تعداد بازدید: 4039

توصیه به دیگران 0

شنبه 2 خرداد 1394-11:38

لشکر بیکاران مازندران 150 هزار نفر

بابایی کارنامی: مصلحت باشد وارد انتخابات می شوم

340 هزار نفر در سال 93 سبد کالا دریافت کرده اند و این رقم در سال 94 به 700 هزار نفر می رسد/ 17 هزار و 500 فارغ التحصیل بیکار در حوزه کشاورزی داریم/تعداد نیروی بیکار استان 150 هزار نفر است که حدود 40 درصد از این تعداد، فارغ التحصیل هستند/41 نفر از تیم 120 نفره کارگران منتخب بازیهای کشور ایتالیا، از مازندران هستند/خط قرمز من کارگر است/برای فلان روستا و فلان تکیه و فلان مسجد اعتبار وجود دارد، ولی برای جوانان که بیکار هستند، بودجه اختصاص نمی دهند /خبر خوبی از احیای نساجی ندارم.


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینا محسن پور: نشست خبری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح شنبه در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

علی بابایی کارنامی- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی- در این جلسه به بیان عملکردش در سال 93 پرداخت.

وی رویکرد سال 93 اداره کل تعاون را افزایش رفاه کار و بهداشت نیروی کار عنوان کرد و افزود: شاخص ترین عملکرد ما در حوزه پیشگیری از حوادث ناشی از کار است.

وی ادامه داد: در این راستا 100 هزار نفر ساعت آموزش ایمنی حین کار دیدند که سبب کاهش 50 درصدی حوادث ناشی از کار شد و پیش بینی ما برای سال 94، رساندن عدد آموزش ایمنی به 150 هزار نفر ساعت در استان است.

این مسوول، مازندران را در حوزه مشاغل خانگی و خود اشتغالی دارای امتیاز نخست دانست و گفت: مدیریت عملکردی در این سازمان براین بنااست که رفاه گروه های هدف، یعنی کسانی که از خدمات بهره مند می شوند را فراهم کند.

وی ادامه داد: 340 هزار نفر در سال 93 سبد کالا دریافت کرده اند و این رقم در سال 94 به 700 هزار نفر می رسد.

*عملکرد مثبت در طرح تحول سلامت

بابایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح تحول سلامت و اجرای آن، اظهار داشت: در طرح تحول سلامت ما عملکرد مثبت داشته ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از تیم های اقتصادی و نمایندگان مجلس دید مثبتی نسبت به تعاون ندارند، استدلال کرد: سوپر مارکت که تجاری است نباید مالیات بدهد ولی تعاونی ها چون ثبت شده هستند مشمول مالیات می شوند.

این مسوول با بیان اینکه مازندران یک استان شاخص در پرداختن به قانون سخت و زیان آور کار است، گفت: این قانون در ذات خود قانون خوبی نیست چون به بازنشستگی پیش از موعد اشاره دارد و باعث بروز مشکل در عرضه و تقاضای بازار کار می شود.

بابایی ادامه داد: به علت ایمن نبودن فضای کار در ایران، ترجیح می دهیم کارگر زودتر از موعد بازنشسته شود تا اینکه جانش آسیب نبیند.

وی همچنین از پرداخت 110 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی وخدماتی بخش تعاون استان مازندران خبر داد.

 بابایی تعداد پرونده های رسیده به مراجع حل اختلاف را 36 هزار و 901 پرونده عنوان کرد و گفت: مدت زمان رسیدگی به این پرونده ها به حدود 21 روز کاهش یافته که با توجه به کثرت پرونده ها، توجه و دقت زیادی می طلبد.

وی همچنین از رشد 24 درصدی تشکل ها در همه گروه ها در مازندران خبر داد.

*17 هزار و 500 فارغ التحصیل بیکار در حوزه کشاورزی

بابایی در بخش دیگری از سخنانش به  جلسات هیئت فنی اشتغال اتباع بیگانه  اشاره کرد و بیان داشت: مازندران جزء استان های پاک است و اگر برای برخی مشاغل سخت مانند شالیکوبی که کارگران ایرانی انجام نمی دهند درخواست نیروی کار داشته باشیم، از شهرها واستان های مجاور نیروی کار برای 3 ماه، تقاضا می کنیم.

این مسوول در بخشی دیگر از سخنانش به تعداد 17 هزار و 500 فارغ التحصیل بیکار در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: هیچ دستگاهی در کشور و حتی دولت نمی تواند مدیریت اشتغال را به عهده بگیرد.

وی ادامه داد: بحث اشتغال حمایتی را در استان آغاز کرده ایم و منتظر تخصیص اعتبار برای آموزش نیروی کار هستیم.

