تعداد بازدید: 3584

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 4 خرداد 1394-22:48

پیرامون بزرگنمایی اتفاقات جشن دانش آموختگی دانشگاه مازندران

وقتی هدف وسیله را توجیه می کند

برای جریان مخالف دولت، هدف همواره وسیله را توجیه می کند، چه اگر رقص و پایکوبی ناپسند است، چرا فیلم آن را با افتخار در سایت های خود به نمایش گذاشته اند! اگر رقص گناه است، تکثیر و پخش آن ثواب دارد؟! هر چند برخی فیلم ها مربوط به این دانشگاه و مراسم دانش آموختگی نیست و تنها برای تخریب مدیریت دانشگاه فیلمی را از جایی برداشته اند و بارگذاری کرده اند+توضیحات روابط عمومی دانشگاه مازندران در مورد برگزاری مراسم جشن دانش آموختگی


 مازندنومه، سرویس سیاسی: برگزاری مراسم جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه مازندران در هفته گذشته و دست افشانی و رقص تعدادی از دانشجوها که البته ارتباطی با مدیریت دانشگاه ندارد، بهانه ای تازه در دست مخالفان دولت داد تا دوباره فریاد وا اسلاما و وا اسفا سر دهند و در رسانه های زنجیره ای خود، دولت تدبیر و امید و ریاست دانشگاه مازندران را زیر سئوال ببرند.

همین رسانه ها و چهره هایی که در این موقعیت ها بدون اندکی تتبع و کنکاش، مثلا" مدافع دین مداری و مخالف اباحه گری می شوند، در بزنگاه هایی چون سوء مدیریت ها، اختلاس های بزرگ و ناکارامدی هم قطاران خود کز کرده، با سکوت از کنار آن می گذرند؛ چه اگر همین اتفاق در دوران مدیریت هم فکران آنان بیفتد، به آسانی از کنار آن می گذرند(و گذشته اند!)

به این نکته نمی پردازیم که برای جریان مخالف دولت، هدف همواره وسیله را توجیه می کند، چه اگر رقص و پایکوبی ناپسند است، چرا فیلم آن را با افتخار در سایت های خود به نمایش گذاشته اند! اگر رقص گناه است، تکثیر و پخش آن ثواب دارد؟! هر چند برخی فیلم ها مربوط به این دانشگاه و مراسم دانش آموختگی نیست و تنها برای تخریب مدیریت دانشگاه فیلمی را از جایی برداشته اند و بارگذاری کرده اند!

مخالفان دولت و بهانه جویان دلواپس هرگز این ابتکارات را در آن جشن نمی بینند: چیدمان متفاوت سالن به منظور جلوگیری از اختلاط دانشجویان دختر و پسر، دعوت از مجری و خواننده رسمی صدا و سیمای استانی و ملی برای اجرای مراسم، تدارک مکانی مشخص برای گرفتن عکس یادگاری دانشجویان جهت جلوگیری از ازدحام و یا بی نظمی در حین اجرای مراسم، زیارت خاصه حضرت امام رضا(ع) و خواندن سرودی درباره این امام عزیز، طراحی یادمان ویژه شهدای دانشجوی دانشگاه مازندران و دو شهید مدافع حرم حضرت زینب (ع) و... تنها چند دقیقه پایکوبی تعدادی جوان دانشجو را می بینند که مشابه آن در هر موقعیت زمانی و مکانی قابل تکرار است.

نقلی از صادق زیباکلام که چندی پیش در مناظره با حسین الله کرم بیان کرده بود، اینک به جاست. او گفته بود: «یک‌بار ندیدم انصار حزب‌الله برود جلو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی یا سازمان تبلیغات اسلامی یا حوزه علمیه قم و بگویند چرا وضعیت عفاف و حجاب این است. اما علی‌الدوام جلو وزارت کشور است. اگر یک‌بار جاهای دیگر هم می‌رفتند، می‌توانستم بگویم این عِرق دینی است. اما یک‌بار در دوره احمدی‌نژاد تجمع نکردید. روی پیشانی من نوشته احمق که از من انتظار دارید قبول کنم دردشان دین است؟ نه، دردشان سیاسی است اما آنقدر مرام ندارند که به صراحت بگویند.»

