تعداد بازدید: 2301

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 10 اسفند 1384-0:0

بدون پول هرگز

اجراى عمليات لايروبى رودخانه بابلسر كه از ربع قرن اخير دست نخورده مانده، به دليل كمبود اعتبارات عملى نشده است.


مهندس محمدولى آقا باباپور- شهردار بابلسر-مى گويد: براى اجراى عمليات لايروبى رود بابلسر، اعتبارى بالغ بر يك ميليارد و ۲۵۰ ميليون تومان مورد نياز است كه اين رقم خارج از توان پرداخت شهردارى بابلسر است.

به گفته وى بودجه سال جارى شهردارى بابلسر ۲‎/۵ ميليارد تومان اعلام شده كه نسبت به سال گذشته ۵۰۰ ميليون تومان كاهش داشته است. به همين دليل نيز براى لايروبى رود بابلسر بودجه اى برابر نيمى از كل اعتبارات سالانه شهردارى اين شهر مورد نياز است!
محمدولى آقا باباپور، درخصوص راهكارهاى تأمين اين رقم خاطرنشان مى كند: به غير از شهردارى، نهادها و ارگان هاى متعددى در حفاظت و نگهدارى محيط زيست اين رود مسؤولند و لذا درخواست ما از سازمان هايى همچون محيط زيست، آب و فاضلاب، سازمان ميراث فرهنگى و گردشگرى و حتى ستاد حوادث غيرمترقبه استان اين است كه براى اجرايى شدن پاكسازى و لايروبى رود بابلسر با اين سازمان همكارى کنند.

وى به وجود منابع آلاينده متعدد در مسير رودخانه مذكور اشاره كرده و مى گويد: شوراى شهر و شهردارى بابلسر كارخانجات و بيمارستان هاى واقع در مسير رود را موظف كرده است تا با ايجاد سيستم تصفيه فاضلاب نسبت به كاهش مشكلات زيست محيطى منطقه و حوزه رودخانه بابلسر اقدام کنند كه اين مهم تا ارديبهشت سال آتى عملى خواهد شد.

شهردارى بابلسر همچنين نسبت به ساخت و سازهاى بى رويه در سواحل درياى خزر اشاره و تأكيد مى كند: على رغم هشدار شهردارى به پلاژداران، متأسفانه ساخت و سازهاى بى رويه در كد منهاى ۲۴ ادامه دارد و با پيشروى آب دريا، سرمايه گذارى هاى انجام شده بيهوده به هدر مى رود.
به گفته وى هم اكنون يكصد پلاژ، متل و هتل و حدود ۱۳ هزار تخت از سوى پلاژداران براى استفاده گردشگران تجهيز شده اما هيچ دستگاهى به عنوان متولى مسؤوليت قانونى آنها را بر عهده نگرفته است.(iran-newspaper)



    ©2013 APG.ir