تعداد بازدید: 2877

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 7 خرداد 1394-7:4

یک فرمانده دفاع مقدس:

برای آمدن امام زمان هیچ کاری نکردیم

ادبیات پایداری به قیمت جان جوانان یک ملت به وجود می آید و تبدیل به دارایی ملی می شود/ ملتی باهوش است که نگذارد ادبیات پایداری از بین برود/لشکر 25 کربلا ظرفیت زیادی دارد اما هنوز کاری انجام نشده که رخ واقعی این لشکر را ببینیم(گزارش+عکس از مراسم عصر خاطره "فتح مقدس"با حضور مرتضی سرهنگی)


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینا محسن پور: عصر چهارشنبه برنامه عصر خاطره "فتح مقدس" ویژه عملیات بیت المقدس، با حضور مسوولان کشوری و استانی، در جمع خانواده های شهدای این عملیات، در سینما سپهر ساری برگزار شد.

سینا دلشادی-رییس حوزه هنری مازندران- با بیان اینکه دو عنصر بصیرت و استقامت، نیاز جامعه امروز است، اظهار داشت: بصیرت موجب می شود که در معرکه های جهل، جبهه علی(ع) را گم نکنیم و استقامت موجب یاری جبهه حق و در واقع یاری دین خدا خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز که غفلت و راه های انحراف و انحطاط در جامعه وجود دارد، بیش از هر زمان دیگری نیاز به بصیرت احساس می شود.

* برای آمدن امام زمان هیچ کاری نکردیم

در ادامه مهدی دریایی-هنرمند شبیه خوان اراکی- به نقالی داستان "ننه سربخش" که در خوزستان اتفاق افتاد، پرداخت.

سپس سرهنگ احمد کوهستانی -از رزمندگان دفاع مقدس- نیز اظهار داشت: جنگ ما مدیون خرمشهر و ایستادگی مردم خرمشهر در ابتدای کار است.

وی با بیان اینکه مقاوت خرمشهر مدیون وجود امام در راس کار بود، ابراز داشت: اگر امروز هم توانسته ایم در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی مقاومت کنیم، به خاطر وجود رهبران استوار و مقاوم است.

کوهستانی نگاه مستضعفان دنیا را متوجه ما دانست و گفت: نکند که با ترس و دلهره داشته های مان را از دست بدهیم.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن امروز همه چیز را به اسلام مربوط می داند، افزود: برای آمدن امام زمان هیچ کاری نکرده ایم و هنوز راه درازی در پیش داریم.

* ملتی باهوش است که نگذارد ادبیات پایداری از بین برود

در ادامه آرزو ولی پور-رییس دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران- به خوانش شعر پرداخت.

سپس مرتضی سرهنگی-مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری کشور- با اشاره به رفتار ایرانیان با اسیران عراقی، ابراز داشت: شیوه نگهداری رزمندگان ایرانی از اسیران عراقی بسیار خوب بود و حتی موجب شد که نظامیان عراقی 65 کتاب از خاطرات شان را در ایران منتشر کنند.

خبرنگار سال های جنگ، دستور زبان بعد از جنگ را تعقلی دانست و گفت: رسانه ما باید به جایی برسد که به دستور زبان تعقلی صحبت کند و نه با شیوه تبلیغ و مبالغه.

سرهنگی با بیان خاطراتش از زندگی با اسیران عراقی، تصریح کرد: هیچ وقت احساس نکردم که این اسیران دشمن ما هستند زیرا این جنگ ابتدا به آن ها تحمیل شد و بعد به ما و آن ها بیشتر رنج می بردند و حتی خودشان به کارهایی بدی که در خاک ما انجام داده بودند اعتراف می کردند.

وی با اشاره به پنهان کردن فرزندان در زیر زمین خانه ها توسط مادران عراقی، گفت: هنوز هم جنگ دست از سر آن ها بر نداشته است.

چهره ماندگار حوزه های هنری کشور، ادبیات جنگ را مولود کشورهایی دانست که در کوچه های شان صدای انفجار شنیده و در حیاط شان سایه هواپیماهای جنگی دیده باشند و تاکید کرد: خیلی از شاهکارهای ادبی جهان راجع به جنگ است و ادبیات پایداری به قیمت جان جوانان یک ملت به وجود می آید و تبدیل به دارایی ملی می شود.

سرهنگی با بیان اینکه ملتی باهوش است که نگذارد ادبیات پایداری از بین برود، تاکید کرد: تا منابع شفاهی از جنگ وجود دارد باید از آن بهره برد و نقش گردآوری اسناد جنگ مربوط به یک سازمان خاص نیست بلکه یاری و همکاری دستگاه ها را می طلبد.

وی ادامه داد: جنگ خیلی از چیزها را از بین می برد، تغییر می دهد و به وجود می آورد و سرباز جنگ وقتی خاطراتش را بنویسد ، جنگش را تکمیل کرده ولی اگر راجع به جنگ چیزی نوشته نشود، انگار اصلا جنگی وجود نداشته است.

سرهنگی در پایان مازندران را دارای ظرفیت سپاهی قوی دانست و ابراز داشت: لشکر 25 کربلا ظرفیت زیادی دارد اما هنوز کاری انجام نشده که رخ واقعی این لشکر را ببینیم.

 احد جاودانی-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران- در این مراسم با تاکید بر حس و حال معنوی مراسم از سخنرانی خوداری و به بیان یک خاطره از دوران جنگ بسنده کرد.

در ادامه شاعران برجسته مازندران به خوانش شعر پرداختند. سپس هنرمندان و فعالان عرصه دفاع مقدس، تجلیل شدند و همچنین یوسف غلامی-نقاش چهره شهدا- در جریان مراسم، تابلوی چهره شهید اکبری را تکمیل و به خانواده این شهید بزرگوار تقدیم کرد.

در پایان نیز حسن محمودزاده-خواننده و شاعر انقلابی- چند قطعه موسیقی اجرا کرد.

 


  • کم سواد روستاییپاسخ به این دیدگاه
    شنبه 9 خرداد 1394-23:45

    با سلام و درود فراوان به سرهنگ احمد کوهستانی!
    برای.آمدن امام زمان هیچ کاری نکردیم !
    ملت غیور و شهید پرور ایران به ویژه مازندان عزیز, مشتاقانه منتظر دیدار صاحب زمان هستند!..!!!برای شما ازخداوند متعال آرزوی سلامت و تندرستی و پیروزی دارم.


    ©2013 APG.ir