تعداد بازدید: 5465

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 18 بهمن 1384-0:0

اشک مادر

يادي از سيد رسول حسيني


koshti گزارش کوتاهي از سيد رسول حسيني وخانواده اش تهيه کرده و آورده:

نامش خیلی آشناست. هر مسابقه ای که در ساری برگزار شود گویی سیدرسول حسینی و منش های پهلوانی او در یادها تداعی می شود.
بیش از همه، خانواده این جوان ناکام مازنی هستند که با شنیدن نام سیدرسول دلتنگ روزهایی می شوند که سیدرسول هم به سالن کشتی می رفت، به مسابقات جهانی اعزام می شد، افتخار می آفرید و نام پهلوانی را از آن خود می کرد.
گرچه بسیار از آن روزها گذشته اما گذر ایام گرد فراموشی نه بر یاد و خاطره خانواده حسینی و نه تاریخ نام آوری ها و پهلوانی ها ننشانده.
سیدرسول زنده است تا خانواده اش از او یاد می کنند و برایش اشک می ریزند. سیدرسول زنده است تا کشتی در این سالن برگزار می شود.

اما پدر دردمند او حرف های زیادی برای گفتن دارد:
هیچ ادعایی در رابطه با فرزندم ندارم اما گلایه های زیادی از مسئولان مازندران در دلم وجود دارد. آن ها از سیدرسول حسینی یادی نمی کنند. متاسفم چطور این همه از جهان پهلوان تختی صحبت می کنند اما از پهلوان ساری چیزی نمی گویند. اصلا نمی گویند پدرو مادرش زنده اند یا مرده؟! مادرش همیشه از این بی مهری ها اشک می ریزد.


پدر 70 ساله مرحوم حسینی ادامه می دهد:
حداقل انتظار من این است که کشتی های او را به نمایش بگذارند. سیدرسول خیلی پسر خوبی بود. همیشه برای خواندن نماز از من پیشی می گرفت. راز و نیاز او همیشه اشک من را سرازیر می کرد.
روزی یکی از داوران ممتاز بین المللی می گفت که سیدرسول در مسابقات خارجی یک قبله نما تهیه کرده بود و سروقت نمازش را می خواند.


سیدحسین حسینی پدر نفر چهارم جهان در مسابقات 81 اسکوپیه در حالی که سخت متاثر شده، بر آرزوی پسرش تاکید می کند:
چند روز قبل از آن حادثه تلخ به او گفتم آرزو دارم ازدواجت را ببینم او هم جواب داد وقتی سه مدال بگیرد حتما این کار را انجام خواهد داد.


ضمن آرزوی رحمت و مغفرت برای مرحوم سیدرسول و آرزوی سلامتی برای خانواده محترمش امیدوار هستیم جام جهانی کشتی آزاد که به میزبانی ساروی ها در سالن سیدرسول حسینی برگزار می شود در خور نام و شخصیت ارزشمند آن جوان رعنای مازندران باشد تا یک بار دیگر نام قهرمان آسیا در اذهان کشتی دوستان زنده شود.


سیدرسول حسینی در مسابقات جهانی 1981 اسکوپیه نیز نزدیک ترین مسابقه را با سرگئی بلوگلازوف برگزار کرد و به جمع چهار نفر برتر راه یافت.


به نزدیکی های شهر ساری که می رسی تابلوی بزرگی را می بینی که روی آن نوشته اند: به شهر پهلوان سیدرسول حسینی خوش آمدید.
مردم ساری هرگز پهلوان خوشنامی که در سالن تمرین جان به جان آفرین تسلیم کرد را فراموش نخواهند کرد.


به راستی آن فردی که تابلوی ورزشگاه سیدرسول را دستکاری می کند، آیا حاضر است احوالی هم از پدر و مادر آن پهلوان ارزنده بپرسد؟ البته خوشبختانه با درايت مديركل تربيت بدني، تابلوي سالن را مجددا تغيير دادند و صحنه اي از كشتي سيدرسول حسيني به جاي عكس تحميلي قبلي قرار گرفت.

khabars هم خبر داد: کار مرمت‌ و بازسازى‌ سالن‌ مرحوم‌ سيدرسول‌ حسينى‌ شهر سارى‌ به‌ پايان‌ رسيد.