این دانشجوهای جوان، ثمره مدیریت همین جامعه و مملکت اند و اگر اشکالی در برخورد و رفتارشان وجود دارد، ربطی به مدیریت فخرالدین اصغری آقمشهدی ندارد.

او از سویی متولی تربیت و بزرگ کردن شان نبوده است و از جانبی هم نمی تواند در سالن گشت ارشاد بگمارد یا برای هر دانشجو، پلیس مخفی در نظربگیرد تا کسی جم نخورد!  اصلا" هم نباید انتظار داشت این جوانان در جشن  فارغ التحصیلی شان، گریه و سوگواری کنند! ریاست دانشگاه تنها می تواند ضمن ابراز تاسف، این حرکت های ساختارشکنانه را محکوم کرده، تذکر دهد که این کار را انجام داده است.

اینک توضيحات روابط عمومی دانشگاه مازندران را در مورد برگزاری مراسم جشن دانش آموختگی و حواشی آن بخوانید که در آن هرگونه رفتار ساختارشکنانه اخلاقی محکوم شده و از دست اندرکاران ذیربط خواسته شده در انجام امورمحوله دقت بیشتری داشته باشند

« در راستای اجرای آئین نامه جشن دانش آموختگی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و براساس دستورالعمل ارسالی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مراسم جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه مازندران روز چهارشنبه 30 اردیبهشت 94 از ساعت 16 تا 20 در سالن ورزشی حضرت قائم (عج) دانشگاه مازندران برگزار گردید.

این جشن که با حضور حدود 1000 نفر از دانش آموختگان و نزدیک به 700 نفر از خانواده های ایشان در آستانه اعیاد مبارک شعبانیه برگزار شد، مطابق دستورالعمل  وزارت عتف و با اهدافی نظیر تکریم و ارج نهادن به شخصیت علمی، فرهنگی و اجتماعی دانش آموختگان، تقویت همراهی و همدلی بین دانشگاه و دانش آموختگان، تقویت نشاط فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه و فراهم آوردن فضایی امید بخش و پر نشاط در دانشگاه، تقویت ارزشهای فرهنگی ایرانی- اسلامی و تقویت وفاداری  دانش آموختگان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طراحی شد.

       برای برگزاری جشن مزبور ستادی تحت عنوان "ستاد برگزاری مراسم جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه مازندران"، متشکل از مدیران حوزه فرهنگی، معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیر امور آموزشی، مدیر حراست، مدیر امور مالی، مدیر امور اداری و مدیر روابط عمومی دانشگاه تشکیل شد.
 
       با عنایت به برخی نگرانی های اعضای محترم شورای فرهنگی دانشگاه در زمینه ی برگزاری جشن های خصوصی در خارج از دانشگاه توسط دانشجویان همراه با برخی اقدامات غیر فرهنگی و ناهنجار در سالهای گذشته که بعضا اعتراضاتی را در پی داشته است و به منظور پیشگیری از بروز مسایلی از این دست، مقرر شد جشن به صورت متمرکز، توسط معاونت فرهنگی و با همکاری و مشارکت سایر معاونت ها و مدیریت های دانشگاه برگزار شود.

همچنین، شورای فرهنگی دانشگاه مقرر نمود در راستای انگیزه بخشی به دانشجویان جهت شرکت در این جشن و جلوگیری از برگزاری جشن های خصوصی، مبلغ کمتری از دانشجویان در مقایسه با سال قبل برای ثبت نام دریافت شده که بر اساس تمهیدات مذکور، شاهد استقبال دانشجویان و رشد 37 درصدی متقاضیان شرکت در جشن دانش آموختگی نسبت به سال قبل بوده ایم .