بابایی شرح وظایف اداره کل تعاون را مشخص دانست و گفت: در قالب کارگروه اشتغال استان، هر ماه عملکردمان را پایش می کنیم.

این مسوول تعداد نیروی بیکار استان را 150 هزار نفر اعلام کرد و افزود: حدود 40 درصد از این تعداد، فارغ التحصیل هستند.

بابایی خاطر نشان کرد: این آمار براساس کارشناسی های سازمان ما به دست آمده، اما مرجع همان ارقام سازمان آمار است.

وی به مسکن اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: سهم کل کشور 100 هزار مسکن اجتماعی است که مازندران هم از آن بهرمند می شود.

*وارد شدن لابی صهیونیسم

مدیر کل تعاون، برگزاری المپیاد کارگری را در استان مازندران یاد آور شد و گفت: 41 نفر از تیم 120 نفره کارگران منتخب بازیهای کشور ایتالیا، از استان مازندران هستند که هزینه دولت برای هریک از کارگران اعزامی به این مسابقات، حدود 50 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: در اعزام کارگران به مسابقات ایتالیا کاری کرده ایم که لابی صهیونیسم وارد شده و مشغول کارشکنی است اما ما می خواهیم بگوییم برای کارگرانمان ارزش قائلیم و خدماتمان مانند پتک برسر کسانی است که کارگر را قبول ندارند.

بابایی با بیان اینکه من خودم کارگر هستم، خط قرمز من کارگر است و کارگر از من توقع دارد، ابراز داشت: هرکاری برای ارتقا جایگاه کارگر انجام شود، ستودنی است و باید اتفاقی بیفتد که شان کارگر در جامعه بالا برود و حق کارگر ادا شود.

بابایی بار دیگر به قانون سخت و زیان آور مشاغل اشاره کرد و افزود: مشاغلی که کارفرما ندارند از این قانون محروم هستند اما پیشنهاد می کنم رسانه ها با مجمع نمایندگان رای زنی کنند و یک طرح دوفوریتی برای تکمیل این قانون به مجلس ارائه دهند.

وی روند بیمه مشاغل روستایی را در استان قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: مازندران نسبت به میزان کشوری، عقب است.

این مسوول بحث اشتغال را تابعی از متغیرهای کلان مانند تحریم ها، مسائل سیاسی، ناکارآمدی برخی بنگاه ها و... دانست و افزود: خروجی بی حد دانشگاه ها و نحوه ادامه تحصیل بلای جان نیروی کار در کشور و مخصوصا مازندران است، زیرا دانشگاه های غیر انتفاعی و بدون کنکور زیادی در استان وجود دارد.

* مصلحت باشد می آیم

بابایی در بخش دیگری از سخنانش به کاندیداتوری انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: هنوز معلوم نیست که این آخرین مصاحبه مطبوعاتی من باشد یا نه و اگر مصلحت باشد می رویم و اگر مصلحت نباشد می مانیم اما من تا آخرین روزی که در این پست هستم مثل روز اول، به وظیفه ام عمل می کنم.

وی ادامه داد: فضای انتخابات باعث شور و شوق در میان مردم می شود و همین که ما گفتیم می آییم خیلی ها ناامید شدند، خیلی ها به تجارب کارشناسی مسلح تر و خیلی ها هم خوشحال شدند.

بابایی با بیان اینکه باید بین اجرا و قانونگذاری یک اتفاق بیفتد، تصریح کرد: وقتی هیچ جلسه ای در میان این دو تشکیل نشده، چگونه می توان در انتظار یک اتفاق بود؟!

مدیر کل تعاون همچنین میزان تسهیلات سال 94 را 5 هزار میلیارد پیش بینی کرد و افزود: برای فلان روستا و فلان تکیه و فلان مسجد اعتبار وجود دارد، ولی برای جوانان که بیکار هستند، بودجه اختصاص نمی دهند و بودجه، خارج از دولت، در اختیار آقایان است.

*شهرداری ها دنبال کسب و کار نیستند

وی در ادامه گفت: برای بازارچه های محلی و تشکل های صنفی از شهرداری ها زمین تقاضا کردیم، اما تنها شهرداری های تنکابن، بابل و بهشهر همکاری کردند و زمین اختصاص دادند.

بابایی خاطر نشان کرد: ما فقط مکان بازارچه های محلی را از شهرداری ها می خواهیم و بقیه هزینه ها در تعهد خودمان است.

این مسوول با اشاره به لزوم همکاری دستگاه ها، افزود: شهرداری ها دنبال کسب و کار و زیرساخت فضای اقتصادی نیستند بلکه زنجیره ای و به نفع خودشان کار می کنند.

