنی است در پایان این جلسه با اهدای لوحی از زحمات یونسی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران و شادمان مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قدردانی شد.


  • پنجشنبه 31 ارديبهشت 1394-21:41

    امان از شعار گرایی...... اقای فرماندار محموداباد کی به فکر ملته خدا پدرتون بیامرزه


    ©2013 APG.ir