        همچنین، طراحی برنامه های متنوع، نوآورانه و ارزشی از جمله؛ زیارت خاصه حضرت امام رضا(ع) و خواندن سرودی درباره این امام عزیز، طراحی یادمان ویژه شهدای دانشجوی دانشگاه مازندران و دو شهید مدافع حرم حضرت زینب (ع) از شهرستان بابلسر و اهدای شاخه گل توسط اعضای هیأت علمی و دانشجویان منتخب، چیدمان متفاوت سالن به منظور جلوگیری از اختلاط دانشجویان دختر و پسر، دعوت از مجری و خواننده رسمی صدا و سیمای استانی و ملی برای اجرای مراسم، تدارک مکانی مشخص برای گرفتن عکس یادگاری دانشجویان جهت جلوگیری از ازدحام و یا بی نظمی در حین اجرای مراسم، و نیز تشکیل کمیته دانشجویی به منظور استفاده از توانمندی آنان در برگزاری جشن، همگی حاکی از برنامه ریزی قبلی و دقت دست اندرکاران برای برگزاری هرچه باشکوه تر بوده است.

       البته، در برخی قسمت های برنامه و هنگام پخش آهنگ، برخی دانشجویان حرکاتی خلاف شئون اسلامی انجام دادند که این امر در همان جلسه و در سخنرانی سرپرست دانشگاه و سخنان کوتاه معاون فرهنگی و اجتماعی مورد اعتراض قرار گرفت. چنانکه سرپرست دانشگاه درسخنرانی خود که در مراسم اختتامیه جشنواره علمی و فرهنگی دانشجویان دانشگاه مازندران در 23 اسفند 93 ایراد شده بود، اظهارداشت: «هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که به بهانه برگزاری یک برنامه فرهنگی و هنری نسبت به ارزشهای ملی و دینی جامعه هنجارشکنی صورت پذیرد».

       مدیریت دانشگاه ضمن ابراز تاسف از حرکات ناپسند برخی از دانشجویان و همچنین اشاعه آن از سوی برخی دیگر، همواره خود را متعهد و ملتزم به ارزشهای اسلامی و انقلابی دانسته و هرگونه رفتار ساختارشکنانه اخلاقی را محکوم می نماید و از دست اندرکاران ذیربط می خواهد در انجام امورمحوله دقت بیشتری داشته باشند.

       هیأت رئیسه دانشگاه که خود از یادگاران دوران دفاع مقدس می باشند انتساب هرگونه ترویج اباحه گری فرهنگی را کذب محض دانسته و بر اجرای فعالیت های ارزش مدارانه تاکید می نماید، چرا که حمایت و اهتمام به برگزاری برنامه های متعدد مذهبی، معنوی و انقلابی طی چهارده ماه گذشته گواه صادق نگاه و رو یه ارزشی مجموعه  مدیران دانشگاه در امور اجتماعی و فرهنگی می باشد.

       در پایان روابط عمومی دانشگاه مازندران با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص همدلی و هم زبانی، از نقد منصفانه عملکرد مدیران و رهنمودهای  مشفقانه همه دلسوزان و فرهیختگان محترم استقبال می کند.»


  • فیس بوک مازندنومهپاسخ به این دیدگاه
    جمعه 8 خرداد 1394-23:26

    این ها کار مخالفان دولت از حماقت گذشته و دارد به خیانت نزدیک می شود.

    • جمعه 8 خرداد 1394-11:15

      با احترام
      برخی از افراد کم شعور که تعدادشون هم کم نیست به انتشار این گونه فیلمها می پردازند در حالی که زیر پوست شهر در مجالس خصوصی ،جشن تولدها،عروسیها و مهمانیها انچنان وضع عفاف و حجاب خراب هست که 100 رحمت به اروپا و آمریکا ما مسلمونیم و فقط دروغ و شعار بلدیم اروپا وآمریکا بی حجابی و بیحیایی در بطن جامعشون هست.
      انقدر در جامعه و مازندران حفظ عفاف و حجاب رعایت می شد که رقص محجبه چنتا دختر دانشجو اونهم تو قسمت خانمها و در داخل خودشون برای مازندرانیها فاجعه بود؟ اون کسی که فیلم رو پخش کرد یکم در مورد عمل زشتش بیندیشه ببینه دنبال چی بوده؟آقا یا خانم شما اگر مسلمان هستی رقص چنتادختر خانوم محجبه را اونهم داخل خود خانمها بزرگ نمیکنی میری و در مراسم جشنها و عروسیها و زیر پوست شهرت دنیال فجایع بزرگتر و جنایات اخلاقی بزرگتر می گردی و چشمتو به روی اونها نمی بندی راستمی گی در مورد فجایع اخلاقی شهرت بنویس و قیلم بگیر