مدیرکل تعاون تصریح کرد: بقیه شهرداری ها بیایند و تن به قانون دهند تا دست فروشی هم تبدیل به شغل و دارای شان شود .

* رسانه ها سرمایه های استان هستند

وی در ادامه سخنانش تعداد تعاونی های فعال در مازندران را 4 هزار و 199 تعاونی اعلام کرد و گفت: 2 هزار و 631 تعاونی تازه راه اندازی شده هم در مازندران وجود دارد که تا 4 سال آینده به بازدهی می رسند.

وی همچنین آمار کارگران بیمه شده فصلی را تاکنون، 25 هزار نفر اعلام کرد و گفت: تا پایان سال 94 این میزان افزایش می یابد.

بابایی عملکرد تعاونی ها را در ایجاد اشتغال، مثبت ارزیابی کرد و ایجاد 79 هزار و 142 اشتغال مستقیم، اشتغال 7 هزار و 445 نفر، سهم بری از صندوق توسعه ملی در بخش صنعت 49 میلیارد تومان، در بخش کشاورزی 63 میلیارد تومان و در بخش مسکن افتتاح مجتمع 600 واحدی بابل را در آینده ای نزدیک و همچنین توزیع سبد کالا را از جمله عملکرد تعاونی ها برشمرد.

وی در پایان سخنانش روند توسعه اقتصاد و کار اقتصادی را آهسته و پیوسته دانست و گفت: بخش تعاون در اقتصاد اثر گذار است و من به تشکل ها همانند رسانه ها اعتقاد دارم.

این مسئول ادامه داد: رسانه ها سرمایه های این استان هستند و بحث من با همه تشکل ها این است، صداقت، تلاش و همدلی، مازندران را از این وضع خارج خواهد کرد.  

* خبر خوبی از احیای نساجی ندارم

بابایی در ادامه به سوال چند خبرنگار پاسخ داد.

وی در خصوص مشکل مسکن مهر "میارکلا" که سوال یکی از خبرنگاران بود، گفت: مسوول این امر مسکن و شهرسازی است و خودش باید پاسخگو باشد و البته مسکن و شهرسازی سفسطه بازی در نیاورد، توجیه نکند، کار خودش را انجام دهد.

مدیرکل تعاون همچنین در مورد تحصن کارگران شرکت خوش نوش چنین پاسخ داد: ما پیگیر کار کارگران این شرکت هستیم و هرکاری هم تا کنون صورت گرفته به خاطر این پیگیری ها بوده و گفته خود کارگران گواه این ادعا است. من صد درصد مخالف تغییر کاربری شرکت خوش نوش بودم اما به کارفرما واگذار شد و اگر تا حدود 20 روز دیگر تعهدات این شرکت در مورد کارگران عملی نشود، از طریق دادگاه پیگیری خواهیم کرد.

بابایی در مورد احیای نساجی مازندران نیز که یکی از خبرنگاران مطرح کرد، گفت: خبری از احیای نساجی مازندران نداریم و آنان که مدعی هستند که احیا می کنند، بروند و احیا کنند. من خبر خوبی از احیا ندارم.

یکی از خبرنگاران علت جابجایی های متعدد معاونان تعاون را جویا شد و بابایی این گونه پاسخ داد: تاکنون از جابجایی های که صورت گرفته راضی هستیم. جابجایی ها علل متفاوت دارند، مثلا همکار ما در تنکابن بازنشسته شده و برای جانشینی او میان ما و نمایندگان مجلس و یا مسوولان آن شهر اختلاف نظر است. جابجایی در دستگاه ها طبیعی است و عوامل متعددی از جمله فشار نمایندگان، نظر کارشناسی بنده و... دخیل است و البته تصمیم گیری باید تلفیقی باشد.

 


  • يکشنبه 3 خرداد 1394-8:41

    هزاران سیم زر دادیم کسی مارا نشد مخلص
    تو که مفت مفت شوی چاکر یقینا حاجتی داری
    جناب آقای بابایی
    مجلس جای ... نیست هیمنجارا محکم داشته باش
    مثال مازندرانی داریم :
    (( ایا اگزر ش کل راه گم بکنه اتا چک تله کفنه ))

    • يکشنبه 3 خرداد 1394-11:51

      خیلی سانسور کردید من چیزی بدی ننوشتم ( آنچه نوشته ام شغلهای قدیم بود ...

    • يکشنبه 3 خرداد 1394-7:35

      تو بعضي شهرستانهاي مازندران ، 20 سال رييس اداره تعاون عوض نشده بعد مي خواهيد رويكرد به اشتغال و اقتصاد تعاون عوض بشه؟؟؟؟ خنده دار نيست؟


      ©2013 APG.ir