تعداد بازدید: 2766

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 26 بهمن 1384-0:0

استاندار:سرمايه گذاران نگران نباشند،پيگيريم

استاندار مازندران گفت: اين استان داراي چالش‌ها و مشكلات عديده‌اي ناشي از توسعه نيافتگي در چند سال گذشته است.


"ابوطالب شفقت"  افزود: در برنامه اول و دوم توسعه اقتصادي واجتماعي اين استان را صرفا به كشاورزي اختصاص دادند كه متاسفانه اين بخش رشد واقعي را پيدا نكرده‌است.

وي اظهارداشت: از بعد تحقيقات و تغيير كاربري اراضي و افزايش بهره‌وري استان رشد واقعي نداشته، درحالي كه زمين در چند سال گذشته به قطعات كوچك تبديل و سطح زير كشت كاهش يافته است.

وي صنعت را يكي از ويژگي‌هاي توسعه يافتگي هر منطقه دانست و اضافه كرد:
مازندران در اين بخش در طول ‪ ۱۷‬سال گذشته رشد نيافته است.

وي خاطرنشان كرد: همچنين بدليل مشكلات ، بيكاري در استان افزايش يافته است.

استاندار مازندران يادآور شد: برابر آمار نرخ بيكاري دراستان زير متوسط كشور و ‪ ۱۰/۸‬است و در زمان حاضر بيكاري از جمله عمده‌ترين مشكلات مطرح مي باشد.

شفقت با اشاره به اهميت بخش كشاورزي اين استان ،تاكيد كرد: در اين بخش درمازندران بايد بيشتر تلاش شود و اولويت اول برنامه ما است زيرا بخش مهمي از مردم استان در زمينه كشاورزي و دامداري فعال هستند.

اين مقام ارشد استان تصريح كرد: به موازات توسعه بخش كشاورزي، توسعه صنعت به طور جدي دنبال مي‌شود و برخي موضوعات خاص نظير ايجاد پالايشگاه، انتقال خط پلي‌اتيلن از اصفهان به شمال كشور كه با احدات چندين كارخانه در اين استان مشكل بيكاري را تا حد زيادي رفع مي‌كند ،مدنظر است.

به گفته شفقت، پالايشگاه نفت، استفاده و بهره‌وري بيشتر از صنعت و معدن و صنايع تبديلي، صنعت چوب و فراوري چوب و احداث صنايع كوچك و زودبازده از جمله طرح‌هاي اشتغال‌زا محسوب مي‌شود كه مسوولان استان به دنبال اجراي آن هستند.

وي ادامه داد: همچنين زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري در استان پيگيري مي‌شود تا سرمايه‌گذاران از اين بابت نگراني نداشته باشند.(irna)



    ©2013 APG.ir