      • عضو خانواده دانشگاهپاسخ به این دیدگاه
        پنجشنبه 7 خرداد 1394-22:33

        جناب اقای اصغری سپرست محترم دانشگاه مازندران
        ...برادر روحانی فرافکنی این موضوع هم خوب است اما مواظبت از مدیریتی که در دست دارید جای خود را دارد

        • پنجشنبه 7 خرداد 1394-10:39

          این گونه مسایل بعنوان بخشی از فرهنگ عمومی و رفتار اجتماعی و یا حوزه خصوصی زندگی ایرانیان در آمده است. این واقعیت آشکاری است که که چارچوب قابل قبول و قابل اجماعی برای جشن و شادی بویژه برای نسل جوان تعریف نشده است. بهمین دلیل نوعی دوگانگی در این زمینه ها مشاهده می شود و البته همین وضعیت دستمایه جریانات سیاسی نیز قرار می گیرد. بهرحال در ارتباط با نوع مراودات دختران و پسران، جشن و شادی، حجاب و ... بایستی بصورت اصولی و البته قابل فبول برای قاطبه ایرانیان، فکری نو در انداخت تا هم ارزشهای ملی و دینی حفظ شود، هم منجر به دوگانگی ( ظاهر و باطن ) نشود و هم نسل جوان را اقناع کند. واقعیت آنست که همین جشن هائی که به مناسبتهای مذهبی از جمله در مساجد و با مولودی خوانی مداحان مشهور به روضه خوانی و آنهم بعضا با صدای عجیب و مهیب !! برگزار می شود برای بسیاری از جوانان جذابیتی ندارد و حتی پخش آن از رسانه ملی به ترویج و پذیرش و عمومیت آن منجر نمی شود.

          • پنجشنبه 7 خرداد 1394-0:0

            دانشگاهی که در جذب اساتید سلیقه بکار می ره حق و ناحق میشه،باید هم در اون ول بشو باشه.آقای اصغر ی که من می شناسم به درد ریاست نمی خوره

            • چهارشنبه 6 خرداد 1394-9:54

              خنده تلخ من از گریه غم انگیزتراست! فعلا شما بخند تا صبح دولتت بدمد دوست جان! وقت هم کردی فیلم رقص دانشگاه رو بلوتوث کن و پخش کن تا ثوابی برده باشی! باور کن این کار هم خنده داره و هم ثواب! بعد از پخش فیلمها هم نماز شکر بخوان دوست جان جان! حتما میری بهشت!

              • چهارشنبه 6 خرداد 1394-9:10

                مازندنومه نوع نگاه و رشته افکار سیاسی شما خنده داره

                • سه شنبه 5 خرداد 1394-16:29

                  همه سایت ها گفتم الانم میگم وقتی خود دانشگاه برنامه آهنگ رقاصی میذاره نه ی رب نه بیست دقیقه نه نیم ساعت نه یه ساعت بلکه تا خود اتمام برنامه که 4 ساعت بوده همش آهنگ و خواننده و دلقک بوده چطور می تونند دانشجوها ساکت بشینن و کاری نکنن.برام جالبه که همون نگهبانان که دم در حراست جلوی همین دانشگاه واس یه وجب مانتوی کوتاه جلوشونو می گرفت اون روز مهر سکوت اجباری به لباش بوده انگار. متاسفم. با چی میخواید برنامه ریزی های غلط و ضد دینی تونو توجیه کنید...کل دانشگاه دست رییسشه اونوقت ربطی به اون نداره و فقط دولت دولت می کنید؟... جوک سال بود بخدا.
                  امیدوارم به راه راست هدایت شیم..

