تعداد بازدید: 2783

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 14 خرداد 1394-13:27

حجت الاسلام رسولی:

به جای اطاعت دنبال زیارت هستیم

امام جمعه میاندورود: ما بعد از انقلاب نیز گاهی راه را به اشتباه می رویم و به جای اینکه دنبال امام زمانی که زنده است برویم، مدام دم از امام غایب زدیم/امام زمان فقط در مسجد جمکران یا در مکه و مدینه و بین مقام نیست/ نباید صرفا به دنبال ورق زدن تاریخ و مرگ بر فلانی گفتن بود.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری اظهار داشت: فلسفه غیبت این است که مردم ظهور و حضور امام معصوم را نخواستند.

وی با بیان اینکه در ظهور بی حضور حقه بازی زیاد است، گفت: ما از ظهور بی حضور سواستفاده های زیادی کردیم اما در محضر امام ظاهر دروغ، کلک و سواستفاده کار بسیار دشواری است.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه ما لیاقت حضور امام را نداشتیم و امام غایب شدند، گفت: هنوز هم این لیاقت در ما به وجود نیامده است که امام در جمع ما حاضر شود.

  حجت الاسلام رسولی به نحوه برخورد با 13 معصوم قبل از امام زمان اشاره کرد و گفت: ما به جای تبعیت و اطاعت، ائمه را از سر راه خود برداشتیم، به این دلیل که همه چیز را برای خود می خواستیم.

وی با بیان اینکه ما حاضر شدیم امام معصوم را کنار بزنیم تا خود به منافعی برسیم، افزود: اگر امروز نیز ادعا می کنیم که منتظریم باید خودمان را اصلاح کنیم و درک و لیاقت ظهور امام معصوم را در خود فراهم کنیم.

امام جمعه میاندورود به چند مشکل مبتلابه جامعه مهدوی و منتظر فعلی اشاره کرد و گفت: ما بعد از انقلاب نیز گاهی راه را به اشتباه می رویم و به جای اینکه دنبال امام زمانی که زنده است و تمام حرکات و رفتار ما را می بیند برویم، مدام دم از امام غایب زدیم.

وی با بیان اینکه دائم به هم آدرس اشتباه می دهیم که مثلا اگر کسی فلان مدت مسجد جمکران با فلان کیفیت برود و برگردد حتما امام زمان(عج) را می بیند، افزود: البته رفتن به مسجد جمکران خوب است اما امام زمان(عج) فقط در مسجد جمکران یا در مکه و مدینه و بین مقام نیست و این آدرس اشتباهی است.

حجت الاسلام رسولی مشکل دیگر جامعه مهدوی را به جای اطاعت کردن و پرداختن به وظایف، رفتن به دنبال علائم ظهور دانست گفت: اینکه خود را بند این جا و آنجا کنیم که چه اتفاقی افتاده یا خواهد افتاد یا مثلا برویم دنبال اینکه در روایات بعد از مرگ ملک عبدالله به چیزی اشاره شده است، نافی انجام وظایف ما در عصر غیبت نیست.

وی ادامه داد: وظیفه چیز دیگری است، بله اگر امام بیاید خوب است اما کسی که به دنبال امام منتظر است باید به وظایف خود عمل کند.

امام جمعه میاندورود به مشکل دیگر جامعه اسلامی فعلی اشاره کرد و گفت: مشکل دیگر این است که ما به جای اطاعت دنبال زیارت و دیدار هستیم، باید به دنبال این بود که امام از ما چه می خواهد چرا که اگر اطاعت کنیم قطعا زیارت حاصل می شود.

وی با بیان اینکه ما به جای پرداختن به امروز در دیروز گیر کرده ایم، افزود: نباید صرفا به دنبال ورق زدن تاریخ و مرگ بر فلانی گفتن بود بلکه باید دید نیاز جامعه امام زمانی چیست و امام چه توقعی از منتظران خود دارد.

حجت الاسلام رسولی با اشاره به اینکه دشمن دیروز از بین رفته است و باید به دشمن زمان حاضر فکر کرد و او را شناخت گفت: باید به دنبال این بود که دشمن و استکبار امروز کجا هستند که امام زمان را مورد حمله و تیغ قرار ندهند.

وی گفت: ما نسبت به امروز بسیار کم اهمیت شده ایم و متاسفانه همیشه در دیروز خلاصه می شویم.

امام جمعه میاندورود در بخش دیگر سخنان خود به کار بسیار بزرگ امام امت اشاره کرد و گفت: امام کار انقلابی کرد و آن این بود که مردم را به روز کرد و با انقلابی که بین دل ها و ملت ها بوجود آورد مردم را وارد عرصه کرد و امروز مشاهده می کنیم که انقلاب اسلامی امام زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) شده است.

وی معنای زمینه ساز ظهور بودن را فرارسیدن سریع ظهور ندانست و گفت: امام ذهن ها و دل های مردم را در جهان به این سو جلب کرد و اینها زمینه ساز ظهور است.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی نیز عده ای با مال و عده ای نیز با پشتیبانی در جبهه به انقلاب امام خدمت کردند اما آنهایی که جام خود بر کف دست گرفتند و به میدان رفتند نسبت به جمیعت کشور بسیار اندک بودند به گونه ای که جمعیت شرکت کننده در جنگ نسبت به جمعیت کشور تنها چهار درصد بوده است.

حجت الاسلام رسولی با تاکید بر اینکه امام تنها با چهار درصد مردم ایران انقلاب خود را حفظ کرد، افزود: تا زمانی که این درصد ها بیشتر نشود و زمینه سازی ظهور به صورت کیفی نشود امام زمان(عج) ظهور نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه امروز اطاعت و تبعیت از ولی فقیه اطاعت از امام زمان است، افزود: اطاعت هم به معنای اطاعت بی چون و چرا است.

امام جمعه میاندورود گفت: چون و چرا کردن، ان قلت آوردن و توجیهاتی مانند اینکه آقا بعضی حرف ها را نمی توانند بزنند یا ایشان در محضوریت هستند و بعضی حرف ها را نمی توانند بیان نمی کنند قابل پذیرش نیست چرا که مقام معظم رهبری نائب امام زمان (عج) هستند و شرعا آنچه را که لازم بدانند بیان می کنند و تذکر می دهند.

وی ادامه داد: بنده و امثالهم وظیفه نداریم از زبان امام زمان چیزی را بیان کنیم که بعدا پیشمان شویم و عذرخواهی نماییم.

 



    ©2013 APG.ir