سلمان‌ قادرى‌ نايب‌ رئيس‌ هيئت‌ کشتى‌ استان‌ مازندران‌ و مسئول‌ نوسازى‌ سالن‌ مسابقات‌ کشتى‌ آزاد جام‌جهانى‌ سال‌ 2006 ساري، ضمن‌ بيان‌ اين‌ مطلب‌ افزود: تکميل‌ محل‌ برگزارى‌ رقابتها تقريباً‌ خاتمه‌ يافته‌ و آماده‌ بهره‌بردارى‌ شده‌ و در اسرع‌ وقت‌ تشک‌ مسابقات‌ را نيز پهن‌ خواهيم‌ کرد تا همه‌ چيز براى‌ شروع‌ اين‌ پيکارها مهيا گردد.
وى‌ در مورد کشتى‌گيران‌ دعوت‌ شده‌ به‌ اردوى‌ آماده‌سازى‌ جهت‌ شرکت‌ در جام‌ تختى‌ نيز گفت: به‌منظور ايجاد انگيزه‌ هرچه‌ بيشتر مازنى‌ها، ترکيب‌ اصلى‌ تيمهاى‌ استان‌ را اعلام‌ نکرديم‌ تا در جمع‌ 30 نفر دعوت‌ شده‌ به‌ اردوى‌ آماده‌سازي، آنهايى‌ که‌ خودشان‌ مستقيماً‌ سهميه‌ حضور در جام‌ تختى‌ را به‌دست‌ نياورده‌اند، انگيزه‌ تلاش‌ براى‌ مجوز شرکت‌ در جام‌ تختى‌ را داشته‌ باشند.
نايب‌ رئيس‌ هيئت‌ کشتى‌ مازندران‌ تصريح‌ کرد مازندران‌ به‌ دليل‌ ميزبانى‌ جام‌ تختى‌ با دو تيم‌ منتخب‌ استان‌ و جويبار لوله‌ در اين‌ جام‌ بين‌المللى‌ حضور مى‌يابد و ما به‌ اتفاق‌ اعضاى‌ هيئت‌ کشتى‌ و مربيان‌ استان‌ از 30 کشتى‌گير جهت‌ شرکت‌ در اردوى‌ آماده‌سازى‌ دعوت‌ کرده‌ايم‌ که‌ از صبح‌ روز جمعه‌ 21 بهمن‌ در سالن‌ تختى‌ بابل‌ حضور يابند. در پايان‌ اين‌ اردو ترکيب‌ کامل‌ دو تيم‌ 7 نفره‌ را براى‌ شرکت‌ در جام‌ تختى‌ رسماً‌ اعلام‌ مى‌کنيم.
توضيح مازندنومه:گفتني است کارگران نقاش و سنگ کاري که در سالن حسيني مشغول کار هستند،نسبت به دريافت نکردن حقوق خود،اعتراض کردند.نقاش ها گفتند اگر حقوق ما را ندهيد از امروز کارمان را تعطيل مي کنيم.چند روز پيش سنگ کار ها نيز کار را تعطيل کردند که با گرفتن يک چک از سازمان تربيت بدني،سرکارشان برگشتند.


 


  • يك پاشاكلائيپاسخ به این دیدگاه 2 0
    يکشنبه 12 شهريور 1391-0:0

    سلام،
    براي مسئولان استان واقعأ متأسفم كه حتئ يك مسابقه هم به ياد وى برگزار نمىكنند(جام جهان پهلوان سيد رسول حسيني) كه حداقل شأن و منزلت وى فراموش نشود!
    در اينترت كه جستجو كنى حتئ يك عكس هم از اين جوان برومند نيست،آيا اين است جواب او؟
    واقعأ متأسفم!


    ©2013 APG.ir