تعداد بازدید: 2264

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 10 اسفند 1384-0:0

جايگاه نداريم

محمدرضا اسحاقی - نوازنده کمانچه و خواننده موسیقی مازندرانی- گفت: جایگاه معینی برای تشخیص سطح هنرمندان موسیقی در طرح تکریم وجود ندارد.


محمدرضا اسحاقی ضمن بیان این مطلب افزود: اجرای طرح تکریم با ترتیب و نظم خاصی صورت نمی گیرد. مثلا یکی از کمانچه نوازان موسیقی مازندران تا مدتی پیش از اندک مزایای این طرح  برخوردار می شد، ولی پس از مدتی این مستمری قطع شد.

وی افزود: اگر چه این طرح یک طرح انسان دوستانه و با ارزش است اما گاهی پرداخت می شود و گاهی عقب می افتد و نمی تواند پاسخ گوی مشکلات این قشر کم درآمد باشد.

اسحاقی در ادامه با اشاره به ضعف عملکرد بعضی از متولیان گفت : مشکل اصلی هنرمندان عرصه موسیقی این است که به یک جایگاه در خور شان خود نرسیده اند. امروز هر کس در موسیقی نواحی دو بیت حفظ باشد به عنوان هنرمند مطرح می شود در حالی که بعضی از بزرگان چندین منظومه را به راحتی برای مخاطبان اجرا می کنند.

وی در پایان نسبت به برپایی جشنواره و برخورد های نامناسب با موزیسین های موسیقی نواحی، اظهار داشت: در جشنواره مثل یک اسیر با ما برخورد کردند. من فکر می کنم اگر جایگاه هنرمند اصیل و زحمت کش ایرانی برای مسئولین مشخص شود، طرح تکریم هم در بهترین شکل خوداجرا خواهد شد.(mehrnews)



    ©2013 APG.ir