                  • سه شنبه 5 خرداد 1394-20:1

                    دروغ که مالیات نمی خواد. من توی اون جشن بودم. اولا 4 ساعت آهنگ نبود و برنامه های متنوعی بود. از سخنرانی تا برنامه هایی که در متن اومده. در ضمن جشن بوده نه مجلس عزا. در مراسم جشن بیایند مصیبت بخوانند یا تعزیه اجرا کنند؟! عجب آدمی هستی تو! در ضمن تمام آهنگهایی که خوانده شد کپی آثار ناصرعبداللهی و این جور خواننده ها بود که هزاربار اصلش از رادیو و تلویزیون پخش شده. یعنی مجاز بوده. دست دکتر اصغری درد نکند که مدیریت کرده. 4 نفر هم رقصیدند که رقصیدند. مگه جای دیگه نمی رقصند؟ در دانشگاه رقصیدند، تو مسجد که نبود. در ضمن مختلط هم نبود هر گروه واسه خودش دست می زدند.

                  • سه شنبه 5 خرداد 1394-11:20

                    دولت روحانی در برابر مخالفان از خودش ضعف نشون میده و می ترسه...
                    قرار بود این دولت آزادی های اجتماعی و سیاسی به ارمغان بیاره.
                    آیا محقق شده ؟؟

                    • ساروی کم سوادپاسخ به این دیدگاه 8 8
                      سه شنبه 5 خرداد 1394-8:24

                      کار خلاف شرع خلافه چه در دولت روحانی باشه چه احمدی نژاد چه خاتمی و رفسنجانی و ....باید باهاش برخورد بشه

                      • سوادکوهی پاسخ به این دیدگاه 7 4
                        سه شنبه 5 خرداد 1394-11:33

                        بعضیها پیشرفت و نشاط زندگی را در گریه و عزاداری می دانند نبایدد مردم شادی کنند چون آدم با گریه آمد باگریه باید زندگی کند با گریه برود

                        • سه شنبه 5 خرداد 1394-10:39

                          خلاف خلافه، اما شیوه برخورد چرا فرق داره؟ اینجا این طوری اونجا یه جور دیگه!! این عیبه! این سیاسی برخورد کردنه

                        • سه شنبه 5 خرداد 1394-6:19

                          درود بر شما. بنده حتی این توضیحات روابط عمومی دانشگاه را لازم نمی دیدم!!
                          مگر در جشن دانشجویی باید سینه زنی و حلوا خیرات کرد, تازه مگر چه اتفاق خاصی افتاده است ؟!
                          اسلام به خطر افتاده است؟ ناموس به حراج گذاشته شده است؟
                          مواد مخدر در سالن توزیع شده است؟!
                          افزایش طلاق داشتیم؟!
                          اختلاس میلیارد دلاری رخ داده است؟
                          اگر دنبال ریشه این به قول شما ضد ارزش و بی بند و باری هستید باید بروید جای دیگر بگردید تا پیدایش کنید.
                          چرا دارید خودتان را گول می زنید؟
                          همه می دانند دارید سیاسی برخورد می کنید و دردتان درد دین نیست !
                          بخدا قسم معرکه بگیران و متوهمان دین مدار دروغین و سیاسی کار همین مقدار اعتقادات مردم را از آنان خواهن گرفت.
                          و من اتوفیق

                          • سه شنبه 5 خرداد 1394-15:1

                            آقایون داداشام گوشتون با منه!!!!
                            دانشگاه شده دستگاه چاپ مدرک علمی اما جشنش به راه به راهه. باباجان قرار نیست حلوا خیرات بشه فقط و فقط خودمون و وجدانمون؛ امام زمان راضیه؟؟!! همین! بالاخره با هر دعوای سیاسی و هر غرض ورزی ای، امام زمان نقطه مشترکمونه دیگه. به خدا بدجوری فکر همهمون رو به سمت اومانیسم سوق دادن و خودمون حالیمون نیست

                          • سه شنبه 5 خرداد 1394-1:46

                            شورای صنفی هم بیانیه داد و گفت که رفتار تندروها رو تحمل نمی کنه!
                            آخه کدوم عقل سلیمی قبول میکنه اینا دلشون واسه اسلام بسوزه ؟ اینا دلشون به حال منافعشون میسوزه.
                            روز شنبه شیرینی برکناری دکتر اصغری رو پخش می کردن.
                            زهی خیال باطل

                            • سه شنبه 5 خرداد 1394-1:35

                              كاش دلواپسان ما آنقدر كه درد قدرت دارند، درد دين هم داشتند!


                            ©2013 APG.ir